  • 61. Data: 2018-12-03 13:49:56
    Temat: Re: akumulator
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Radio można bez najmniejszego wysiłku tak skonstruować, żeby pamiętało
    stacje bez zasilania. Jeśli tak nie robią, to znaczy, że musi to
    podnosić cenę radia o jakieś 10 centów i nie opłaca się.

    Przy okazji mnie naszło, że muszę kiedyś pomierzyć, ile prądu bierze
    'mieszkanie w stanie standby'.

    MJ

  • 62. Data: 2018-12-03 14:07:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.12.2018 o 11:22, Queequeg pisze:

    > W sumie i rzadko i krótko.

    Więc problem w tym, że rzadko.

    > Stoi np. miesiąc i się rozładowuje (załóżmy
    > stały pobór 20 mA, czyli rozładowanie 14 Ah), potem odpalasz (np. 50 A
    > przez 800 ms, ładunek pomijalny -- 11 mAh) i jedziesz 10 minut. Nawet
    > jeśli pominiemy samorozładowanie i wydajność ładowania (akumulator nie da
    > przecież tyle ładunku, ile w niego władujesz, tylko mniej), to musiałbyś
    > pompować w niego przez te 10 minut przynajmniej 84 A, żeby bilans wyszedł
    > na zero.

    No toż pisze, że problem nie w krótkich trasach, a w ich braku wogóle,.

    Shrek

  • 63. Data: 2018-12-03 15:01:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >musi to podnosić cenę radia o jakieś 10 centów i nie opłaca się.

    >Przy okazji mnie naszło, że muszę kiedyś pomierzyć, ile prądu bierze

    Moje jakies 40W+lodowka.

    I to jest jak na moj gust duzo za duzo, ale coz zrobic ...

    J.

  • 64. Data: 2018-12-03 15:42:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Michał Jankowski pisze tak:

    > Przy okazji mnie naszło, że muszę kiedyś pomierzyć, ile prądu bierze
    > 'mieszkanie w stanie standby'.

    telewizor 98mA ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 65. Data: 2018-12-03 16:11:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    ..

    >telewizor 98mA ;)

    Ale to 22W czy poprzesuwane fazowo i 2W ?

    Unijna norma daje niewielka moc dla wylaczonego TV ... i dyspense dla
    smartTV, co to rozne funkcje moga spelniac nawet w czasie wylaczenia
    :-)

    J.

  • 66. Data: 2018-12-03 16:30:16
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    Tak, wszystko. Dokładnie to taki model: https://bit.ly/2S4NL4T

    > Ja mogę pokombinować nad zmniejszeniem poboru jałowego, ale raczej nie
    > wyłącznikiem tylko automatycznie, tyle że niestety będzie to kosztem
    > wygody.

    No ale kolega pisał że z samochodu korzysta tyle co nic... więc po co tu
    wygoda? Takie auto ma umieć długo stać, i po staniu ma odpalać. Wyłącznik
    za 20zł to zapewnia.

    Mateusz

  • 67. Data: 2018-12-03 18:00:06
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-03 11:26, Queequeg wrote:

    > No właśnie... tylko gdzie o to pytać?

    > Mi nie chodzi o sam moment rozruchu tylko o to, żeby akumulator się powoli
    > nie rozładowywał, jak samochód stoi.

    To go odłącz. Pisałem chyba Tobie, że takie urządzonko bym chciał mieć
    co wyłącza odbiorniki na Arduino np.

  • 68. Data: 2018-12-03 18:04:54
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-03 11:29, Queequeg wrote:

    > To ma być mała, nierzucająca się w oczy doładowarka a nie mega panel,
    > kosztujący miliony monet, który odkręcą albo połamią mi po pierwszej dobie
    > stania na parkingu.

    Kup akumulator, wstaw do środka samochodu i nie zawracaj gitary.

    > Przynajmniej dopóki mieszkam tu, gdzie mieszkam (bo
    > jak zamieszkam gdzie indziej, to może i gniazdko będzie i problem się
    > rozwiąże).

    Jasne jasne, ale jak wyżej :-)

  • 69. Data: 2018-12-03 18:05:55
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-03 11:36, Mateusz Viste wrote:

    > Też kiedyś myślałem o panelu w samochodzie, ale szybko się wyleczyłem.
    > Sprawę załatwił wyłącznik za kilka euro. Wyłącznik siedzi w schowku (za
    > którym, w komorze silnika, znajduje się akumulator) i odcina masę.
    > Rozwiązuje to problem rozładowania akumulatora przy kilkudniowych
    > postojach, jest tanio i ekologicznie, no i zawsze to jakiś dodatkowy
    > problem dla złodzieja (gdyby trafił się taki wariat co by chciał mi auto
    > zwędzić).

    A koła nie są czasem więcej warte od całego twojego samochodu? :-)

  • 70. Data: 2018-12-03 18:11:11
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 03 Dec 2018 18:05:55 +0100, kk wrote:

    > A koła nie są czasem więcej warte od całego twojego samochodu? :-)

    Dlatego mówię - tylko wariat jakiś porywałby się na samochód. Swoją drogą
    koła też nie wiem po co ktoś miałby odkręcać... Obecnie mało kto na
    dętkach jeździ, z tego co widzę praktycznie wszyscy mają teraz takie
    "nowoczesne" bezdętkowe opony, co ich samemu się nie da naprawić.

    Mateusz