  • 1. Data: 2015-01-13 01:00:43
    Temat: akumulatory do UPS
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    mam APC smart 1500 (obudowa standalone)

    sa tam CSB GP12170. Co innego warto wkladac i gdzie kupic w dobrej
    cenie. Jak sprawa pozniejszej kalibracji w UPS???

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2015-01-13 14:05:13
    Temat: Re: akumulatory do UPS
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.01.2015 o 01:00, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > mam APC smart 1500 (obudowa standalone)
    >
    > sa tam CSB GP12170. Co innego warto wkladac i gdzie kupic w dobrej
    > cenie. Jak sprawa pozniejszej kalibracji w UPS???

    ja mam apc1000. wymieniłem mu akumulatory na najtansze jakie fizycznie
    weszły, w moim przypadku były to 2x18ah. działały zaledwie dwa lata.
    potem wymieniłem na duuużo droższe, działały 3 lata (jeden żyje poza
    upsem, drugi umarł, a pracowały szeregowo....). kalibracja, czy to
    komputerem, czy żarówką - nie dawała dobrego rezultatu. tzn ups działał
    rewelacyjnie, podtrzymywał czasami nawet 30 minut, ale bez połączenia z
    kompem. po podłączeniu (kabel serial) do kompa, (+soft) zawsze, czy był
    naładowany, czy rozładowany informował że zbliża się do granicy i zamyka
    system. OD razu po zaniku napięcia sieciowego.

    W mojej okolicy skończyły się "braki prądu" bo wyminili stare kable
    napowietrzne na jeden wielożyłowy izolowany przewód. Teraz używam
    malutkiego upska, tylko dla ochrony przed nagłymi wahaniami, nie przed
    utratą napięcia.

    jednak Tobie bym polecił zastosowanie zewnętrznych akumulatorów
    samochodowych. te upsy doskolane sprawują się jako zabezpieczenia pomp
    wody w kotłowniach

    ToMasz

  • 3. Data: 2015-01-13 17:49:18
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 14:05, ToMasz pisze:

    > jednak Tobie bym polecił zastosowanie zewnętrznych akumulatorów
    > samochodowych.
    Samochodowe się nie nadają.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2015-01-13 17:50:40
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 01:00, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > mam APC smart 1500 (obudowa standalone)
    >
    > sa tam CSB GP12170. Co innego warto wkladac i gdzie kupic w dobrej
    > cenie.
    Szukaj na znanym portalu lub w sklepach elektronicznych aku żelowe.

    Jak sprawa pozniejszej kalibracji w UPS???
    Normalnie, jest opisane w sieci np na elektrodzie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 5. Data: 2015-01-13 18:47:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 13 Jan 2015 17:49:18 +0100, janusz_k <J...@o...pl> wrote:
    > Samochodowe się nie nadają.

    E tam. Używam już 4 rok samochodowy i działa, ostatnio nie było prądu
    przez 3 godziny i wytrzymal 1 szt PC. Rekord to chyba było 5 godzin.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-01-13 19:20:04
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 18:47, Marek pisze:

    > E tam. Używam już 4 rok samochodowy i działa, ostatnio nie było prądu
    > przez 3 godziny i wytrzymal 1 szt PC. Rekord to chyba było 5 godzin.

    A napisałem że nie będzie działał? będzie ale kiepsko, bo nie są
    przystosowane do głębokiego rozładowania które skraca im żywotność, ja
    mam akumlatory przy ups-ie które mają ponad 10 lat i są w świetnej
    kondycji, a prąd mi wyłączaja często i są one testowane nonstop.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2015-01-13 19:55:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 13 Jan 2015 19:20:04 +0100, janusz_k <J...@o...pl> wrote:
    > A napisałem że nie będzie działał? będzie ale kiepsko, bo nie są
    > przystosowane do głębokiego rozładowania które skraca im żywotność,

    A kto każe go głęboko rozładowywać? Ustawia się dowolny usbwoltomierz
    i system kontroluje kiedy ma się zamknąć.
    Mi działa dobrze 4 rok i jestem bardzo zadowolony. Nie widzę nic
    kiepskiego.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-01-13 20:59:29
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 19:55, Marek pisze:

    > A kto każe go głęboko rozładowywać? Ustawia się dowolny usbwoltomierz i
    > system kontroluje kiedy ma się zamknąć.
    A ty sądzisz że ups-y służą tylko do podtrzymywania kompa?

    > Mi działa dobrze 4 rok i jestem bardzo zadowolony. Nie widzę nic
    > kiepskiego.
    Bo go prawie nie używasz, u mnie podtrzymuje mi całe światło w domu,
    wszystkie na stałe włączone małe urządzenia typu routery,wzm antenowe,
    zegary,
    pompę wody, pompy obiegowe co, kominka, lodówkę no i oczywiście
    komputery. A jak mi prąd wyłączają jak robią remonty to go nie ma i 10
    godzin, i co mam lodówkę rozmrozić albo być bez wody? więc bywało że aku
    rozładowywały się prawie całkowicie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 9. Data: 2015-01-13 21:56:54
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Uzytkownik wrote:
    > Czesc,
    >
    > mam APC smart 1500 (obudowa standalone)
    >
    > sa tam CSB GP12170. Co innego warto wkladac i gdzie kupic w dobrej
    > cenie. Jak sprawa pozniejszej kalibracji w UPS???

    Europower sa w nie jednym datacenter.

    Ja kupilem CSB ale w sumie 2x drozej wyszlo i do innego UPS, wlasnie 1500 APC
    :-) kupilem jakies brytyjskie z eltrox.pl, loguje szacowany "runtime" na CSB i
    dorobie logowanie z tych brytyjskich i zobaczymy za 2 lata...

    PS
    Smrt APC 700, ten szary. W srodku bardzo cieplo (nie chodzi o prad ladowania
    AKU i ich gotowanie, sa ladowane poprawnie). Czy one tak sie grzaly? Obudowe
    mam otwarta... Czy ktos ma taki UPS 700 SZARY i moze sprawdzic ile pobiera WAT
    z sieci przy 100% nabitych aku? Prad spoczynkowy, moc wytracana przy pracy
    standby.

    APC 1500 i 750 (oba czarne) sa chlodne choc i tak powinien tam leciutko mielic
    jakis wiatraczek (1500 ma wbudowany ale dziala tylko gdy sam UPS generuje
    zasilanie z aku).

  • 10. Data: 2015-01-14 09:58:38
    Od: slonko <n...@s...com>

    W dniu 13.01.2015 01:00, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > mam APC smart 1500 (obudowa standalone)
    >
    > sa tam CSB GP12170. Co innego warto wkladac i gdzie kupic w dobrej
    > cenie. Jak sprawa pozniejszej kalibracji w UPS???

    Ja bym tak włozył również csb.Z innymi roznie bywa np. moga sie bardzo
    grzac. Zobacz na volty.pl