  • Data: 2012-01-07 18:23:24
    Temat: Re: agonia Kodaka
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12-01-07 13:58, Waldek Godel pisze:
    > Nie wspominając o tym, że przez długie lata w materiałach amatorskich Kodak
    > był jednym z najdroższych filmów, oferując diskopolowo cukierkowe kolory,
    > których nie dało się strawić. Konkurencja była tańsza i dawała lepsze
    > rezultaty.
    > A już zrobienie z negatywu Kodaka odbitek w typowym labie na papierze
    > Kodaka dawało kompletną masakrę, taki pierwowzór tych HDRów Sebastiana Z.

    Z negatywami kodaka nie miałem wiele do czynienia, z tego co pamiętam
    nie było tak tragicznie (czasem zdarzało się coś tam zrobić na
    domowej chemii Tetenala). Żeby nie było - nie czuję jakiejś złośliwej
    satysfakcji z powodu zgonu tej firmy, miło wspominam Kodachrome 25, mam
    jeszcze trochę slajdów z tamtych czasów i odbitek na Cibachrome (później
    Ilfochrome), IMHO ta kombinacja dawała efekty do dziś nieosiągalne
    w żadnym labie, drukarce, whatever. Niestety, była to nieprzyzwoicie
    droga zabawa, w/g mnie Kodachrome przegrał nie z powodu gorszej jakości,
    a gównianej polityki rynkowej (utajniony proces, w wielu krajach
    praktycznie niedostępne laby).
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates