-
Data: 2011-12-30 09:21:29
Temat: Re: adaptacja akumulatora
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:1r44z25eaqey5$.1g4mradso8gjx.dlg@40tude.net...
> W samochodach to nie wiem, ale w UPSach APC Smart, takich sprzed 5-10 lat,
> po wymianie akumulatora żelowego, jeżeli nie wprowadziło się ponownie
> fabrycznych punktów krzywych ładowania, to UPS po kilku dniach znów
> wyświetlał "Replace Baettery".
W smartach żadnych krzywych nikt nie wprowadza. Po wymianie aku należy po
prostu przeprowadzić kalibrację i tyle.
Polega ona na wskazaniu UPSowi poziomów napięć oraz mocy zmierzonych
miernikiem, wprowadzeniu ich wartości do odpowiednich rejestrów oraz na
koniec pełnego cyklu ładowania i rozładowania pod obciążeniem 30-60%. Wtedy
podczas rozładowania UPS sam kontroluje stan akumulatora i wprowadza sobie
odpowiednie wartości do pamięci.
Posiadam kilka takich upsów i kalibrowałem już wiele razy, nawet pod
akumulatory sporo pojemniejsze po 100Ah.
Zastanawiam się tylko po jakiego grzyba coś takiego w samochodach?
O ile udało im się dzięki temu wydłużyć żywotność aku w samochodzie?
A może nie o żywotność aku chodzi ale właśnie o zostawianą kasę w serwisie?
> Teraz podobnie jest w akumulatorach
> laptopowych: chip w akumulatorze pamięta, że ma zużyte ogniwa i nawet po
> ich wymianie akumulator nie działa poprawnie - trzeba wymieniać, albo
> resetować układ sterujący wewnątrz baterii.
W pamięci EEPROM jest zaszyta informacjia o cyklach ładowania. Trzeba
wyzerować.
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.11 09:23 4CX250
- 30.12.11 09:49 Robert_J
- 30.12.11 10:32 amos
- 30.12.11 10:45 J.F
- 30.12.11 10:47 J.F
- 30.12.11 11:02 Przemysław Czaja
- 30.12.11 10:28 Czarek Daniluk
- 30.12.11 11:14 J.F
- 30.12.11 18:18 ToMasz
- 30.12.11 19:04 Kuba \(aka cita\)
- 30.12.11 19:14 J.F
- 30.12.11 20:11 ToMasz
- 30.12.11 20:43 P.B.
- 31.12.11 00:14 Pszemol
- 31.12.11 15:15 nazgul
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual