  • Data: 2011-09-13 09:12:38
    Temat: Re: alternatywa dla skryptu Lightbox 2
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 12 września 2011 14:18 wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > A ja w ogóle nie widzę "to" na końcu jakiegokolwiek zdania :-)))))

    Wiersza, nie zdania. Podkreśliłem powyżej.

    > A ja napisałem wtedy, ze nie ma to znaczenia czy jest czy nie. Jeśli nie
    > ma, to trzeba ją zainstalować, a jeśli jest i nie spełnia oczekiwań Anny
    > to też trzeba inną zainstalować. Prawda?

    Ale dlaczego zakładasz, że *biblioteka* nie spełnia oczekiwań Anny? To
    *skrypt* nie spełnia jej oczekiwań. Skrypt można wymienić bez wymiany całej
    biblioteki.

    Oczywiście jest możliwe, że nie istnieje skrypt spełniający jej oczekiwania
    wykorzystujący bibliotekę, którą ma na stronie. To dodatkowo komplikuje
    sytuację. Ale jak wspomniałem, nie ma prostych rozwiązań pasujących do
    wszystkich kontekstów.

    A tak swoją drogą, poniższa strona zestawiła 49* klonów LightBoksa.
    Najgorzej wypada biblioteka YUI -- tylko dwa klony. Na pozostałe jest ich od
    kilku do kilkunastu. Więc jest w czym wybierać.
    <http://planetozh.com/projects/lightbox-clones/>

    * Konkretniej jest ich tam 59, ale wg zestawienia aż 10 z nich nie potrafi
    wyświetlać obrazów (?).

    > O właśnie... o to mniej więcej mi chodziło. Zadanie dla Anny wydaje się
    > być banalnym. Dl;atego zasugerowałem zero bibliotek.

    Banalne jak banalne. Jeżeli nie ma choćby podstawowego przygotowania
    programistycznego, to jest to problem nie do rozwiązania.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski