  • Data: 2017-01-27 14:10:07
    Temat: Re: alternatywa dla RasPi z SATA
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27.01.2017 13:28, Marek wrote:

    > No właśnie, pomijając już użycie dysku, czemu nie może być pendrive? Są
    > dostępne przemysłowe pendrive"y o dużej trwałości...

    Standardowy dysk twardy jednak daje większe możliwości. Taki przemysłowy
    pendrive pewnie jest też odpowiednio droższy, a za stosunkowo niewielkie
    pieniądze dostanę dzisiaj dysk SATA o pojemności 2TB i więcej. To już
    daje mi możliwość zbudowania całkiem przyzwoitego dysku sieciowego, z
    możliwością odpalenia na nim paru automatycznych procesów. Pierwszy
    przykład z rzędu - automatyczne robienie lokalnego archiwum ulubionych
    podcastów albo kanałów na YouTube. ;)

    Sądziłem, że w przypadku tych płytek interfejs SATA jest jednym z
    peryferiów wbudowanych w SoC. Jeśli jednak jest to standardowy mostek
    USB2SATA, w dodatku podłączony przez jakiś wewnętrzny hub, to może
    faktycznie lepiej zostawić RPi3, stawiając obok niego jakiś zewnętrzny
    dysk USB? Jak wygląda kwestia stabilności takiego rozwiązania?