    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: alfa 156
    Date: Sat, 19 Jun 2010 14:53:50 +0200

    Fri, 18 Jun 2010 20:31:14 +0000 (UTC), w <hvgl2i$ae5$1@inews.gazeta.pl>, "mm"
    <m...@g...pl> napisał(-a):

    > Co możecie napisać o alfie romeo 156 i dlaczego nie powinienem jej kupić?
    >
    > Z jednej strony ta alfa zawsze niesamowicie mi się podobała, uważam, ze to
    > samochód ponadczasowy i z przyjemniscią (a nie z konieczności jak inne
    > rozważnane opcje) bym go kupił

    Design jest ładny, ale cierpi na tym praktyczność (np. mały i nieustawny
    bagaznik). Za to jeździ się wygodnie.

    > Z drugiej strony słychać o awaryjnosci tych samochodów i wysokich kosztach
    > napraw np zawieszenia

    Zawieszenie wielowahaczowe, więc trzeba co jakiś czas zainwestować. Jak
    kupujesz markowe (np. TRW), to nie wymieniasz zbyt często (i generalnie takie
    markowe opłaca się). Nie dotyczy mieszkańców np. Wałbrzycha :>

    Słaby punkt to elektryka, ponadto auto skrzypi na progach :) (podobno TTTM),
    sporo wynalazkowych rzeczy (aby odpiąć aku trzeba demontować skrzynkę
    rozgałeźników nad nim, wymiana gum stabilizatora to opuszczanie całego
    przedniego zawieszenia, wymiana termostatu to też demontaż akumulatora i tego
    typu kwiatki -- banalna w serwisowaniu nie jest, kowal nie naprawi).

    > z trzeciej strony słchać, że ma dobre i bezawaryjne silniki a chyba naprawy
    > silników i osprzetu są najbardziej kosztowne? np w niemieckich dieslach

    Diesla są bardzo OK, zwłaszcza 1,9 po lifcie 150KM. Z benzynowych TS są
    problematyczne (JTS po lifcie OK).

    > i dalej na plus alfy to niskie ceny zakupu tych pojazdów, w cenie alfy
    > mialbym co
    > najwyżej mniejszą, słabszą banalną i przecietną do bólu skodę fabię lub
    > hiundaya getza lub coś w tym stylu

    Ale i niskie ceny odsprzedaży. A paska w dieslu sprzedasz od ręki, mimo że przy
    156 to wóz drabiniasty z krzesłem zamiast fotela :).

    > i teraz tak myslę teoretycznie, mając do wyboru porównywalne rocznikowo i
    > technicznie np passata, octawie czy jakieś audi i 156 to 156 kupuję o wiele
    > taniej w stosunku do VW, nawet gdyby faktycznie przyszło zainwestować więcej
    > w jakąś naprawę to mam różnicę w kieszeni a posiadam samochód o wiele
    > ładniejszy, niebanalny i o ile dać wiarę testom o bardzo dobrych
    > wlaściwosciach jezdnych.
    >
    > teraz może napiszczie czego nie wiem

    Grunt to zadbany egzemplarz. I chyba łatwiej trafić na uczciwą 156.