  • Data: 2009-01-23 19:58:06
    Temat: Re: aku litowo-jonowe pytania
    Od: alan_transceiver <f...@i...x> szukaj wiadomości tego autora

    Robert_J pisze:

    > Nie do końca prawda. Akurat aku Li-ion wskazane jest ładować często i
    > raczej nie dopuścić do spadku napięcia poniżej bodajże 2,8 V na ogniwo.

    Ciekawe do jakiego spadku napięcia dochodzi, gdy komputer gaśnie na
    baterii pomimo wyłączenia jakichkolwiek działań do podjęcia przez
    Windows w razie rozładowania.

    > Laptopy też ;-)

    Ale raczej to nie wpływa na trwałość laptopów. No chyba, że na jakieś
    konstrukcyjne porażki typu HP DV9000, gdzie się chipsety same odlutowują
    od wysokiej temperatury ;-)

    > Dokładnie :-). Zresztą padnięcie akumulatora często jest zbieżne w
    > czasie z moralnym zużyciem samego laptopa i czas już na nowszy ;-)))). A
    > nawet jak nie to bateria kosztyje 200-300 zł, więc raz na parę lat można
    > sobie pozwolić...

    No właśnie sobie pozwoliłem wydać 200zł... ale ja jestem student, więc
    taka suma to nie takie hop-siup ;)
    A co do moralnego zużycia - półtora roku temu zmieniłem laptopa z
    Pentium 166MMX na takiego z Pentium M. Tak szybko się z nim nie
    rozstanę, zwłaszcza że sprawia wrażenie solidnej konstrukcji (parę razy
    upadł, raz został kopniakiem strącony ze stołu - Dell D400).