-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
Date: Sat, 12 Oct 2013 12:29:08 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 22
Message-ID: <l3b927$ja9$1@mx1.internetia.pl>
References: <l39fml$umn$1@mx1.internetia.pl>
<a...@g...com>
<l39o2f$i1q$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1381574535 19785 77.252.249.9 (12 Oct 2013 10:42:15 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Oct 2013 10:42:15 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <d...@g...com>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.0.1
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2507144
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-10-12 00:58, k...@g...com pisze:
> W starych z prądnicami po drodze był jeszcze regulator napięcia.
Jak po drodze? Regulator napięcia OD ZAWSZE (*) dotyczył wyłącznie
regulacji napięcia/prądu wzbudzenia prądnicy lub alternatora (cieńszy
przewód, w prądnicy zapinany do uzwojenia w obudowie-stojanie, w
alternatorze - przez szczotki do uzwojenia wirnika), w którym z głównego
uzwojenia (w przypadku alternatora - przez prostownik 3fazowy, w
przypadku prądnicy - z komutatora) prąd/napięcie idzie wprost na
akumulator.
(*) nie dotyczy motocykli, w który w większości alternator/prądnica jest
samowzbudna (bez uzwojenia wzbudzenia, magnesy stałe) i trzy- lub więcej
-fazowa, a jakiekolwiek napięcie ona wygeneruje - jest regulatorem
zewnętrznym (starsze- tyrystorowym, nowsze - pwm) dopiero zbijane do
napięcia akumulatora. Nie wiem dlaczego, ale tak się w motocyklach
przyjęło, ale nigdzie w żadnym aucie tego rozwiązania nie widziałem
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 12.10.13 14:04 k...@g...com
- 12.10.13 14:13 k...@g...com
- 12.10.13 14:14 mappl
- 12.10.13 14:20 k...@g...com
- 12.10.13 14:43 mappl
- 13.10.13 00:55 Andrzej Lawa
- 13.10.13 01:15 k...@g...com
- 13.10.13 01:31 A.L.
- 13.10.13 02:10 k...@g...com
- 13.10.13 04:25 Adam Płaszczyca
- 13.10.13 20:32 John Kołalsky
- 14.10.13 14:07 Adam
- 14.10.13 14:48 Jacek
- 14.10.13 15:26 RoMan Mandziejewicz
- 14.10.13 22:00 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=