-
1. Data: 2018-12-01 18:22:22
Temat: akumulator
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dzisiaj mnie nie zapalil.
Aku dlugo nie krecil, zaraz zdechl
Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.
Akumulator ma 5 lat i jest marki "akumulator".
Auto jezdzi na codzien krotkie odcinki, ale czasem dluzsze.
Nawet na tych krotkich napiecie dochodzilo do 13.8-13.9V.
Podobnie zreszta jezdzi od dawna, problemow nie bylo.
W marcu sie rozladowal, ale potem jakos dzialal.
Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie ...
12.49V. Calkiem dobre.
Podlaczam pod zasilacz - przy 5A po chwili doszlo do 13.9V, a po paru
minutach do 14.5.
Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w fiatach.
Na diagnoze troche za pozno - akurat mialem drugi akumulator, wiec
wsadzilem do auta. Na druga wymiane mnie nie namowicie - bydle za
ciezke :-)
Nowy aku zapalil od razu, mimo ze stal sobie ze 2-3 miesiace od
ostatniego ladowania. No i z nim napiecie w samochodzie 14.0V ...
Bez czyszczenia klem.
No i potwierdza sie, ze najwazniejsza rzecz w aku do diesla to wygodna
raczka. Niestety - tanie aku maja niewygodna :-(
J.
-
2. Data: 2018-12-01 19:50:32
Temat: Re: akumulator
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-12-01 o 18:22, J.F. pisze:
>
> Dzisiaj mnie nie zapalil.
> Aku dlugo nie krecil, zaraz zdechl
Czyli "Ah" poszły w las :)
>
> Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
> doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.
Za mało, był niedoładowany.
>
> Akumulator ma 5 lat i jest marki "akumulator".
Czyli to jego ostatnie dni.
>
> Auto jezdzi na codzien krotkie odcinki, ale czasem dluzsze.
> Nawet na tych krotkich napiecie dochodzilo do 13.8-13.9V.
Czyli notorycznie niedoładowany.
> Podobnie zreszta jezdzi od dawna, problemow nie bylo.
> W marcu sie rozladowal, ale potem jakos dzialal.
Może dlatego że było ciepło, teraz się zrobiło zimniej i pojemność spadła.
>
> Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie ...
> 12.49V. Calkiem dobre.
Powiedzmy.
> Podlaczam pod zasilacz - przy 5A po chwili doszlo do 13.9V, a po paru
> minutach do 14.5.
Czyli zasiarczony, dojście do 14,5 powinno mu zająć minimum kilka godzin.
>
> Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w fiatach.
>
> Na diagnoze troche za pozno - akurat mialem drugi akumulator, wiec
> wsadzilem do auta. Na druga wymiane mnie nie namowicie - bydle za
> ciezke :-)
>
> Nowy aku zapalil od razu, mimo ze stal sobie ze 2-3 miesiace od
> ostatniego ladowania. No i z nim napiecie w samochodzie 14.0V ...
> Bez czyszczenia klem.
To nadal mało, zajedziesz go tak samo jak stary.
>
> No i potwierdza sie, ze najwazniejsza rzecz w aku do diesla to wygodna
> raczka. Niestety - tanie aku maja niewygodna :-(
I dobra ładowarka, mam już też słaby aku marki akumulator i kupiłem taką
ładowarkę
https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
ead-Acid-Battery-p-1347622.html?
i na godzinę daje jej poładować a potem daje tryb repair i zostawiam na
noc, ładuje impulsowo aku i go regeneruje. Faktycznie widzę poprawę bo
mimo mrozów
aku lepiej kręci niż tydzień temu.
--
Pozdr
Janusz
-
3. Data: 2018-12-01 20:20:13
Temat: Re: akumulator
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Niekoniecznie zasiarczony. Jak mu malo amperogodzin zostalo to szybko dochodzi do 14
z ogonkiem.
-
4. Data: 2018-12-01 20:22:42
Temat: Re: akumulator
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-12-01 o 20:20, Zenek Kapelinder pisze:
> Niekoniecznie zasiarczony. Jak mu malo amperogodzin zostalo to szybko dochodzi do
14 z ogonkiem.
>
Ale wtedy by też kręcił rozrusznikiem a J.F twierdzi że nie zakręcił
wystarczająco,
więc tych ah mu na pewno brakowało.
--
Pozdr
Janusz
-
5. Data: 2018-12-01 20:28:33
Temat: Re: akumulator
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 1 Dec 2018 11:20:13 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> Niekoniecznie zasiarczony. Jak mu malo amperogodzin zostalo to szybko dochodzi do
14 z ogonkiem.
Jakby byl rozladowany, to by nie mial 12.5 V po wyjeciu z auta.
J.
-
6. Data: 2018-12-01 20:43:31
Temat: Re: akumulator
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 1 Dec 2018 19:50:32 +0100, Janusz napisał(a):
> W dniu 2018-12-01 o 18:22, J.F. pisze:
>> Dzisiaj mnie nie zapalil.
>> Aku dlugo nie krecil, zaraz zdechl
> Czyli "Ah" poszły w las :)
To nawet trudno nazwac kreceniem.
Ze dwie sekundy pokrecil z trudem, podgrzalem drugi raz swiece to juz
ledwo ruszyl, za chwile zaczele przekazniki klapac - nawet nie mialem
czasu spojrzec na woltomierz.
>> Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
>> doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.
> Za mało, był niedoładowany.
Teraz taka moda.
Ciagle sie laduje, ale byc moze za malo aby uzupelnic straty na
krotkich odcinkach.
>> Akumulator ma 5 lat i jest marki "akumulator".
> Czyli to jego ostatnie dni.
Poczekamy, zobaczymy.
Wydawalo mi sie ze mniej, i chcialem napisac cos o tej teorii 3 lat, a
tu niespodzianka przy ladowaniu...
>> Auto jezdzi na codzien krotkie odcinki, ale czasem dluzsze.
>> Nawet na tych krotkich napiecie dochodzilo do 13.8-13.9V.
> Czyli notorycznie niedoładowany.
>> Podobnie zreszta jezdzi od dawna, problemow nie bylo.
>> W marcu sie rozladowal, ale potem jakos dzialal.
> Może dlatego że było ciepło, teraz się zrobiło zimniej i pojemność spadła.
Od paru lat. Pare zim przezyl, pare mrozow.
>> Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie ...
>> 12.49V. Calkiem dobre.
> Powiedzmy.
>> Podlaczam pod zasilacz - przy 5A po chwili doszlo do 13.9V, a po paru
>> minutach do 14.5.
> Czyli zasiarczony, dojście do 14,5 powinno mu zająć minimum kilka godzin.
Albo caly czas naladowany, na co to 12.49 wskazuje.
>> Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w fiatach.
>>
>> Nowy aku zapalil od razu, mimo ze stal sobie ze 2-3 miesiace od
>> ostatniego ladowania. No i z nim napiecie w samochodzie 14.0V ...
>> Bez czyszczenia klem.
> To nadal mało, zajedziesz go tak samo jak stary.
Teraz taka moda.
>> No i potwierdza sie, ze najwazniejsza rzecz w aku do diesla to wygodna
>> raczka. Niestety - tanie aku maja niewygodna :-(
> I dobra ładowarka, mam już też słaby aku marki akumulator i kupiłem taką
Ale po co - normalnie sie nie laduje, samochod laduje.
> ładowarkę
> https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
ead-Acid-Battery-p-1347622.html?
Wyglada fajnie ... ale rozladowany do zera naladuje, czy nie ruszy ?
> i na godzinę daje jej poładować
I jakie masz napiecie na poczatku i po paru minutach ladowania ?
Moze masz naladowany ... a moze masz problem z ladowaniem w aucie.
> a potem daje tryb repair i zostawiam na
> noc, ładuje impulsowo aku i go regeneruje. Faktycznie widzę poprawę bo
> mimo mrozów
> aku lepiej kręci niż tydzień temu.
J.
-
7. Data: 2018-12-01 22:04:06
Temat: Re: akumulator
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-12-01 o 20:43, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 1 Dec 2018 19:50:32 +0100, Janusz napisał(a):
>> W dniu 2018-12-01 o 18:22, J.F. pisze:
>>> Dzisiaj mnie nie zapalil.
>>> Aku dlugo nie krecil, zaraz zdechl
>> Czyli "Ah" poszły w las :)
>
> To nawet trudno nazwac kreceniem.
Czyli albo padnięty albo rozładowany.
>>> Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
>>> doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.
>> Za mało, był niedoładowany.
>
> Teraz taka moda.
> Ciagle sie laduje, ale byc moze za malo aby uzupelnic straty na
> krotkich odcinkach.
Dlatego trzeba go podładowywać, ja też krótko jeżdżę i niestety aku
sie nie naładuje.
> Od paru lat. Pare zim przezyl, pare mrozow.
Noo ale wcześniej takich objawów nie miał :)
i w końcu przyjdzie ta ostatnia zima kiedy go wyrzucisz.
>
>>> Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie ...
>>> 12.49V. Calkiem dobre.
>> Powiedzmy.
>
>>> Podlaczam pod zasilacz - przy 5A po chwili doszlo do 13.9V, a po paru
>>> minutach do 14.5.
>> Czyli zasiarczony, dojście do 14,5 powinno mu zająć minimum kilka godzin.
>
> Albo caly czas naladowany, na co to 12.49 wskazuje.
No nie, gdyby tak było to miałby odpowiednią energię a jej nie ma,
pamiętaj że napięcie na nieobciążonym aku to tylko sugestia jego stanu.
> Ale po co - normalnie sie nie laduje, samochod laduje.
Ale jak mało jezdzisz i aku ma swoje lata to trzeba go wspomagać.
>
>> ładowarkę
>> https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
ead-Acid-Battery-p-1347622.html?
>
> Wyglada fajnie ... ale rozladowany do zera naladuje, czy nie ruszy ?
Nie, wpierw się ją podłącza po aku potem do sieci.
>
>> i na godzinę daje jej poładować
>
> I jakie masz napiecie na poczatku i po paru minutach ladowania ?
Zaczyna od 13,8 zza chwilę skacze do 14,1 i pokazuje prąd np 5,7A
bo mój aku już też marny.
> Moze masz naladowany ... a moze masz problem z ladowaniem w aucie.
Nie nie mam, mam 14.3 na aku w aucie.
--
Pozdr
Janusz
-
8. Data: 2018-12-01 22:32:40
Temat: Re: akumulator
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak mu zostalo 5Ah i dopakujesz mu 5A to chcialbys zeby 14,5 po dobie sie zrobilo?
Zaserwuj mu 0,5A i naladuje to 5Ah po dziesieciu godzinach.
-
9. Data: 2018-12-01 22:46:11
Temat: Re: akumulator
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
> Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
> doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.
Na ciepłym silniku jest 13.8v na zimnym 14.4v
> Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie
> ... 12.49V. Calkiem dobre.
nom
> Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w
> fiatach.
trzeba było zmierzyć na rozruszniku.
> Nowy aku zapalil od razu, mimo ze stal sobie ze 2-3 miesiace od
> ostatniego ladowania. No i z nim napiecie w samochodzie 14.0V ...
> Bez czyszczenia klem.
temp alternatora decyduje o napięciu.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
10. Data: 2018-12-02 09:46:59
Temat: Re: akumulator
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 01.12.2018 o 22:04, Janusz pisze:
>> Ciagle sie laduje, ale byc moze za malo aby uzupelnic straty na
>> krotkich odcinkach.
> Dlatego trzeba go podładowywać, ja też krótko jeżdżę i niestety aku
> sie nie naładuje.
Co wy z tym macie. Ubytek energii na rozruch uzupełnia się po max kilku
minutach. Albo zwalony altek, albo zachechany aku, albo coś nie tak z
instalacją.
Abstawiam to drugie. Dodatkowo jak nie odpala od strzała tylko piłujecie
rozrusznik to sytuacja się pogarsza.
Shrek