    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 8 Sep 2023 01:34:57 -0700 (PDT)
    <cpbxh2to6bg7.yw4hd2awt7g6$.dlg@40tude.net>
    <ud4tin$2fjnu$1@news.icm.edu.pl>
    <116q6ct8zajau$.1hxfgx3lfk272$.dlg@40tude.net>
    <ud5g2m$2gjqf$1@news.icm.edu.pl> <udal8e$2av22$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Subject: Re: aku w latopach nieużywanych
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Wednesday, September 6, 2023 at 2:51:44 p.m. UTC-5, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Sroring.

    > Apowiec, mipowiec, co robisz jak Ci z monitoringu wyjdzie, że akumulator
    > jest rozładowany?

    Celem jest sie nie dowiedziec ze rozladowany. Majac monitoring mozna sie dowiedziec
    wczesniej ze szybko mu napiecie opada. Za szybko.
    I albo doladowac nieco dziadujac albo znalezc co zzera ten aku jesli wyjdzie ze w
    sumie pojemnosc ma.

    Problem ktory probowalem rozwiazac jest jak wykryc prady na poziomie 20-200mA tak aby
    wieksze nie powodowaly problemow.
    Reszta to juz trywializm.

    Cala ta dyskusja imho jest prostym nieporozumieniem.
    To nie tak ze aku albo dobre albo do wymiany.
    "Dobry" aku to albo roczny od biedy dwuletni albo taki co mrozu nie zaznal i w aucie
    jezdzonym zamontowany. Taki aku nawet jak pasciak to podziala ok.

    Jak aku musi dzialac przy -20 w aucie ktore stalo tydzien i ma niedomkniete drzwi czy
    inny szpej zjada prad to czasem co roku trza wymienic.
    A to trzy stowki lub wiecej...
    No i jedno spoznienie do roboty plus ewentualne odmrozone paluchy. Plus ewentualna
    jazda taxi czyli kolejna stowa.

    Monitorujac nawet samo napiecie co pol godziny wiadomo czy trzeba doladowac albo
    jechac po nowy na spokojnie i do roboty sie nie spoznic i oszczedzic te stowe na
    taxi.
    Albo zmienic strategie i do tego akuratnego auta aku odpinac i trzymac w biurze
    zamiast w aucie bo i tak sie wyladuje.

    Jak ktos powyzszego nie widzi i uwaza ze to bez sensu to zadna inna dyskusja go nie
    przekona.
    A jakies proste esp z 18650 kosztuje psi pinionc, nadaje do maliny za darmo (zabrane
    dziecku co jednak woli grac durne gry a nie programowac) a ta malina wysle obrazek z
    jakiegos pehapa z wykresem. Przejrzenie floty nawet 10 aut to doslownie minuta.

    Taki monitoring jest bardziej pozyteczny od tego co ludki ogladali kiedys w temacie
    solarow i ich uzysku na cieplej wodzie.