  • 131. Data: 2012-02-29 19:46:48
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:3737495272$20120229155254@squadack.com>:

    > Opole, to małe miasto ale Opolszczyzna to faktycznie bogaty region.
    > Pod moimi rolnik ma kilkadziesiąt arów - opłaca mu się kombajnem parę
    > kilometrów jechać, żeby z tego spłachetka zebrać...

    Taaa, i kombajn rolnik kupił dla tych arów, a tak w ogóle to każdy
    małolepszy ma kombajn w opolskiem

    Nie bajeruj Roman proszę, jeden rolnik z arami wiosny nie czyni ;-)

    --
    Tomasz Nycz

  • 132. Data: 2012-02-29 20:19:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 'Tom,

    ^
    Tu brakło oknami

    > Taaa, i kombajn rolnik kupił dla tych arów,

    Kombajn to on kupił dla hektarów, które ma gdzie indziej. Chodziło mi
    o to, że przyjeżdżał na to spłachetko kombajnem a nie jakąś prostszą
    maszyną. Nigdy się nie mogłem nadziwić.

    > a tak w ogóle to każdy małolepszy ma kombajn w opolskiem

    Tak. Chyba mało wiesz o Opolszczyźnie...

    > Nie bajeruj Roman proszę, jeden rolnik z arami wiosny nie czyni ;-)

    To, że czegoś nie zrozumiałeś i coś sobie dopowiedziałeś nie czyni z
    tego prawdy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 133. Data: 2012-02-29 20:33:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Feb 2012 12:12:31 +0100, Sebastian Kaliszewski

    > Jak się dzieciak skaleczył to go podpity lekarz
    > na żywca zszywał (bo brakowało igieł i strzykawek

    Skąd ja to znam? A tak, też mi głowę na żywca szyli (znieczulenie? a co
    to?), łamiąc przy tym dwie igły (ciekawe czy dlatego że były już
    "przesilone", czy że lekarz pijany i zamiast w skórę wbijał mi się w kość).
    Innym razem sobie nogę rozprułem (całe udo), to na ostrym nawet zastrzyka
    przeciwtężcowego nie dostałem, bo nie było W CAŁEJ WARSZAWIE. To był
    odpowiednio 88 i 87 rok.

    > Na wsiach przeważnie chodziło się srać za stodołę

    Ba, tu gdzie mieszkam obecnie (w domu rodzinnym żony), czyli Stara Miłosna
    pod Wawą (16 km od centrum!, obecnie już należy do Warszawy), jeszcze w '95
    był WYCHODEK, dopiero w '96 powstała łazienka z prawdziwego zdarzenia.

    Jednakowoż, jak się upewniałem o powyższą datę u żony, to podpowiedziała,
    że chodząc w pielgrzymkach jeszcze 5-6 lat temu ludzie na wsiach mieli
    wychodki -- więc co to w ogóle za pierdolenie, Roman? Z choinki się
    urwałeś? To że ty miałeś dobrze, albo całe twoje otoczenie, nie znaczy że
    inni też.

    Jak można twierdzić, że wtedy, za tej pieprzonej komuny, oj, czy też
    porawniej, socjalizmu, "nie było tak źle"? Skundlenie ludzkie, to jedyne co
    się kojarzy z tym okresem.

    Choćby paliwo miało kosztować, zgodnie z życzeniem jednego z tutejeszych
    trolli, dziesięc złotych, to wolę tyrać na te dziesięć złotych za litr niż
    żyć w Bialorus style za trzy złote.

    --
    Pozdor Myjk

  • 134. Data: 2012-02-29 20:44:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Myjk,

> [...]
    > Innym razem sobie nogę rozprułem (całe udo), to na ostrym nawet zastrzyka
    > przeciwtężcowego nie dostałem, bo nie było W CAŁEJ WARSZAWIE. To był

    Dziwne rzeczy opowiadasz - mój syn się oparzył w 1987 roku, zastrzyk
    przeciwtężcowy dostał od razu na pogotowiu. Działo się to w
    prowincjonalnym Opolu. Jeszcze byłem zdziwiony, że mu go w ogóle dają.

    Za komuny miał operowanego naczyniaka pod okiem - gdyby nie operacja
    to raz, że byłby zeszpecony na całe zycie a dwa, że istniało ciągłe
    zagrożenie życia - naczyniak był z tych mocno krwawiących przy każdym
    urazie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 135. Data: 2012-02-29 20:48:41
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-29 11:38, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Ale wpływ tych 560 typów (Senat też licz!) i ich pociotów to jest pikuś.
    > Nawet jak tego jest 5000 czy nawet 10000 luda to udźwigniemy. Bez bólu.
    > Tu by się trzeba dobrać do samorządowców -- ok. 2000 gmin w każdej po
    > ilu radnych, wójtów, burmistrzów i ich pociotów? Tu jest armia
    > darmozjadów do pogonienia.

    tylko ze na samorzadowcow masz bezposredni wplyw. napiszesz pismo,
    prosbe, cokolwiek, mozesz nawet zadzwonic albo osobiscie sie spotkac.
    tak samo przyjsc na sesje rady i podyskutowac. tego akurat bym nie
    likwidowal. a na tych z rzadu nie ma zadnego wplywu, a tylko towarzystwo
    mocno kryminogenne :|

    > Reducja tych 560 do 56 wiele nie da. Efekt byłby symboliczny.

    Policz teraz kazdego biuro poselskie, wydatki na podroze (oddawana NA
    OSWIADCZENIE, co jak pokazuja lata ubiegle, nie przeszkadza brac zwrotow
    za paliwo nawet nie majac samochodu). To sa setki tysiecy zł/głowe. Co
    pomnozone przez ilosc daje kwote pozwalajaca rocznie na jakies sensowne
    inwestycje, a nie przezeranie.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 136. Data: 2012-02-29 21:10:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 29 Feb 2012 01:08:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Może on nie. Ale sa tacy, którzy nie mają innego wyjścia...

    Mają. Ale nie wezmą się za innną robotę.

    --
    ___________ (R)

  • 137. Data: 2012-02-29 21:15:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 Feb 2012 20:44:00 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Dziwne rzeczy opowiadasz - mój syn się oparzył w 1987 roku, zastrzyk
    > przeciwtężcowy dostał od razu na pogotowiu. Działo się to w
    > prowincjonalnym Opolu. Jeszcze byłem zdziwiony, że mu go w ogóle dają.

    nie wiesz jak to w budzetowce ? musieli wydac, zeby im nie obcieli
    przydzialu w kolejnym roku :-)

    albo ktos sie pomylil, zamowil za duzo, i teraz trzeba bylo zuzyc przed
    uplywem terminu waznosci, zeby nie bylo 50% strat ..

    No chybas ze mnie jakis lekarz sprostuje i powie ze jest sens szczepienia
    przeciw tezcowi przy oparzeniu. Powazne oparzenie ? skora zeszla ?

    tak czy inaczej - z iglami komuna miala klopoty, a wlasnie wchodzil aids.

    J.

  • 138. Data: 2012-02-29 21:29:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 Feb 2012 13:39:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    > początku lat 70-tych - żniwiarką (maszyna jeszcze prostsza od
    > snopowiązałki - tylko ścina) konną ktoś się bawił.

    Kosiarke konna w akcji widzialem ... w ubieglym roku. pod czestochowa.

    Ale to ponoc jakis pasjonat koni, bo reszta wsi nie ma ani konia, ani
    traktora, ani krowy, ani nawet swini ..

    J.

  • 139. Data: 2012-02-29 21:39:44
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:6520716927$20120229201947@squadack.com>:

    > ^
    > Tu brakło oknami
    [...]
    > Kombajn to on kupił dla hektarów, które ma gdzie indziej. Chodziło mi
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
    > Tak. Chyba mało wiesz o Opolszczyźnie...
    > To, że czegoś nie zrozumiałeś i coś sobie dopowiedziałeś nie czyni z

    Ja?
    To Ty najpierw o arach pisałeś... A na koniec nie zrozumiałeś.
    Podobnie jest na wschodzie, te z hektarami maja kombajn, którym w wolnej
    chwili ary przelecą, tylko struktura ha(arów) nie taka jak w opolskiem [1] i
    często i gęsto konia i woza widać -- nie ma A4 i barierek ;P

    [1] struktura w opolskie:lubelskie z moich obserwacji odpowiada strukturze
    kujawsko-pomorskie:opolskie -- jedziesz 10 kilometrów i wielkie

    --
    Tomasz Nycz

  • 140. Data: 2012-02-29 21:42:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Feb 2012 20:44:00 +0100, RoMan Mandziejewicz

    > Dziwne rzeczy opowiadasz

    Oczywiście, wszystko czego Roman nie doświadczył jest dziwne.

    --
    Pozdor Myjk