  • Data: 2009-12-23 19:40:55
    Temat: Re: analog w dobie cyfry
    Od: Jester <j...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/23/09 6:57 PM, Jan Rudziński wrote:

    > Naprawdę ciesz się, że nie słyszałeś rzężenia gramofonu GE-56
    > podłączonego do radia Violetta i odtwarzającego pocztówkę dźwiękową...

    Za to Stradivariusy kiedyś robili lepsze, niż dzisiaj... Nic za darmo.

    > OCZYWIŚCIE dobry gramofon ze wzmacniaczem (np. komplet firmy Dual) z lat
    > 60. odtwarzający nowego longplaya chociażby firmy Decca brzmiał o niebo
    > lepiej, ale ja polemizuję z tezą, że dawniej nie robiono tandety. Oj
    > robiono...

    A my do pewnego momentu byliśmy na nią skazani - zgadzam się.
    Ale od początku lat 80 (może i wcześniej - ja zacząłem wtedy) można już
    było w naszym wesołym kraju kupić porządny sprzęt jak się chciało, bo
    granice nie były takie szczelne. A tandetę z zachodu się przemycało
    sporadycznie (nie to, co teraz) bo ryzyko na granicy było takie samo,
    jak przy nietandecie... ;)
    A później to już było łatwo: odtwarzacze CD działające bezawaryjnie
    10-12 lat można było kupić normalnie w Pewexie za odpowiednio: 99 i 129
    dolców (dwa modele Technicsa były pierwsze)... Komu to przeszkadzało? ;)
    Może to kwestia wieku i wad słuchu, ale jak słyszę rzężącą komórkę,
    której słucha na przystanku jakiś baran to mam wrażenie, że walkmany
    jednak dawały radę lepiej. Może dlatego, że słuchałem ich przez
    słuchawki? I że dobry egzemplarz 15 lat temu kosztował odpowiednik
    dobrej pensji? No i nostalgia pewnie też ma wpływ na percepcję? ;)