  • Data: 2011-09-10 17:03:31
    Temat: Re: alternatywa dla skryptu Lightbox 2
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 10 Sep 2011 15:14:33 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > Przynajmniej część, jeśli nie większość, z tych skryptów pozwala w
    > konfiguracji określić sposób przechodzenia z jednego zdjęcia na drugie.
    > Można wybrać coś prostego i eleganckiego albo w ogóle wyłączyć efekty.

    Ja postuluję o to ostatnie :-)

    > Zależy. Jeżeli na stronie i tak jest jakaś biblioteka JS, to raczej nie ma
    > sensu wyważać otwartych drzwi.

    Ze swojej praktyki powiem, że czasem zaangażowanie potężnej biblioteki, w
    której powyłączasz i tak 90% funkcjonalności (to a'propos powyższego)
    raczej mija się z celem. Pułapką może być to, że taka biblioteka może (co
    mi się przytrafiło) zamulić aparat skryptowy przeglądarkki. FF przynajmniej
    w poprzedniej wersji miał 10x mniej wydajne skrypty niż IE. Jeśli coś jest
    bardzo proste do zrobienia - nie stosujmy wielkich bibliotek. Raczej ku tej
    koncepcji skłaniałbym się.

    Po drugie jeśli potrzebujesz coś wielokrotnego użytku co nie ma mieć tych
    wszystkich wkurzających efektów, to raz piszesz taki skrypt i go używasz
    wszędzie. Ja zmieściłem się w 150 liniach kodu z galerią, która wyszarza
    tło, ma guziki lewo, prawo, dołącza tytuł i opis obrazka i pozwala go
    zamknąć. To nie jest dużo pracy a przynajmniej wiesz co masz.

    > Jeżeli strona jest mała i prosta,

    Nie o złożoność strony chodzi tylko o prostotę jednej z jej funkcji:
    pokazywanie obrazków w powiększeniu.

    > to pewnie
    > lepiej faktycznie stworzyć dedykowane rozwiązanie (można sobie zgapić kod z
    > jednego z już istniejących skryptów -- w końcu to zazwyczaj programy o
    > otwartym kodzie źródłowym). Jakiś czas temu była tutaj dość burzliwa
    > dyskusja na temat wykorzystania bibliotek na prostych stronach.

    Tak, też w jednej z nich brałem udział. Niezależnie od jej przebiegu sam
    się kiedyś (jak wspominałem) przejechałem na własnym lenistwie. Musiałem
    wywalić bibliotekę i napisać własny skrypt chyba ze 100x mniejszy :-)