  • 1. Data: 2011-05-09 17:43:45
    Temat: am3 vs. am2+ i moc w bezczynnosci
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    witam

    ostatnio nie jestem w temacie nowszych procesorów.
    obecnie mam ekonomicznego Athlona LE-1620 2,4GHz
    płyta GA-MA78GM-S2H na 780G
    DDR2 2x1G 800 w dualu
    tak się zastanawiam nad zamiana na jakiegos 4rdzeniowca,
    myslałem o AMD Phenom II X4 840 bo ma chyba najlepszy stosunek
    ceny/wydajnosc
    ale to jest na AM3.
    no i pytania:
    1) ile procent tracę na wydajności (1755) stosując na AM2+ i na tych
    pamieciach?
    2) podają 95W, teraz mam 45W, ale o ile więcej (bo chyba nie mniej) mocy w
    stosunku do mojego starego pobiera taki 4rdzeniowec bezczynnosci lub przy
    powolnym przegladaniu WWW bez reklam we flashu?
    3) ile procent polepszyła by mi się wydajność samego proca i pamieci, po
    wyłaczeniu zintegrowanej grafiki o dorzuceniu drugiej, bo ta zintegrowana
    zabiera mi 256MB?

    wiem ze na pytania nie ma jednoznacznych odpowiedzi, wszystko zalezy od
    chwilowych warunków, ale tak szacunkowo.

  • 2. Data: 2011-05-09 18:43:00
    Temat: Re: am3 vs. am2+ i moc w bezczynnosci
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    m7marek pisze:
> [...]
    > tak się zastanawiam nad zamiana na jakiegos 4rdzeniowca,
    > myslałem o AMD Phenom II X4 840 bo ma chyba najlepszy stosunek
    była taka seria dwurdzeniowców, 3.2GHz, które miały fabrycznie
    zablokowane 2 pozostałe rdzenie. "odblokowanie" nie w sensie "amoże sie
    uda" tylko 100% - 3 kliknięcia i masz 4 rdzenie. może taki procek?
    Phenom 2 b55

    ToMasz

  • 3. Data: 2011-05-09 19:49:44
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zablokowane 2 pozostałe rdzenie. "odblokowanie" nie w sensie "amoże sie
    > uda" tylko 100% - 3 kliknięcia i masz 4 rdzenie. może taki procek?
    nie na tej płycie, kiedys cos o tym czytalem, ale musi byc jakas tam opcja w
    biosie, nie pamietam, ja jej nie mam, chyba wogóle, to nie możliwe z moimi
    mostkami na płycie (tez nie pamietam czy NB czy SB).

    wolał bym odpowiedzi na te 3 pytania.

  • 4. Data: 2011-05-10 05:51:54
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 9 May 2011 19:43:45 +0200, m7marek napisał(a):

> [...]
    >
    > wiem ze na pytania nie ma jednoznacznych odpowiedzi, wszystko zalezy od
    > chwilowych warunków, ale tak szacunkowo.

    Ostatnio zmieniłem płytę do mojego sześciojajecznego phenoma z AM2 na AM3.
    Pamięci wsadziłem 2000. Różnica wydajności jest ale nie rzuca na kolana
    (~10%). Przy mniejszej ilości rdzeni ponoć jeszcze mniejsza. X4 jest
    stosunkowo energoosczędnym procesorem lecz do wersji LE nie podskoczy.
    Nawiązując do tego co napisał ToMasz - na twojej płycie na pewno da się
    odblokować rdzenie w Phenomie B55. Oczywiście jak trafisz procesor, który
    ma te rdzenie nie uszkodzone.

  • 5. Data: 2011-05-11 16:31:29
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl>

    Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (~10%). Przy mniejszej ilości rdzeni ponoć jeszcze mniejsza. X4 jest
    > stosunkowo energoosczędnym procesorem lecz do wersji LE nie podskoczy.

    na pewno dużo mniej prądu bierze LE po obciązeniem, ale w stanie
    bezczynności, to dla mnie już nie jest to takie oczywiste, po pierwsze X4
    wykonany jest w lepszej technologi 45nm a LE w 90nm,
    po drugie drugie, w trybie bezczynosci szybszy procesor teoretycznie przez
    mniejszy czas pracy powinien pracować, a dłużej być w trybie niskiego
    zuzycia energii, ale nie wiem co przeważy i o ile.

    > Nawiązując do tego co napisał ToMasz - na twojej płycie na pewno da się
    > odblokować rdzenie w Phenomie B55. Oczywiście jak trafisz procesor, który
    > ma te rdzenie nie uszkodzone.

    jakoś niegdzie nie mogą w sieci natrafić potwierdzania jakoby moja płyta
    miała możliwość odblokowania rdzeni, a na pewno nie zrobię tego z poziomu
    biosu, chyba że jest jakiś programik.

  • 6. Data: 2011-05-12 17:19:43
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Mon, 9 May 2011 19:43:45 +0200, m7marek wrote:

    > 1) ile procent tracę na wydajności (1755) stosując na AM2+ i na tych
    > pamieciach?

    Różnice pomijalne.

    > 2) podają 95W, teraz mam 45W, ale o ile więcej (bo chyba nie mniej) mocy w
    > stosunku do mojego starego pobiera taki 4rdzeniowec bezczynnosci lub przy
    > powolnym przegladaniu WWW bez reklam we flashu?

    Sam mam proca z TDP 95W, a mimo to cały komputer pod obciążeniem pobiera
    mniej mocy.

    > 3) ile procent polepszyła by mi się wydajność samego proca i pamieci, po
    > wyłaczeniu zintegrowanej grafiki o dorzuceniu drugiej, bo ta zintegrowana
    > zabiera mi 256MB?

    Wydajność CPU nie wzrośnie.
    Nie możesz zmniejszyć ilości pamięci przydzielonej dla grafiki ?

    --
    Mar.

  • 7. Data: 2011-05-12 18:27:44
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MAR" <M...@s...org> napisał w wiadomości

    > Wydajność CPU nie wzrośnie.
    > Nie możesz zmniejszyć ilości pamięci przydzielonej dla grafiki ?

    mogę zmniejszyc do 128M, ale mi raczej chodziło nie o ilośc dostepnej
    pamieci, a raczej to, że ta grafika, wtedy kiedy korzysta z pamieci,
    przypuszczam że w tym samym czasie procesor nie ma do niej dostępu i czeka,
    no chyba, że ma dane w cachu, a wiec grafika obniża przepustowosc pamieci,
    tylko w jakim stopniu?

  • 8. Data: 2011-05-13 11:11:28
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl>

    Użytkownik "m7marek" <m7marek@interia__.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miała możliwość odblokowania rdzeni, a na pewno nie zrobię tego z poziomu

    na pewno nie można na SB700, bo nie ma ACC, a ja własnie mam płytę z tym
    mostkiem południowym, dopiero od SB710 w górę można, jednak dobrze
    pamietałem.

  • 9. Data: 2011-05-13 12:10:45
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 11 May 2011 18:31:29 +0200, m7marek napisał(a):

    > na pewno dużo mniej prądu bierze LE po obciązeniem, ale w stanie
    > bezczynności, to dla mnie już nie jest to takie oczywiste, po pierwsze X4
    > wykonany jest w lepszej technologi 45nm a LE w 90nm

    Jeśli zależy Ci na niskim poborze prądu to włącz Cool'n'Quiet. Nie wiem
    jaki masz system, w XP trzeba w zarządzaniu energią włączyć niski pobór czy
    coś takiego, w Windows 7 jest to realizowane przy standardowych
    ustawieniach systemu.

    --
    Krasnal...

  • 10. Data: 2011-05-13 12:48:11
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy
    > coś takiego, w Windows 7 jest to realizowane przy standardowych

    tak wiem, od zawsze mam włączony ten tryb