eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingalgorytm rozkladu punktów na sferzeRe: algorytm rozkladu punktów na sferze
  • Data: 2014-01-31 07:55:09
    Temat: Re: algorytm rozkladu punktów na sferze
    Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 31 stycznia 2014 02:27:10 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
    > On 2014-01-29 14:17, firr wrote:
    >
    > > W dniu środa, 29 stycznia 2014 13:46:16 UTC+1 użytkownik Paweł Kierski napisał:
    >
    >
    >
    > >> https://www.maths.unsw.edu.au/about/distributing-poi
    nts-sphere
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> "In contrast to the circle, it is not possible to equally distribute
    >
    > >>
    >
    > >> points on the sphere except in a few special cases (the platonic solids
    >
    > >>
    >
    > >> illustrated below)."
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > > hmm, ciekawe - a gotowy kod moze gdzies by był?
    >
    > > (w postaci jednej funkcji najlepiej)
    >
    >
    >
    >
    >
    > Jak kiedyś potrzebowałem, generowałem takie rozkłady
    >
    > symulując przetłumiony ruch w zadanym potencjale.
    >
    >
    >
    > X_i to wektor wsplrzednych {x,y,z} i tego punktu
    >
    >
    >
    > (X_i)' = -sum_j (X_i - X_j)/|X_i - X_j|^3 - X_i r(|X| - R)
    >
    >
    >
    > [sprawdź znaki, mogłem się pomylić]
    >
    > r to choćby funkcja liniowa, cały człon z nią ma za zadanie
    >
    > trzymać punkty blisko sfery.
    >
    >
    >
    > Symulujesz, aż będą sie ruszać wystarczająco wolno, normalizujesz
    >
    > (lekko spuchną jeśli nie uwzględnisz tego w r(.), albo lepiej,
    >
    > w samej mechanice symulacji ) i gotowe.
    >
    >
    >
    > Odpowiada to jakiemuś minimum lokalnemu z drugiej wersji
    >
    > z linku Pawła.
    >
    >
    >
    >
    >
    > > wersja z outputem w postaci samych wierzchołków
    >
    > > jest na pewno latwiejsza, to chociaz ta bo pewnie
    >
    > > gorsza jest pozniej triangulyzacja tych punktów (?) (tj łaczenie tych co trzeba w
    trojkaty)
    >
    >
    >
    > W linku masz podpowiedź:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Triangulacja_Delaunay
    >
    >
    >
    > Czy przypadkiem Twoim celem nie jest zrobienie ładnej sfery
    >
    > z trójkątów, a nie rozłożenie równomiernie punktów?
    >
    >
    no pisalem w pierwszej prostszej wersji chodzi o
    punkty w drugiej zrobienie z nich trójkatów (zadalem pytanie z lekkim wyprzedzeniem w
    stosunku do momentu kiedy bede to implementowac ale algorytm/kod procedury przydalby
    sie)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: