eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaakumulator rozładowany do zeraRe: akumulator rozładowany do zera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer01.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: akumulator rozładowany do zera
    References: <X...@l...net>
    <4lksz8eeau0j$.19ohh8m8vhdaa$.dlg@40tude.net>
    <4...@g...com>
    <52f08e92$0$2214$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <9...@p...pl.invalid>
    <52f105fe$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: : : :
    Date: Tue, 4 Feb 2014 17:21:57 +0100
    User-Agent: slrn/pre1.0.2-12 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 21
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1391530917 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2366 77.253.217.116:33597
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2215
    X-Received-Body-CRC: 2770360319
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:659218
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > W zdychającym akumulatorze najdłużej utrzymuje się SEM w stanie pełnego
    > naładowania, najbardziej zdycha pojemność, opór wewnętrzny rośnie
    > znacznie wolniej.

    We współczesnych akumulatorach opór wewnętrzny potrafi wzrosnąć skokowo
    do nieskończoności. Miałem kiedyś taki, co zawsze kręcił żwawo, nawet na
    tęgim mrozie. A było to w samochodzie, który zawsze zapalał przy pierwszym
    zakręceniu. Nawet nie byłem świadom tego, że mu spadła pojemność, aż nie
    zostwaiłem samochodu na dwa dni -- nie zakręcił wcale. Dał się rzecz jasna
    przy swojej pojemności naładować w pół godziny -- z początku biorąc jakiś
    potworny prąd, że aż prawie wskazówkę amperomierza wyrwało, ale szybko
    prąd ładowania spadł do wartości minimalnych. No i dalej świetnie działał
    przy codziennych jazdach. Zdechł tak, że ciepły silnik w kilka minut po
    zgaszeniu już nie odpalił. Pyknęło i napięcie spadło do zera. Ołów tam
    jest tak zoptymalizowany w swoim kształcie, że zużyte elektrody mogą się
    po prostu urwać. I to się właśnie zdarzyło.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: