-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: akumlator i niskie przebiegi
Date: Fri, 09 May 2014 12:45:33 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 42
Message-ID: <lkibkd$3q5$1@usenet.news.interia.pl>
References: <6...@g...com>
<lkfkka$cj5$1@usenet.news.interia.pl> <lkflpo$ju0$1@node1.news.atman.pl>
<lkg1l9$8o6$1@usenet.news.interia.pl> <lkg2pp$22g$1@node1.news.atman.pl>
<lkg8ed$ms1$1@usenet.news.interia.pl>
<g...@n...chmurka.net>
<536c9ea5$0$2360$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1399632333 3909 83.15.205.22 (9 May 2014 10:45:33
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 May 2014 10:45:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.5.0
In-Reply-To: <536c9ea5$0$2360$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532471
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-05-09 11:23, J.F pisze:
> Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
> Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
>>> Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad
>>> 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania
>>> akumulatora.
>
>> Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację
>> przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia
>> alternatora.
>
> A napiecie na wolnych obrotach z wlaczonymi swiatlami mierzyles ?
> Nadal tyle samo co bez swiatel ? To wlacz jeszcze ogrzewanie szyb,
> dmuchawe, i co tam moze byc przydatne.
>
> Alternator ma wydajnosc ograniczona, a na wolnych obrotach znacznie
> mniejsza niz nominalna.
> No i starcza, albo nie starcza - zalezy od samochodu.
> A jak nie starcza, to w czasie stania na czerwonym zima akumulator nie
> jest ladowany, albo jest wolniej ladowany.
>
Potwierdzam.
Sprawdzałem w wielu samochodach. Najgorzej OIDP pamiętam, było
(oczywiście oprócz Malucha z prądnicą) w Subaru Legacy - alternator
"startował" dopiero ok. 200 obr. powyżej jałowych. Na jałowych - bilans
ujemny. Być może to tylko przypadek mojego egzemplarza.
W Pajero 2 z silnikiem 4M40 nie mierzyłem prądu, jednak napięcie jest
wystarczające. Po przełączeniu akumulatora (np. po kilkugodzinnym
świeceniu na biwaku i używaniu radia) na wolnych obrotach ten
rozładowany szybko się ładuje. Podobnie Disco 1 i 2.
Hyundai H100 - jakiś stary - musi być trzymany na obrotach. Na jałowych
- ledwo starcza na podtrzymanie stanu akumulatora. Włączenie świateł
powoduje już mały spadek napięcia.
Lanosy, Nubiry, Polonezy i FSO ładowały na wolnych obrotach.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.14 12:57 RoMan Mandziejewicz
- 09.05.14 13:19 J.F
- 09.05.14 13:20 Michał Jankowski
- 09.05.14 13:46 Adam Wysocki
- 09.05.14 15:18 J.F
- 09.05.14 15:45 Adam Wysocki
- 09.05.14 16:32 Jakub Witkowski
- 09.05.14 16:36 Bugatti
- 09.05.14 16:56 Jakub Witkowski
- 09.05.14 17:56 Arbiter
- 09.05.14 19:56 k...@g...com
- 09.05.14 20:09 RoMan Mandziejewicz
- 10.05.14 11:40 J.F.
- 13.05.14 12:38 MichałG
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=