  • 11. Data: 2004-01-28 09:51:33
    Temat: Re: allegro ucieklo do GTS :)
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    On Wed, 28 Jan 2004 01:07:34 +0100, Marcin Kuczera wrote:
    > zdaje mi sie, ze GTS najbardziej zarobil na akcji tpsa :)
    > Ciekawi mnie czy z tego powodu przybyl im choc jeden klient na polpaka czy
    > GTS dalo wszystkim taka oferte ze nie bylo sensu sie zastanawiac nad tpsa.
    > W kazdym razie, ciesza mnie ich niepowodzenia, oby tak dalej ;)

    Gratulacje GTS, oby tak dalej. No i może konkurencje weźmie z was
    przykład :)

    B.

  • 12. Data: 2004-01-28 09:58:39
    Od: Krzysztof Ceglinski <k...@i...com.pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Wiesiek <s...@o...pl> napisał(a):
    >

    > 5. taro7-g1-0-0-220.ipartners.pl 0% 10 10 3 2
    > 4 8
    > 6. poznan7-a2-0-33.ipartners.pl 30% 7 10 13 10
    > 13 15
    > 7. 217.153.144.114 20% 8 10 10 10
    > 13 14
    > 8. 217.153.145.198 10% 9 10 14 12
    > 16 34
    >
    > A starty i tak sa... Kiepsko dziala ten GTS :]

    To prawda - czyzby GTS przypchal sie z racji nowych klientow po POZMAN?
    ;) - raczej nienajlepsza reklama jak na poczatek uslugi ;)

    Wyglada na to ze Allegro mialo zle lacze 'tylko' do TPNET w tej chwili
    maja nienajlepsze do wszystkich....

    HOST LOSS RCVD SENT BEST AVG
    WORST
    r2_r1.idg.com.pl 0% 100 100 0.22 0.34
    0.96
    icm-r1-193-219-28-165.rtr.net.icm.edu.pl 1% 99 100 1.32
    2.84 11.26
    z-icm.ipartners.pl 0% 100 100 1.85 7.99
    187.42
    taro7-g1-0-0-220.ipartners.pl 0% 100 100 1.89 3.76
    13.55
    poznan7-a2-0-33.ipartners.pl 6% 94 100 9.39 16.79
    241.31
    217.153.144.114 6% 94 100 10.22 13.26
    22.81
    217.153.145.199 8% 92 100 10.50 14.17
    26.23

    --
    Denken

  • 13. Data: 2004-01-28 10:04:17
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

    Uzytkownik: Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl> napisal:

    > GTS poszerzy sobie pasmo do Tepsy. Cechą takich operatorów są
    > możliwości nacisku na TP SA i zdolnośći negocjacji cen, jakich nie
    > posiadają mali operatorzy. Ja zamieniłem swoje styki z Polpakiem na
    > tranzyt przez GTS i jestem więcej niż zadowolony.

    Nie sądze żeby GTS miał jakikolwiek nacisk na TP S.A. Pamiętam wiele
    przypadków kiedy to Netia się użerała z TP S.A. i pomimo tego że jest duża i
    ważna firmą miała i zapewne ma problemy z monopolistą.
    Monopolista to ktoś taki kto dyktuje warunki i nie koniecznie musi zgadzać
    się na negocjacje. TP S.A. w większości przypadków stawia warunki a nie je
    negocjuje.

    --

    Jaroslaw Druzbinski
    art. 54 Konstytucji RP "Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania

  • 14. Data: 2004-01-28 10:14:51
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Wed, 28 Jan 2004 10:48:23 +0100, Przemyslaw Frasunek
    <v...@f...lublin.pl> wrote:

    >Mam na mysli lossy. To jest dla mnie dziwne.
    To ja mam, ale nie akurat do poznania.

    >A starty i tak sa... Kiepsko dziala ten GTS :]
    Niestety ja nie moge wyjsc ta trasa, ale przez telenergo trasa jest
    podobna, tyle ze przejscie przez GTS jest kiepskie.

    Jakbym mial peering do atmana to bym mogl sie tez tak pobawic :)

    --
    Wiesiek

  • 15. Data: 2004-01-28 10:50:01
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl> napisał w
    wiadomości news:bv81fb$1vg2$1@link.cn.net.pl...

> [...]
    > się na negocjacje. TP S.A. w większości przypadków stawia warunki a nie je

    Chodziło mi o możliwości nacisku w sensie negocjacji ceny za zakup dużego
    pasma. Osiągnięcie ceny na poziomie - strzelam - kilkuset złotych za megabit
    po ATMie daje możliwość odsprzedaży tej usługi na odpowiednim poziomie i
    satysfakcjonującej obydwie strony cenie.
    TP SA oczywiście jest monopolistą, ale też zdecydowane działania jego
    klientów powodują, że musi on weryfikować pewne swoje założenia. Podstawowa
    sprawa to nie ulegać mitowi, jakoby styk z TPNetem był każdemu nieodzowny do
    funkcjonowania. Takie stanowisko i idące za tym działania dają do myślenia
    menadżerom Tepsy i mogą wywołać pozytywne zmiany w ich polityce. A o to nam
    przeciez chodzi.

    Z#

  • 16. Data: 2004-01-28 11:03:51
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Krzysztof Ceglinski <k...@i...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > taro7-g1-0-0-220.ipartners.pl 0% 100 100 1.89 3.76
    > 13.55
    > poznan7-a2-0-33.ipartners.pl 6% 94 100 9.39 16.79

    c98-5.icpnet.pl 0% 10 10 0.32 0.36 0.42
    r3-taczaka.icpnet.pl 0% 10 10 0.40 0.68 1.13
    217.153.108.81 0% 10 10 0.93 1.34 1.68
    217.153.144.114 0% 10 10 1.22 2.59 4.96
    217.153.145.207 0% 10 10 1.76 2.42 3.54

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator

  • 17. Data: 2004-01-28 12:39:56
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl>

> [...]

    > działania dają do myślenia menadżerom Tepsy i mogą wywołać pozytywne
    > zmiany w ich polityce. A o to nam przeciez chodzi.

    Byc moze jest w tym sens co mowisz. Ale zwroc uwage ze:
    1. Pozmanowi zlozyli oferte na lacze 155 za 300.000 PLN miesiecznie (kosmos)
    2. Nie zdecydowal sie pozman przychlastali i w efekcie problem z dostepem do
    pozmanu. Tak wiec styk z TP Netem w przypdaku gdy wiekszosc klientow
    korzysta z ich uslug jest niezbedny.

    Duzo postow poniezej o tym jest. Ale i tak uwazam ze TP S.A. pomimo kar,
    niezadowolenia spoleczenstwa bedzie prowadzic swoja polityke niekoniecznie
    uczciwa i sztuka po sztuce wykanczac konkurencje albo zdzierac z niej
    ogromne pieniadze. Ale coz na to nikt z nas nie ma wplywu. W kazdym razie
    jest to zasluga naszego rzadu i jemu nalezy podziekowac.

  • 18. Data: 2004-01-28 12:47:06
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Wed, 28 Jan 2004 13:39:56 +0100, "Jaroslaw Druzbinski"
    <comnet@[nospam.]cn.net.pl> wrote:

> [...]
    >ogromne pieniadze. Ale coz na to nikt z nas nie ma wplywu. W kazdym razie
    >jest to zasluga naszego rzadu i jemu nalezy podziekowac.

    przynajmniej do czasu az nie skonczy sie lobbing w sejmie a kolejni
    ministrowie nie beda tak laskawie patrzyc na monopol tpsa.
    Polska to jednak ten szczegolny kraj gdzie przy kazdych wyborach
    zmienia sie wladza (na przemian z opozycja). Madry wiec ten jest kto
    ma kontakty zarowno z lewica jak i prawica. Wtedy mozna czuc sie jak
    mlody bog i byc nie do ruszenia.

    --
    Wiesiek

  • 19. Data: 2004-01-28 13:50:02
    Od: Maciej Anczura <s...@i...edu.pl>

    Adam Paluch wrote:

    > przyznam ciekawie by wyszlo bdyby tak, moze nie wszyscy, ale wiekszosc
    > przeniosla sie wszedzie tylko nie do tpnetu, dodatkowo "wszyscy inni"
    > zrobiliby akcje a'la tpsa :-)

    Tak różowo, to raczej nie będzie. Obserwując redelegacje domen w obrębie art.pl
    zauwazyłem co najmniej kilku isp rezygnujących z pozmana na rzecz tpnet.

    --
    sh

  • 20. Data: 2004-01-28 13:51:06
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl> napisał w
    wiadomości news:bv8aj5$24e4$1@link.cn.net.pl...

> [...]
    do
    > pozmanu. Tak wiec styk z TP Netem w przypdaku gdy wiekszosc klientow

    Problem z Pozmanem leży być może w jego strukturze - nie wiadomo czy jest to
    przedsięwzięcie edukacyjne czy komercyjne. Jeśli komercyjne i miałyby
    miejsce twarde negocjacje - wówczas może dałoby się coś wytargować. A jeśli
    to edu i pieniądze publiczne - to co szkodzi przywalić abstrakcyjną cenę. A
    nuż ktoś będzie skłonny te publiczne pieniądze wydać :/

> [...]
    > ogromne pieniadze. Ale coz na to nikt z nas nie ma wplywu. W kazdym razie
    > jest to zasluga naszego rzadu i jemu nalezy podziekowac.

    Gdy byłem w ubiegłym roku w Zadarze byliśmy świadkami jak w jednej z
    kawiarni siedzieli sobie pp. Krauze, Kulczyk i Miller. Trudno nie odnieść
    wrażenia, że takie przyjacielskie stosunki między tymi panami mają wpływ na
    decyzje dotyczące relacji między przedsiębiorstwami wymienionych panów a
    rządem i podległymi mu instytucjami. Zresztą wystarczy spojrzeć jak zmalała
    aktywność URTiPu w stosunku do TP SA, gdy funkcję prezesa objął człowiek
    powiązany w obecną władzą.

    Z#