-
31. Data: 2018-12-02 18:41:06
Temat: Re: akumulator
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Mateusz Bogusz pisze tak:
> W dniu 01.12.2018 o 22:46, PiteR pisze:
>> temp alternatora decyduje o napięciu.
>
> Czujnik czy "samoregulacja"? Ma to zabezpieczać przed przegrzaniem?
tzn tak było zmierzone w osobówkach, które miałem gdzie akku jest
blisko silnika. Silnik ma 90st akku może z 40st. Jak jest w Dukato
gdzie akku jest w kabinie i Audi A6 gdzie akku jest bagażnku nie
pamiętam choć mierzyłem.
Napięcie gazowania też zależy od temp. I chyba napięcie nominalne
żarówek jest 13.2v
"The alternator regulator also automatically adapts the battery charge
to the ambient temperature. This is necessary because the charge
characteristics of the car battery are not the same at -20 °C, for
example, as they are at +30 °C. The regulator takes care of the need to
adapt the battery charge automatically with a charging curve which is
specified in the data sheets as a temperature coefficient."
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
32. Data: 2018-12-02 18:49:32
Temat: Re: akumulator
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:
> ile ciągną świece żarowe?
hmm a jakby tak odłączyć świece w najgorszych cylindrach? ;)
Wystarczy, że jeden garnek zaskoczy.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
33. Data: 2018-12-02 19:04:51
Temat: Re: akumulator
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 01 Dec 2018 21:46:11 GMT, PiteR napisał(a):
> na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
>> Juz od paru dni cos ciezko startowal, sie zastanawialem czy nie
>> doladowac, ale napiecie w instalacji ~13.8V.
>
> Na ciepłym silniku jest 13.8v na zimnym 14.4v
No to widac w zimie silnik sie rozgrzewa szybciej niz akumulator
uzupelnia :-)
>> Sprawa jakich wiele, ale ... przynosze do domu, mierze napiecie
>> ... 12.49V. Calkiem dobre.
> nom
>
>> Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w
>> fiatach.
> trzeba było zmierzyć na rozruszniku.
Jakby bylo dobre, to bym nie musial wymieniac :-)
J.
-
34. Data: 2018-12-02 19:07:03
Temat: Re: akumulator
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 1 Dec 2018 13:32:40 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> Jak mu zostalo 5Ah i dopakujesz mu 5A to chcialbys zeby 14,5 po dobie sie zrobilo?
Zaserwuj mu 0,5A i naladuje to 5Ah po dziesieciu godzinach.
A niekoniecznie. Bo to jednak aku 70 Ah.
Plyty duze itp.
No i taki zuzyty ciagle zapala, wiec mimo swoich 5Ah potrafi dac 200A
...
J.
-
35. Data: 2018-12-02 21:51:36
Temat: Re: akumulator
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-12-02 o 17:16, Shrek pisze:
> W dniu 02.12.2018 o 16:23, Janusz pisze:
..
>
>>> Dalej - po kilku minutach to powinno się uzupełnić.
>> Jak aku jest już słaby a o takim piszę to nie osiąga on dużego prądu
>> ładowania
>> co oznacza że trzeba go ładować dużo dłużej.
>
> Wydaje się że jest wrecz przeciwnie - im niższe napięcie na aku, tym
> większy prąd ładowania. Jak podłączysz zupełnie rozładowanego do innego
> auta to przewody można rozgrzać.
To z rozładowanym a nie słabym
-
36. Data: 2018-12-02 21:53:02
Temat: Re: akumulator
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.12.2018 o 21:51, kk pisze:
>> Wydaje się że jest wrecz przeciwnie - im niższe napięcie na aku, tym
>> większy prąd ładowania. Jak podłączysz zupełnie rozładowanego do
>> innego auta to przewody można rozgrzać.
>
> To z rozładowanym a nie słabym
Słaby będzie miał niższe napięcie.
Shrek
-
37. Data: 2018-12-02 22:08:31
Temat: Re: akumulator
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-12-02 o 16:54, Queequeg pisze:
> Janusz <j...@o...pl> wrote:
>
>>> No i potwierdza sie, ze najwazniejsza rzecz w aku do diesla to wygodna
>>> raczka. Niestety - tanie aku maja niewygodna :-(
>> I dobra ładowarka, mam już też słaby aku marki akumulator i kupiłem taką
>> ładowarkę
>
> Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad dorzuceniem do samochodu jakiegoś
> ogniwa słonecznego, tyle że jak tak liczę, to to wielkie będzie musiało
> być. Mam stały pobór na wyłączonym samochodzie 20 mA, to daje 480 mAh na
> dobę, czyli panel musiałby w ciągu doby dać przynajmniej 8 Wh energii. Nie
> wiem, jaka jest średnia moc dawana przez panel, jakby ją tak uśrednić
> przez całą dobę (wiadomo że w nocy jest zero, więc musiałby być
> przynajmniej 2x większy, ale ile jest rano, ile jest wieczorem, ile jest
> przy pochmurnej pogodzie itd. tego nie wiem) i jak tak myślę, to wychodzi,
> że potrzebuję przynajmniej panelu 30-40 W. To dużo. I cenowo i gabarytowo,
> generalnie mam taką wizję, żeby panel zajmował najwyżej lewą tylną szybę
> (bo i tak z niej nie korzystam podczas jazdy -- kwestia skrętu szyi).
Czemu nie dach?
-
38. Data: 2018-12-02 22:17:17
Temat: Re: akumulator
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
70Ah to ma na nalepce wydrukowane. W realu moze miec 7. I jak wedlug rad baranow
ladowac go 1/10C to dla niego 7A bedzie 1C.
-
39. Data: 2018-12-03 00:12:22
Temat: Re: akumulator
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
>>> Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w
>>> fiatach.
>> trzeba było zmierzyć na rozruszniku.
>
> Jakby bylo dobre, to bym nie musial wymieniac :-)
byś dołożył cegiełkę do wiedzy cywilizacji, że było 6v
i poszłoby w te serwery i chmury :)
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
40. Data: 2018-12-03 00:40:55
Temat: Re: akumulator
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2018-12-01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Czyli co - brudne klemy ? Myslalem ze takie rzeczy to tylko w fiatach.
Przecież tam jest n-ogniw. Jak w pioruny pójdzie n-x ogniw to napiecie
nadal będzie się zgadzac (jeśli nic nie będzie dodatkwo zwierać) ale
pojemność pójdzie się paść (i ładowac się będzie krócej).
--
Marcin