eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumlator i niskie przebiegiRe: akumlator i niskie przebiegi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: akumlator i niskie przebiegi
    Date: Fri, 09 May 2014 12:45:33 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 42
    Message-ID: <lkibkd$3q5$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <6...@g...com>
    <lkfkka$cj5$1@usenet.news.interia.pl> <lkflpo$ju0$1@node1.news.atman.pl>
    <lkg1l9$8o6$1@usenet.news.interia.pl> <lkg2pp$22g$1@node1.news.atman.pl>
    <lkg8ed$ms1$1@usenet.news.interia.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <536c9ea5$0$2360$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1399632333 3909 83.15.205.22 (9 May 2014 10:45:33
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 9 May 2014 10:45:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.5.0
    In-Reply-To: <536c9ea5$0$2360$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532471
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-05-09 11:23, J.F pisze:
    > Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
    > Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    >>> Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad
    >>> 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania
    >>> akumulatora.
    >
    >> Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację
    >> przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia
    >> alternatora.
    >
    > A napiecie na wolnych obrotach z wlaczonymi swiatlami mierzyles ?
    > Nadal tyle samo co bez swiatel ? To wlacz jeszcze ogrzewanie szyb,
    > dmuchawe, i co tam moze byc przydatne.
    >
    > Alternator ma wydajnosc ograniczona, a na wolnych obrotach znacznie
    > mniejsza niz nominalna.
    > No i starcza, albo nie starcza - zalezy od samochodu.
    > A jak nie starcza, to w czasie stania na czerwonym zima akumulator nie
    > jest ladowany, albo jest wolniej ladowany.
    >

    Potwierdzam.
    Sprawdzałem w wielu samochodach. Najgorzej OIDP pamiętam, było
    (oczywiście oprócz Malucha z prądnicą) w Subaru Legacy - alternator
    "startował" dopiero ok. 200 obr. powyżej jałowych. Na jałowych - bilans
    ujemny. Być może to tylko przypadek mojego egzemplarza.
    W Pajero 2 z silnikiem 4M40 nie mierzyłem prądu, jednak napięcie jest
    wystarczające. Po przełączeniu akumulatora (np. po kilkugodzinnym
    świeceniu na biwaku i używaniu radia) na wolnych obrotach ten
    rozładowany szybko się ładuje. Podobnie Disco 1 i 2.
    Hyundai H100 - jakiś stary - musi być trzymany na obrotach. Na jałowych
    - ledwo starcza na podtrzymanie stanu akumulatora. Włączenie świateł
    powoduje już mały spadek napięcia.
    Lanosy, Nubiry, Polonezy i FSO ładowały na wolnych obrotach.



    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: