  • 11. Data: 2015-01-14 10:23:08
    Temat: Re: akumulatory do UPS
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A napisałem że nie będzie działał? będzie ale kiepsko, bo nie są
    > przystosowane do głębokiego rozładowania które skraca im żywotność, ja
    > mam akumlatory przy ups-ie które mają ponad 10 lat i są w świetnej
    > kondycji, a prąd mi wyłączaja często i są one testowane nonstop.

    pierwsze akumulatory które kupiłem do swojego upsa kosztowały chyba
    80zł. razy dwa oczywiście. miały mieć 18 ah, ale jak to chińszczyzna,
    szczególnie przy dużym poborze prądu, nawet nowe nie miały tej
    pomjemności. więc potem kupiłem chyba po 130zł za sztukę i te na
    początku były lepsze. zdecydowanie. ale miały deklarowaną mniejsza
    pojemnośc. ale wtedy w norauto była promocja na akumulator 36ah za 99zł.
    czyli ja kupiłem trochę ponad 30 ah za 260zł, a mogłem 72ah za 198zł.
    gdybym rozładowywał tylko do połowy to i tak byłoby lepiej. Ale ja w
    pokoju koło kompa niemam miejsca na akumulatory samochodowe.
    ToMasz

  • 12. Data: 2015-01-14 18:17:40
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-14 o 10:23, ToMasz pisze:

> [...]
    > szczególnie przy dużym poborze prądu, nawet nowe nie miały tej
    > pomjemności. więc potem kupiłem chyba po 130zł za sztukę i te na
    To ja podobnie płaciłem, 150zł za 38Ah japońskie, tyle że 10 lat temu,
    teraz to nawet nie widzę tych akumulatorów.

> [...]
    > gdybym rozładowywał tylko do połowy to i tak byłoby lepiej. Ale ja w
    > pokoju koło kompa niemam miejsca na akumulatory samochodowe.
    Ja ups-a i akumulatory trzymam w piwnicy na stojaku :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 13. Data: 2015-01-15 22:33:45
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 01/13/2015 09:56 PM, forestdumb wrote:
    > Uzytkownik wrote:
    > Ja kupilem CSB ale w sumie 2x drozej wyszlo i do innego UPS, wlasnie
    > 1500 APC :-) kupilem jakies brytyjskie z eltrox.pl, loguje szacowany
    > "runtime" na CSB i dorobie logowanie z tych brytyjskich i zobaczymy za 2
    > lata...

    Zachowaj paragon/fakturę.
    Mi te 'brytyjskie' wytrzymały rok (zero pojemności). Wymienione na
    gwarancji, ale nie bez przygód.
    Pracowały w 40C, wg. datasheeta (którego już nie ma na www - jest inny),
    to powinny wytrzymać w takiej temperaturze 2 lata.

    > Smrt APC 700, ten szary. W srodku bardzo cieplo (nie chodzi o prad
    > ladowania AKU i ich gotowanie, sa ladowane poprawnie). Czy one tak sie
    > grzaly? Obudowe mam otwarta... Czy ktos ma taki UPS 700 SZARY i moze
    > sprawdzic ile pobiera WAT z sieci przy 100% nabitych aku? Prad
    > spoczynkowy, moc wytracana przy pracy standby.

    Z tego co pamiętam to zjada ok. 20W na swoje potrzeby i rzeczywiście się
    nieźle grzeje (od tyłu przy elektronice).
    Warto pomierzyć napięcie bezpośrednio na akumulatorach, bo po latach
    potrafi zwiększyć napięcie ładowania i zgon akumulatorów gotowy
    (monitoring wewnętrzny pokazuje właściwe napięcie).

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 14. Data: 2015-01-16 10:38:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-15 o 22:33, Marek Wodzinski pisze:
> [...]
    > potrafi zwiększyć napięcie ładowania i zgon akumulatorów gotowy
    > (monitoring wewnętrzny pokazuje właściwe napięcie).

    Jak to możliwe, że na aku wyższe napięcie, niż z modułu ładującego?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2015-01-18 00:55:52
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 01/16/2015 10:38 AM, Adam wrote:

    > Jak to możliwe, że na aku wyższe napięcie, niż z modułu ładującego?

    Chodziło mi o to, że w rzeczywistości jest większe napięcie niż
    odczytywane z upsa. Dosyć częsta przypadłość w starych smartach.