eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyamperomierze w starych konstrukcjach ZSRRRe: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
  • Data: 2013-10-12 14:13:51
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu sobota, 12 października 2013 12:29:08 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
    > W dniu 2013-10-12 00:58, k...@g...com pisze:
    >
    > > W starych z prądnicami po drodze był jeszcze regulator napięcia.
    >
    > Jak po drodze? Regulator napięcia OD ZAWSZE (*) dotyczył wyłącznie
    >
    > regulacji napięcia/prądu wzbudzenia prądnicy lub alternatora (cieńszy
    >
    > przewód, w prądnicy zapinany do uzwojenia w obudowie-stojanie, w
    >
    > alternatorze - przez szczotki do uzwojenia wirnika), w którym z głównego
    >
    > uzwojenia (w przypadku alternatora - przez prostownik 3fazowy, w
    >
    > przypadku prądnicy - z komutatora) prąd/napięcie idzie wprost na
    >
    > akumulator.
    >
    >
    >
    > (*) nie dotyczy motocykli, w który w większości alternator/prądnica jest
    >
    > samowzbudna (bez uzwojenia wzbudzenia, magnesy stałe) i trzy- lub więcej
    >
    > -fazowa, a jakiekolwiek napięcie ona wygeneruje - jest regulatorem
    >
    > zewnętrznym (starsze- tyrystorowym, nowsze - pwm) dopiero zbijane do
    >
    > napięcia akumulatora. Nie wiem dlaczego, ale tak się w motocyklach
    >
    > przyjęło, ale nigdzie w żadnym aucie tego rozwiązania nie widziałem
    >
    >
    >
    >
    >
    > --
    >
    > | Bartłomiej Kuźniewski
    >
    > | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    >
    > | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

    Nieprawda. W samochodach z prądnicami w regulatorze napięcia był obwód nie
    dopuszczający do przeciążenia prądnicy. Regulator mierzył wartość prądu wytwarzanego
    przez prądnicę i jak była przeciążona to ograniczał prąd wzbudzania. Inaczej tego nie
    da się zrobić jak przepuszczając prąd wyjściowy z prądnicy przez regulator napięcia.
    Taki regulator stabilizował napięcie i miał ogranicznik prądowy. Jak jest alternator
    to wystarcza sama regulacja napięcia bo alternator sam potrafi ograniczać prąd.
    Wynika to z charakterystyki alternatora. Z tego co pamiętam z prądnicy z fiata 126p
    nie można było pobrać więcej niż 18A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: