    From: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: allegro ucieklo do GTS :)
    Date: Wed, 28 Jan 2004 11:50:01 +0100

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[nospam.]cn.net.pl> napisał w
    wiadomości news:bv81fb$1vg2$1@link.cn.net.pl...

    > Nie sądze żeby GTS miał jakikolwiek nacisk na TP S.A. Pamiętam wiele
    > przypadków kiedy to Netia się użerała z TP S.A. i pomimo tego że jest duża
    > ważna firmą miała i zapewne ma problemy z monopolistą.
    > Monopolista to ktoś taki kto dyktuje warunki i nie koniecznie musi zgadzać
    > się na negocjacje. TP S.A. w większości przypadków stawia warunki a nie je
    > negocjuje.

    Chodziło mi o możliwości nacisku w sensie negocjacji ceny za zakup dużego
    pasma. Osiągnięcie ceny na poziomie - strzelam - kilkuset złotych za megabit
    po ATMie daje możliwość odsprzedaży tej usługi na odpowiednim poziomie i
    satysfakcjonującej obydwie strony cenie.
    TP SA oczywiście jest monopolistą, ale też zdecydowane działania jego
    klientów powodują, że musi on weryfikować pewne swoje założenia. Podstawowa
    sprawa to nie ulegać mitowi, jakoby styk z TPNetem był każdemu nieodzowny do
    funkcjonowania. Takie stanowisko i idące za tym działania dają do myślenia
    menadżerom Tepsy i mogą wywołać pozytywne zmiany w ich polityce. A o to nam
    przeciez chodzi.

    Z#