  • 11. Data: 2011-12-30 09:23:16
    Temat: Re: adaptacja akumulatora
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    news:e914eb5e-dfa4-4845-a0bb-ae2ef36338ae@t16g2000vb
    a.googlegroups.com...
    >- roweru, zlutowane ogniw tak na 8Ah i wsadzone do bidonu - ładuję raz
    >na sezon :)

    I ty to pijesz?
    :)

    Marek

  • 12. Data: 2011-12-30 09:49:56
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Czyli, że jak wymieniasz aku na nowe o tych samych
    > parametrach, to trzeba zaprogramować to w elektronice
    > auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
    > że jest nowy i będzie go lądował jak stary...

    O kurde, to takie coś mogło mieć miejsce w sławetnym
    tupolewie ;-). Dlatego nie wyszło mu lądowanie. Powinieneś
    tym zainteresować szanowną komisję, bo niechybnie przeoczyli
    ten wątek ;-))

  • 13. Data: 2011-12-30 10:28:26
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Dec 30, 9:23 am, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w
> [...]

    Piją to ledy z przodu i z tyłu :)
    Ja piję ewentualnie jakieś piwo w celu uzupełnienia niedoborów
    minerałów ;)
    Prąd wsadzam w koszyk jak jadę wieczorem/po nocy, wtedy ze względu na
    temperatury raczej pić mi się nie chce :)

    Pozdrawiam !

  • 14. Data: 2011-12-30 10:32:01
    Od: amos <g...@g...com>

    On 30 Gru, 09:23, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > I ty to pijesz?

    tzw napoj z pradem. Na jesienno-zimowe wycieczki jak znalazl :)

    --
    amos

  • 15. Data: 2011-12-30 10:45:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup

    >i wszystko to zapewne pod hasłem ekologii lub bezpieczeństwa/wygody
    >użytkownika
    >a tak naprawdę wpisuje się w proceder fabrycznego postarzania.

    Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w
    samochodach nie.

    J.

  • 16. Data: 2011-12-30 10:47:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości grup
    >Wiesz ile wyciągnąłem ogniw z baterii laptopowych które sygnalizowały
    >utracony żywot ??
    >Naprawdę niewielki odsetek ma uszkodzone ogniwa nie trzymające
    >napięcia.
    >Najczęściej niestety leci elektronika, a ogniwa są OK :)

    Moze teraz, dawniej bylo odwrotnie.

    Ewentualnie ... jak jedno ogniwo jest do d*, to cala bateria jest do
    d*.

    J.

  • 17. Data: 2011-12-30 11:02:34
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    W dniu 2011-12-30 10:45, J.F pisze:

    > Przy czym w notebookach i ups jest to troche uzasadnione, a w
    > samochodach nie.

    No jasne, że uzasadnione - zamiast wsadzić do obudowy 6 lub 9 nowych
    ogniw za 30zł musisz kupić całą baterię za 400zł. Przypomina to sytuację
    z tuszami do drukarek.

  • 18. Data: 2011-12-30 11:14:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" napisał w wiadomości

    >No jasne, że uzasadnione - zamiast wsadzić do obudowy 6 lub 9 nowych
    >ogniw za 30zł musisz kupić całą baterię za 400zł. Przypomina to
    >sytuację z tuszami do drukarek.

    Nie. Chcesz miec precyzyjny wskaznik ze pradu starczy jeszcze na
    godzine ?
    Albo ze w razie awari pradu serwer zdazy sie zamknac, co mu zajmuje do
    10 minut ?

    To musisz wstawic chip ktory mierzy stan akumulatora. I m.in. przy
    kazdej okazji bedzie sobie aktualizowal rzeczywista pojemnosc. Wiec
    zlosliwosc producenta tylko w tym ze sie da go latwo resetowac, albo
    nie.

    J.

  • 19. Data: 2011-12-30 18:18:53
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 30.12.2011 00:15, m...@i...pl pisze:

> [...]
    > auta, bo inaczej moduł lądowania nie będzie wiedział,
    > że jest nowy i będzie go lądował jak stary... i takie
    (...)
    a koledzy piszą jak przekupki na targu.
    Jeśli masz alternator stosowany w wielu pojazdach, a z niego wystaje B+
    do akumulatora i nic nie ma po drodze - to żadna ekektronika nie wie
    jaki masz akumulator i jak jest ładowany. Chyba że alternator ma ten
    porcesor...

    ToMasz

  • 20. Data: 2011-12-30 19:04:24
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Półtora roku temu wymieniłem akumulator. Osobiście.
    > I teraz robi jakieś problemy. Specjaliści z ASO
    > stwierdzili, że przyczyną jest brak zaprogramowania
    > adaptacji w module IBS.

    W BMW niestety tak trzeba ...

    Nie powiem Ci dlaczego, nie powiem Ci ile kosztuje programowanie, ale wiem,
    ze jest wymagane w niektórych przypadkach.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł