    From: "darnok" <d...@a...spam.ch>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: anteny od BTSów
    Date: Mon, 27 Jul 2009 21:15:38 +0200

    In news:h4ks6a$ho0$1@news.wp.pl, *ztomasz* wrote:

    > Co do anten to mnie zawsze zastanawialo jak to wszystko dziala?

    Poczytaj wikipedie.

    > Zwlaszcza przechodzenie rozmowy z jednego nadajnika na drugi. Co w
    > momencie gdy ten na ktorym mam kontynowac rozmowe, jest zajety? No i

    To sie nie przechodzi. Poza tym w rozmowie GSMowej przy hardhandoverze
    dopuszczalne jest do 1s ciszy/przerwy, a to juz bardzo dlugo jesli chodzi o
    zwalnianie zasobow. A jak sie mimo tego ze nie ma zasobow musi przejsc bo np
    utracilismy zasieg z pierwszej stacji to sie rozmowa konczy z
    charakterystycznym pik pik ;-)

    > przedewszystkim ile taki pojedynczy BTS moze obsluzyc ruchu i ogolnie
    > od czego to jest uzaleznione. Wiem ze to prostackie pytania, ale moze
    > ktos wie?

    Trudno odpowiedziec. Zalezy od tego ile operator na nim sprzetu zamontuje i
    w jakiej technologii.
    Typowa stacja GSM to wedlug mnie 6-8 TRXow, razy 7 timeslotow, mamy 42-112
    rozmow na raz (zaleznie od obciazenia, jakosci polaczen -half rate, full
    rate). A w UMTSie to sporo wiecej - taka typowa stacja ma ok 100 CE w DL i
    mniej wiecej tyle rozmow przeniesie (ok 100).
    Oczywiscie operatorzy obserwujac statystyki zwykle zwiekszaja pojemnosc
    stacji.

    Najwieksza stacja GSMowa jaka widzialem miala chyba ok 300 timeslotow na TCH
    skreowane, czyli mogla okolo 600 rozmow na raz przeniesc :)
    I byla "doinwestowywana w taka konfiguracje" na przystanek woodstock.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."