-
11. Data: 2011-12-30 09:23:16
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
news:e914eb5e-dfa4-4845-a0bb-ae2ef36338ae@t16g2000vb
a.googlegroups.com...
>- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
>na sezon :)
I ty to pijesz?
:)
Marek
-
12. Data: 2011-12-30 09:49:56
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: "Robert_J" <d...@g...pl>
> Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
> parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
> auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
> że jest nowy i będzie go lądował jak stary...
O kurde, to takie coś mogło mieć miejsce w sławetnym
tupolewie ;-). Dlatego nie wyszło mu lądowanie. Powinieneś
tym zainteresować szanowną komisję, bo niechybnie przeoczyli
ten wątek ;-))
-
13. Data: 2011-12-30 10:28:26
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On Dec 30, 9:23 am, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
> Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w
wiadomościnews:e914eb5e-dfa4-4845-a0bb-ae2ef36338ae@
t16g2000vba.googlegroups.com...
>
> >- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
> >na sezon :)
>
> I ty to pijesz?
> :)
>
> Marek
Piją to ledy z przodu i z tyłu :)
Ja piję ewentualnie jakieś piwo w celu uzupełnienia niedoborów
minerałów ;)
Prąd wsadzam w koszyk jak jadę wieczorem/po nocy, wtedy ze względu na
temperatury raczej pić mi się nie chce :)
Pozdrawiam !
-
14. Data: 2011-12-30 10:32:01
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: amos <g...@g...com>
On 30 Gru, 09:23, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
> >- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
> >na sezon :)
>
> I ty to pijesz?
tzw napoj z pradem. Na jesienno-zimowe wycieczki jak znalazl :)
--
amos
-
15. Data: 2011-12-30 10:45:51
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jdjlpn$od6$...@m...internetia.pl...
>>(...) jeżeli nie wprowadziło się ponownie
>> fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
>> wyświetlał "Replace Baettery". Teraz podobnie jest w akumulatorach
>> laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i
>> nawet po
>> ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać,
>> albo
>> resetować układ sterujący wewnątrz baterii.
>i wszystko to zapewne pod hasłem ekologii lub bezpieczeństwa/wygody
>użytkownika
>a tak naprawdę wpisuje się w proceder fabrycznego postarzania.
Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w
samochodach nie.
J.
-
16. Data: 2011-12-30 10:47:28
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości grup
>Wiesz ile wyciągnąłem ogniw z baterii laptopowych które sygnalizowały
>utracony żywot ??
>Naprawdę niewielki odsetek ma uszkodzone ogniwa nie trzymające
>napięcia.
>Najczęściej niestety leci elektronika, a ogniwa są OK :)
Moze teraz, dawniej bylo odwrotnie.
Ewentualnie ... jak jedno ogniwo jest do d*, to cala bateria jest do
d*.
J.
-
17. Data: 2011-12-30 11:02:34
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
W dniu 2011-12-30 10:45, J.F pisze:
> Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w
> samochodach nie.
No jasne, że uzasadnione - zamiast wsadzić do obudowy 6 lub 9 nowych
ogniw za 30zł musisz kupić całą baterię za 400zł. Przypomina to sytuację
z tuszami do drukarek.
-
18. Data: 2011-12-30 11:14:00
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Przemysław Czaja" napisał w wiadomości
W dniu 2011-12-30 10:45, J.F pisze:
>> Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w
>> samochodach nie.
>No jasne, że uzasadnione - zamiast wsadzić do obudowy 6 lub 9 nowych
>ogniw za 30zł musisz kupić całą baterię za 400zł. Przypomina to
>sytuację z tuszami do drukarek.
Nie. Chcesz miec precyzyjny wskaznik ze pradu starczy jeszcze na
godzine ?
Albo ze w razie awari pradu serwer zdazy sie zamknac, co mu zajmuje do
10 minut ?
To musisz wstawic chip ktory mierzy stan akumulatora. I m.in. przy
kazdej okazji bedzie sobie aktualizowal rzeczywista pojemnosc. Wiec
zlosliwosc producenta tylko w tym ze sie da go latwo resetowac, albo
nie.
J.
-
19. Data: 2011-12-30 18:18:53
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
W dniu 30.12.2011 00:15, m...@i...pl pisze:
> Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
> parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
> auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
> że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
> tam brednie.
(...)
a koledzy piszą jak przekupki na targu.
Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje B+
do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie wie
jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma ten
porcesor...
ToMasz
-
20. Data: 2011-12-30 19:04:24
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:jdis9p$mko$1@usenet.news.interia.pl...
> Półtora roku temu wymieniłem akumulator. Osobiście.
> I teraz robi jakieś problemy. Specjaliści z ASO
> stwierdzili, że przyczyną jest brak zaprogramowania
> adaptacji w module IBS.
W BMW niestety tak trzeba ...
Nie powiem Ci dlaczego, nie powiem Ci ile kosztuje programowanie, ale wiem,
ze jest wymagane w niektórych przypadkach.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł