  • Data: 2017-01-27 22:48:18
    Temat: Re: alternatywa dla RasPi z SATA
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > uszkodzony *przypadkowy* kawałek filesystemu. Na przykład dowolny plik
    > systemowy. W niektórych modelach kart masz *gwarantowane* trwale i
    > nieodwracalne uszkodzenie jesli nie zamkniejsz poprawnie systemu a
    > wyłączysz zasilanie w trakcie zapisu.

    Ja już w ogóle miałem dziwne doświadczenia z kartami pamięci i Raspberry
    Pi. Kiedyś próbowałem odpalić Raspbiana, stosując dopiero co kupioną
    kartę. Nie pamiętam już jaka firma - ani chiński "no name", ani porządny
    SanDisk - raczej coś stojącego w połowie drogi między nimi. Karty tego
    samego typu wcześniej stosowałem już w paru projektach z
    mikrokontrolerami i zawsze działały prawidłowo.
    Zainstalowałem Raspbianna, zaktualizowałem go, zrobiłem jakąś podstawową
    konfigurację i wstępnie skonfigurowałem. Już wtrakcie wykonywania
    "apt-get upgrade" zaczął sypać błędami. Po restarcie już nie wstał -
    błąd systemu plików.
    Druga karta tego samego typu zachowała się w dokładnie ten sam sposób.

    > PS. Tak, znam ludzi którym to się nigdy nie przytrafiło. Ale to bardziej
    > kwestia ich szczęscia.

    Mi już raz system plików na Raspberry Pi wysypał się przy okazji awarii
    zasilania...