-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: alfa 156
Date: Sat, 26 Jun 2010 19:53:07 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 113
Message-ID: <i05eov$se0$1@news.onet.pl>
References: <hvgl2i$ae5$1@inews.gazeta.pl> <hvpd7c$uvr$1@news.onet.pl>
<n...@4...com> <hvql1t$j0o$1@news.onet.pl>
<k...@4...com> <hvqqea$570$1@news.onet.pl>
<hvr8g3$2h0u$2@news.mm.pl> <hvsak1$qc2$1@news.onet.pl>
<hvsc1v$o3r$1@news.mm.pl> <hvsdeg$2a0$1@news.onet.pl>
<hvse3s$1m7n$2@news.mm.pl> <hvsgu2$cbd$1@news.onet.pl>
<hvt3gi$19ng$1@news.mm.pl> <hvt8ip$mn4$1@news.onet.pl>
<hvtl8k$21p2$1@news.mm.pl> <hvtsfj$k1f$1@news.onet.pl>
<hvvs0j$vmf$1@news.mm.pl> <i00bo6$8qa$1@news.onet.pl>
<i034ab$cdq$1@news.mm.pl> <i046ib$h00$1@news.onet.pl>
<i04r7b$47s$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1277574751 29120 91.150.222.21 (26 Jun 2010 17:52:31 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Jun 2010 17:52:31 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2292410
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:i04r7b$47s$1@news.mm.pl...
> Jurand pisze:
>
>>> Roznica, ktora raz ze nie jest istotna, a dwa, ze nie zmienia w ogole
>>> podobienstw reszty wahacza.
>>
>> A dlaczego nie jest istotna? Masz kolejny element, który może ulec
>> uszkodzeniu (wybicie się, rozwarstwienie gumy od metalu, itp.)
>>
>
> Dlaczego?
> Ano dlatego, ze miejsce, w ktorym przykrecisz amortyzator nie ma wplywu na
> dzialanie zawieszenia, ono po prostu wynika z tego czy jest kolumna czy
> jej nie ma, czy jest miejsce na amortyzator tu czy gdzie indziej.
> Ze kolejny element jest to prawda, ale tani, latwy do wymiany i raczej
> malo awaryjny.
Miejsce, w którym przykręcisz amortyzator ma bardzo duże znaczenie na
działanie zawieszenia - im bliżej jest on osi wahacza, prowadzącej przez
środek jego silentbloków mocowanych do nadwozia, tym krótszy skok
amortyzatora jest wymagany, ale też większe siły będą na niego wywierane.
>>> Dla ciebie roznica kontrukcyjna to inne wymiary, dla mnie to bedzie inne
>>> podejscie do zagadnienia, a w konsekwencji zupelnie inne rozwiazanie
>>> techniczne.
>>
>> To powiedz mi, drogi specjalisto od różnic konstrukcyjnych, czym się
>> wobec tego różni samochód typu Bugatti Veyron od samochodu typu Fiat
>> 126p? Oba mają zupełnie takie samo podejście do zagadnienia - mają koła,
>> nadwozie, silnik z tyłu, służą do jeżdżenia do przodu i do tyłu i oba
>> nawet skręcają. To praktycznie zero różnic konstrukcyjnych.
>>
>
> Nie, nie maja takiego samego podejscia.
Jak to nie? Przecież to nie ma znaczenia, jak szybko jedzie auto. Ważne, że
jedzie.
>> Już pisałem - wahacze trójkątne są wszystkie bardzo podobne, bo
>> najczęściej mają 2 silentbloki + 1 sworzeń. Tylko dziwnym trafem te
>> "identyczne konstrukcyjnie" elementy mają żywotność od 10 tys km do 100
>> tys km. Dziwy, panie.
>>
> To zobacz jak wygladaja te silentbloki u innych producentow (zobaczysz ze
> moga byc zupelnie inne).
> W ogole zobacz jak wygladaja zawieszenia wielowahaczowe z prawdziwego
> zdarzenia.
A które to są te z "prawdziwego zdarzenia"?
>>> No te niby roznice, korych nie ma w mocowaniu wahacza, mechaniki jego
>>> pracy, rozwiazaniu silentblokow i ich mocowania, rozwiazaniu sworznia...
>>
>> A co wiesz o rozwiązaniach dotyczących silentbloków i ich mocowań? Co ma
>> być dziwnie nietypowego w mechanice pracy trójkątnego wahacza?
>>
>
> Posprawdzaj jak wygladaj inne (dla ciebie takie same przeciez) trojkatne
> wahacze innych producentow.
Bardzo podobnie - mają 2 silentbloki, przykręcane do dołu nadwozia, sworzeń,
do którego mocowana jest zwrotnica i tyle. Co jest w nich takiego
nierypowego? ;)
Aczkolwiek konkretów się nie spodziewam. Za dużo już sie naczytałem Twoich
światłych teorii spod budki z piwem.
>>> www.allegro.pl
>>> www.sklep.intercars.com.pl
>>> itp.
>>
>> W cholerę dokładne. Takie same, jak wszystkie Twoje wypowiedzi.
>>
>
> Jak sie doczekam tych TDSow w E34 po 15 tysiecy to moze tez cos poszukam,
> te lakiery i info z salonow samochodowych tez jeszcze pamietam :P
Rozumiem, że szok jeszcze Ci nie minął.
>>> To ja ci powtorze po raz n+1 ze gowno prawda.
>>> Kazdy uzywany samochod jest w lepszym badz gorszym stanie i cos tam w
>>> niego wlozyc trzeba i nie ma znaczenia czy to audi czy bmw.
>>> 15 tysiecy za e34 to kwota wyssana z palca.
>>> Ja osobiscie swiadcze, ze kupilem samochod (e34 z TDSem) 4 lata temu za
>>> 10 tysiecy, do dnia dzisiejszego na naprawy nie wydalem 5 tysiecy i
>>> jeszcze mam do tego daleka droge, a 100 tysiecy kilometrow juz tym
>>> samochdoem przejechalem.
>>
>> To ja twierdzę, że to jest jeżdżący złom.
>>
>
> Masz do tego prawo, ale wbrew twoim teoriom ciagle jezdzi :>
To, że coś jeździ, nie znaczy, że nie jest złomem.
>>> Dzisiaj wartosc tego TDSa to max 8 tysiecy (bo i takie sa ceny rynkowe),
>>> jego serwisowanie przez nastepne 100 tysiecy nie wyniesie 7 tysiecy
>>> zlotych.
>>> Wiec zakoduj to sobie wreszcie i skoncz truc juz z tym bmw bo mi sie
>>> bedziesz po nocach snil.
>>
>> Tak, ale ty masz gównianą trójkę z automatem ;)
>>
>
> Taka trojke, jak gowniana ;>
Trójka, czy piątka wszystko jedno - grunt, że TDS z automatem. Czyli
gówniane zestawienie. ;)
Jurand
Następne wpisy z tego wątku
- 26.06.10 20:58 Karolek
- 26.06.10 21:02 Karolek
- 26.06.10 21:05 Karolek
- 26.06.10 21:10 Karolek
- 26.06.10 21:47 Jurand
- 26.06.10 21:57 Jurand
- 26.06.10 21:49 Karolek
- 26.06.10 22:04 Jurand
- 26.06.10 22:26 Karolek
- 26.06.10 22:45 Karolek
- 27.06.10 02:15 DoQ
- 27.06.10 08:42 Karolek
- 27.06.10 09:50 Jurand
- 27.06.10 09:52 Jurand
- 27.06.10 10:02 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-01 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-03-01 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-28 Chrzanów => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=