  • 31. Data: 2011-08-14 03:35:14
    Temat: Re: alchemicy z ABW
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message
    news:j21eb0$aag$1@news.onet.pl...

    > Pewnie będzie jak z tym wykrywaczem substancji wybuchowych, który tylko
    > udawał, że działa. Teraz na każdym dysku znajdą mp3-ki i pornole choćby

    Mówisz o tych różdżkach sprzedanych do Iraku? To był wałek mistrzowski :-)
    na jakich imbecyli trafili, że takie coś przeszło w ogóle :-)

    http://gadzetomania.pl/2010/01/25/okupiony-krwia-prz
    ekret-na-wykrywaczach-bomb-wideo

    Ten wałek był nieprzeciętny :-) Nagroda Nobla :-)

  • 32. Data: 2011-08-14 03:43:19
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    http://en.wikipedia.org/wiki/ADE_651

    To jest niebywałe. Ja rozumiem, że sprzedawca dał w łapę władzom kilku
    krajów ale że tamci odważyli się i ich podwładni w tysiącach udawali, że to
    używają.
    On tam miał naśladowców i do krajów trzeciego świata i Azjatyckich
    sprzedawali podobne produkty.

  • 33. Data: 2011-08-14 11:11:43
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Lelek@ napisał(a) :

    > Mówisz o tych różdżkach sprzedanych do Iraku? To był wałek mistrzowski :-)

    Fakt.

    > na jakich imbecyli trafili, że takie coś przeszło w ogóle :-)

    Racja.

    > http://gadzetomania.pl/2010/01/25/okupiony-krwia-prz
    ekret-na-wykrywaczach-bomb-wideo

    > Ten wałek był nieprzeciętny :-) Nagroda Nobla :-)

    Raczej pluton egzekucyjny.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 34. Data: 2011-08-14 13:41:39
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 14.08.2011 05:43, Lelek@ pisze:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/ADE_651
    >
    > To jest niebywałe. Ja rozumiem, że sprzedawca dał w łapę władzom kilku
    > krajów ale że tamci odważyli się i ich podwładni w tysiącach udawali, że
    > to używają.
    Odpowiednia porcja naukowego bełkotu i można sprzedać dowolną bzdurę.

    Że niby eliminowanie ołowiu z lutów w ramach ROHS miało podstawy?

    Michoo

  • 35. Data: 2011-08-14 14:56:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-11 22:20, Zbych pisze:

    > Możesz podać jakieś przykłady?
    > Z tego co pamiętam to stare formaty doc i xls przypominały system plików
    > w pliku i word, czy excel potrafił trzymać kilka wersji wstecz
    > edytowanego dokumentu a nie innych dokumentów.

    Trafiały tam też przypadkowe fragmenty pamięci - prawdopodobnie
    alokowanej przez program, nigdy nie używanej (a system operacyjny jej
    nie zerował), a następnie zapisywane na dysk.
    Mogło się tam znaleźć cokolwiek.

  • 36. Data: 2011-08-14 15:01:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-11 21:45, J.F. pisze:

    > Dawno temu podobno IBM bsadal i stwierdzil ze daje sie odczytac dane do 6
    > zapisow wstecz. Ile w tym prawdy nie wiem, ale taki np Norton Secure Erase
    > nadpisywal dane 6 razy.
    > No ale wtedy bity na dysku byly mikroskopijne, a nie nanoskopijne :-)
    >
    > A windows sporo rzeczy zapamietuje i sporo mozna odczytac.

    Problemem jest jeszcze to, że dziś dane przechodzą przez kilka warstw
    nim trafią fizycznie na nośnik.

    Bo poniżej aplikacji jest jeszcze system plików, a poniżej tego hardware
    dysku który z danymi może robić różne rzeczy.

    Twarde dyski magnetyczne miały trochę zapasowego miejsca na dysku, gdzie
    były mapowane części dysku, które zdradzały jakieś techniczne problemy.
    Dyski SSD też mają swoje algorytmy niedopuszczające do uszkodzenia
    fragmentów dysku przez częsty zapis jednego fragmentu.

    Może się więc okazać że program nadpisujący, zapisał swoimi losowymi
    danymi fizycznie inne fragmenty nośnika niż te które miały zostać
    faktycznie skasowane, a oryginalne dane zostały nieruszone.

  • 37. Data: 2011-08-14 16:00:47
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    ekret-na-wykrywaczach-bomb-wideo

    > Raczej pluton egzekucyjny.

    Nobla / nagrode raczej.
    Pluton dla tych, ktorzy te puste pudelka kupili -
    - zeby ludzie nauczyli sie, ze cudze pieniadze
    wydaje sie ciezej niz swoje, zwlaszcza jesli chodzi o ludzkie zycie.

  • 38. Data: 2011-08-14 17:16:34
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 14.08.2011 18:00, Q pisze:

    ekret-na-wykrywaczach-bomb-wideo

    > Nobla / nagrode raczej.
    Ale to był plagiat:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Quadro_Tracker#Exposure

    > Pluton dla tych, ktorzy te puste pudelka kupili -
    > - zeby ludzie nauczyli sie, ze cudze pieniadze
    > wydaje sie ciezej niz swoje, zwlaszcza jesli chodzi o ludzkie zycie.
    Tylko jak tacy nietechniczni mieli poznać się na oszustwie?

    Michoo

  • 39. Data: 2011-08-14 18:51:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Jarosław Sokołowski napisał(a) :
    > W jeszcze starszym formacie WRI (Windows 3) też widać na końcu
    > pliku jakieś śmieci. Te pliki zdaje się mają zawsze długość będącą
    > wielokrotnością 512 bajtów, więc te doklejone teksty, to faktycznie
    > jest zrzut pamięci nad którym nikt i nic nie ma kontroli. A też się
    > może coś istotnego tam uchować.

    Nie tyle wielokrotnością 512b, co dopełnieniem do pełnej wielkości
    klastra. Plik o wielkości 1 bajta zabierał miejsce wielkości 1
    klastra. Mogło to być, nawet 4, czy 16 kilobajtów, czy ile tam sobie
    liczyła wówczas wielkość klastra. Toteż wszystkie pliki miały ładnie
    podoklejane na końcu różne, różniste i zwykle bardzo ciekawe rzeczy :-)
    Te końcówki plików czyściła jedna z opcji antywirusa MKS.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 40. Data: 2011-08-14 18:55:10
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra napisał(a) :

    > Twarde dyski magnetyczne miały trochę zapasowego miejsca na dysku, gdzie
    > były mapowane części dysku, które zdradzały jakieś techniczne problemy.

    I nadal mają.

> [...]
    > danymi fizycznie inne fragmenty nośnika niż te które miały zostać
    > faktycznie skasowane, a oryginalne dane zostały nieruszone.

    Yep.

    I dlatego najlepiej do usuwania zawartości dysków nadaje się to:
    http://www.youtube.com/watch?v=sQYPCPB1g3o

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]