    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: akumulatory do UPS
    Date: Tue, 13 Jan 2015 14:05:13 +0100

    W dniu 13.01.2015 o 01:00, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > mam APC smart 1500 (obudowa standalone)
    >
    > sa tam CSB GP12170. Co innego warto wkladac i gdzie kupic w dobrej
    > cenie. Jak sprawa pozniejszej kalibracji w UPS???

    ja mam apc1000. wymieniłem mu akumulatory na najtansze jakie fizycznie
    weszły, w moim przypadku były to 2x18ah. działały zaledwie dwa lata.
    potem wymieniłem na duuużo droższe, działały 3 lata (jeden żyje poza
    upsem, drugi umarł, a pracowały szeregowo....). kalibracja, czy to
    komputerem, czy żarówką - nie dawała dobrego rezultatu. tzn ups działał
    rewelacyjnie, podtrzymywał czasami nawet 30 minut, ale bez połączenia z
    kompem. po podłączeniu (kabel serial) do kompa, (+soft) zawsze, czy był
    naładowany, czy rozładowany informował że zbliża się do granicy i zamyka
    system. OD razu po zaniku napięcia sieciowego.

    W mojej okolicy skończyły się "braki prądu" bo wyminili stare kable
    napowietrzne na jeden wielożyłowy izolowany przewód. Teraz używam
    malutkiego upska, tylko dla ochrony przed nagłymi wahaniami, nie przed
    utratą napięcia.

    jednak Tobie bym polecił zastosowanie zewnętrznych akumulatorów
    samochodowych. te upsy doskolane sprawują się jako zabezpieczenia pomp
    wody w kotłowniach

    ToMasz