  • Data: 2011-09-11 21:01:06
    Temat: Re: alternatywa dla skryptu Lightbox 2
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 11 września 2011 14:22 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Nawet jeśli Anna stosuje jakąkolwiek bibliotekę to i tak nie spełnia to
    > jej oczekiwań więc nie można analizować przydatności ewentualnych
    > używanych bibliotek pod omawianym w wątku kątem. Jęśli Anna będzie chciała
    > rozwiązać swój problem to będzie musiała albo zaciągnąć kolejną bibliotekę
    > albo sama napisać skrypt. Tak więc dla naszej dyskusji nie ma znaczenia z
    > czego już korzysta Anna.

    Powiem szczerze, że nie rozumiem tego fragmentu. Zwłaszcza nie wiem do czego
    odnosi się ,,to" na końcu pierwszego wiersza.

    > Czyli - jeśli dobrze wnioskuję - zalecasz Annie pobrać kolejną - być może
    > wielką bibliotekę zamiast napisać 150 linii kodu?

    Naprawdę nie wiem, na jakiej podstawie wysunąłeś ten wniosek. Wydawało mi
    się, że zdanie kończące moją poprzednią wiadomość jest wystarczająco
    jednoznaczne.

    Moje zalecenia są zależne od tego, czy na swojej stronie ma już jakąś
    bibliotekę.

    Jeżeli ma, to niech ją wykorzysta. Po co wyważać otwarte drzwi? Istnieje
    tyle dobrych skryptów spełniających jej oczekiwania, nie należy się ich bać.

    Jeżeli nie ma, to już nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Każde
    potencjalne rozwiązanie będzie miało swoje wady i zalety. Bez dodatkowych
    informacji nie można nic zaproponować.

    > Rozumiem. Jednakże ograiczmy się do przypadku Anny w dyskusji.

    Z przypadkiem Anny jest o tyle kłopotliwa sprawa, że w zasadzie nic o nim
    nie wiemy ;) . Nie wiemy co to za strona, jaki ma ruch, do kogo jest
    kierowana, jakie rozwiązania są na niej wykorzystane. A od tego wszystkiego
    (i wielu innych czynników) powinna zależeć decyzja czy lepiej pisać
    dedykowane rozwiązanie, czy wykorzystać skrypt wymagający biblioteki.

    Podsumowując, uważam że nie ma prostych rozwiązań pasujących do wszystkich
    sytuacji. Biblioteki JS są dobre, ale pisanie własnych skryptów też jest
    dobre. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski