  • Data: 2012-01-07 11:34:33
    Temat: Re: agonia Kodaka
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12-01-07 11:53, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    8727,4987365,1,prasa-detal

> [...]
    > w amatorskich rękach), tymczasem Kodak ogłosił, że wchodzi w sprzęt
    > cyfrowy, ale tylko na rynkach rozwiniętych (US, JP, Europa Zachodnia),
    > tak jakby nie było globalizacji i np. w Europie Środkowej wciąż można
    > było sprzedawać szklane paciorki.
    >
    > Dodatkowo cyfryzacja zastała Kodaka pewnie w chwili osłabienia
    > kapitałowego - właśnie weszli w spóźniony analogowy format APS(?):
    > aparaty, materiały, obróbka, światowy marketing - pamiętam, że nawet
    > nie chciało mi się czytać materiałów nt. tego "nowego, wspaniałego
    > świata fotografii analogowej" - sam już czekałem na cyfrę.

    Kodak zaczął zdychać dużo wcześniej. Jeszcze w czasach mocno
    żelatynowych emulsje Fuji zmiotły z rynku Kodachrome,
    z całym zapleczem, w międzyczasie przegrana z Polaroidem,
    totalna porażka pt. "Kodak Disc", z jakością zbyt nędzną
    nawet jak na kodakowskie standardy. Ta agonia i tak trwała
    zbyt długo.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates