  • 61. Data: 2012-02-19 00:30:54
    Temat: Re: akumulator - jaki ?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    AZ napisał(a):
    > ROTFL. Wskaźnik amperów a Ty mówisz o przepięciach... Tymbardziej, że
    > jego wskazania przy złym styku nie mają wiele wspólnego z tym co się na
    > klemach dzieje.
    Ale wizualnie widać że coś się dzieje.
    --
    Krzysiek

  • 62. Data: 2012-02-19 00:35:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/19/2012 12:30 AM, Krzysztof 45 wrote:
    > Ale wizualnie widać że coś się dzieje.

    Co się dzieje? Gdzie te Twoje ampery mają pójść skoro nic ich nie chce?
    Ulotnią się do powietrza?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 63. Data: 2012-02-19 00:42:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 23:05:45 +0100, J.F. napisał(a):

    > To nie takie proste.
    > podlaczasz miernik, powiedzmy 12.8V. Zapalasz silnik ... 14.5V.
    > ile pradu plynie z alternatora ? przeciez nie 100A, bo juz odczekalismy
    > minute od rozruchu.

    Wyłacz silni,, zarejestruj SEM aku tuż po zgaszeniu i policz :D
    --
    ___________ (R)

  • 64. Data: 2012-02-19 00:43:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 23:10:26 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Co tu liczyć. i nie chodzi tu o 15V.
    > Skok napięcia nie idzie pierw do akumulatora a potem na instalację auta. Po co te
    brednie wypisujesz.
    > Tu chodzi o impuls. Milisekundowy impuls który rozejdzie sie i do aku i po
    instalacji auta i zniknie.

    Tak, to teraz policz indukcyjność przewodów i jak szybkie musiało by być
    narastanie takowego, żeby się 'rozeszło'.

    --
    ___________ (R)

  • 65. Data: 2012-02-19 09:59:55
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Tak, to teraz policz indukcyjność przewodów i jak szybkie musiało by być
    > narastanie takowego, żeby się 'rozeszło'.
    Jak Ci przyjdzie doładować akumulator wyciągasz go z auta? T.z. odłączasz go w
    momencie ładowania od
    instalacji w aucie?
    --
    Krzysiek

  • 66. Data: 2012-02-19 10:03:29
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    AZ napisał(a):
    > Co się dzieje? Gdzie te Twoje ampery mają pójść skoro nic ich nie chce?
    > Ulotnią się do powietrza?
    Natanka się spytaj.
    --
    Krzysiek

  • 67. Data: 2012-02-19 10:37:52
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Natanka się spytaj.

    Weź już przestań. Coś dzwoni ale nie w tym kościele.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Drugie_prawo_Kirchhoffa
    Amperomierz który se oglądasz pokazuje ile ciągnie prądu do ładowania
    akumulator.
    Im bardziej będziesz miał zasyfione klemy i słabszy styk, tym mniej go
    pociągnie, część napięcia odłoży się na tym syfie i zacznie się złącze
    (klema) po prostu grzać, a napięcie które w/g Ciebie skacze a i owszem,
    skoczy... na ładowarce do góry. Po stronie akumulatora nie będzie
    praktycznie nic nieciekawego się działo. Jemu to zwisa i powiewa, przy tych
    prądach jakie może dać łądowarka akumulator zachowuje się jak stabilizator
    napięcia. Dopuki nie odłaczysz akumulatora od instalacji auta i instalacji
    nie zasilisz z tej ładowarki nic większego nie pójdzie "w sieć".

    Czemu idzie wskazówka do dechy przy podłaczaniu? bo masz na badziewiastej
    chińskiej ładowarce z bambusowego garażu 15,5V jak napisałeś, brak
    ogranicznika max prądu, napięcia i nie ma bata, jak podłączysz do aku z 12V,
    który ma wewntrzną impedancję rzędu miliohm to przekroczy te 10A czy ile tam
    chinczyk namalował po pijaku. Przy bardziej rozładowanym aku pewnie ta
    chinszczyzna poszła by z dymem.

    A teraz czy ładować aku podłączone do auta - tą bambusową chinszczyzną nie
    bo zagotować akumulator można, kwas się wyleje i zeżre stal, 15,5V też
    elektronice może nie posłużyć. Ale ładowarką z kontrolą napięcia to już
    czemu nie.
    Z komórki jak się akumulator wyczerpie też ją wyciągasz i ładujesz osobno?

    --
    Irokez

  • 68. Data: 2012-02-19 11:01:51
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > ROTFL. Wskaźnik amperów a Ty mówisz o przepięciach... Tymbardziej, że
    > jego wskazania przy złym styku nie mają wiele wspólnego z tym co się na
    > klemach dzieje.

    Wina tandetnego amperomierza, którego wskazówka nie ma żadnego tłumienia i w
    momencie włączenia ustalonego prądu lata sobie, jak chce, uspokaja się dopiero
    po kilku oscylacjach.

  • 69. Data: 2012-02-19 11:30:40
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Irokez napisał(a):
> [...]
    stabilizator napięcia.
    > Dopuki nie odłaczysz akumulatora od instalacji auta i instalacji nie zasilisz z tej

    Wszystko jasne i może oczywiste ale teorii, że żadne przepięcie nie uszkodzi
    elektroniki w aucie bo
    wszystko pochłonie akumulator.
    > Czemu idzie wskazówka do dechy przy podłaczaniu? bo masz na badziewiastej chińskiej
    ładowarce z
    > bambusowego garażu 15,5V jak napisałeś,

    Ja napisałem że mam jakiś stary niemiecki bodajże 30 letni transformatorowy który
    pięknie ładuje
    100Ah akumulatory.

    A czy ja coś innego pisałem?
    --
    Krzysiek

  • 70. Data: 2012-02-19 13:30:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 09:59:55 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Jak Ci przyjdzie doładować akumulator wyciągasz go z auta? T.z. odłączasz go w
    momencie ładowania od
    > instalacji w aucie?

    A po cholerę? No chyba, że nie mam gniazdka w okolicy.

    --