eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyamperomierze w starych konstrukcjach ZSRRRe: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
  • Data: 2013-10-12 12:29:08
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-10-12 00:58, k...@g...com pisze:
    > W starych z prądnicami po drodze był jeszcze regulator napięcia.
    Jak po drodze? Regulator napięcia OD ZAWSZE (*) dotyczył wyłącznie
    regulacji napięcia/prądu wzbudzenia prądnicy lub alternatora (cieńszy
    przewód, w prądnicy zapinany do uzwojenia w obudowie-stojanie, w
    alternatorze - przez szczotki do uzwojenia wirnika), w którym z głównego
    uzwojenia (w przypadku alternatora - przez prostownik 3fazowy, w
    przypadku prądnicy - z komutatora) prąd/napięcie idzie wprost na
    akumulator.

    (*) nie dotyczy motocykli, w który w większości alternator/prądnica jest
    samowzbudna (bez uzwojenia wzbudzenia, magnesy stałe) i trzy- lub więcej
    -fazowa, a jakiekolwiek napięcie ona wygeneruje - jest regulatorem
    zewnętrznym (starsze- tyrystorowym, nowsze - pwm) dopiero zbijane do
    napięcia akumulatora. Nie wiem dlaczego, ale tak się w motocyklach
    przyjęło, ale nigdzie w żadnym aucie tego rozwiązania nie widziałem


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: