-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!usenet.blueworldhosting.com!
feeder01.blueworldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-med
ia.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: akumlator i niskie przebiegi
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <6...@g...com>
<536ba54c$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<lkgdj7$d7q$1@node1.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<lkghl1$v50$1@node2.news.atman.pl> <lkiqav$2dtr$1@news2.ipartners.pl>
Date: Sat, 10 May 2014 11:40:10 +0200
Message-ID: <f...@4...net>
Lines: 40
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1399714800 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2365 82.143.187.50:60302
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3187
X-Received-Body-CRC: 2851608914
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532541
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 09 May 2014 16:56:24 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):
> W dniu 2014-05-08 20:14, Czesław Wiśniak pisze:
>>> A jak odpalasz z kabli bo akumulator jest totalnie rozładowany to jak regulujesz
prąd?
>> Wlasnie przy takich szybkich doladowaniach padnietego akumulatora duzym pradem
skracamy mu zycie, zwlaszcza na mrozie.
>
> Pomijając kwestię mrozu, to czytałem gdzieś raport z badania algorytmu ładowania,
polegającego na tym,
> że akumulator ołowiowy przyjmował prąd równy liczbowo (w A) aktualnie brakującej
pojemności (w Ah),
> (czyli, np. całkowicie wyładowany akumulator 50 Ah ładowano prądem 50 A, gdy
naładował się do połowy
> - prądem 25 A itd. asymptotycznie do ~0). Czyli stosowano całkiem spore prądy.
> I OIDP nie stwierdzono zmniejszenia żywotności czy innych negatywów.
Byly kiedys akumulatory zwijkowe Optima, gdzie w katalogu stalo ze
50Ah mozna naladowac pradem 100A przez godzine.
No ale one ponoc mialy 1000A pradu rozruchowego.
> W sumie to mnie nie dziwi - przecież akumulator oddaje często duże prądy i nie
bardzo wiem, czemu
> w drugą stronę miały mu mocno szkodzić (poza gazowaniem pod koniec ładowania).
Ale tam jeszcze mechanika dochodzi - masa elektrodowa w stanie
naladowanym i rozladowanym jest inna, i w zaleznosci od pradu i
napiecia roznie procesy moga przebiegac.
Tak czy inaczej ciekaw jestem ile z tych zalecen to jakis stary
przesad dla szerokiej publiki, z czasow gdy automatyki nie bylo.
Okrety podwodne wspolczesne cos chyba w 3h akumulatory laduja ... ale
moze to nie olowiowe, a na pewno nieco inne niz rozruchowe.
> Problem z automatyzacją tej metody widzę taki, że niby jak stwierdzić, jaka jest
aktualna
> pojemność aku, oraz ile dokładnie wynosi jego ładunek...
Sa w notebookach odpowiednie uklady monitorujace.
Ale nawet nie wiem czy potrzebne - zapewne monitorujac dokladnie
napiecie, prad i temperature da sie ustalic.
A moze nawet nie trzeba, bo podejrzewam ze inne algorytmy tez nie
szkodza, wcale nie trzeba pozostalej pojemnosci znac dokladnie, byleby
nie wejsc w jakis niebezpieczny obszar.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.05.14 12:38 MichałG
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=