eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodya na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara › Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
  • Data: 2012-03-05 02:40:01
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > Poprosilem wiec o zrodlo na ktorym sie opierasz i jakie panstwa masz
    > konkretnie na mysli. A Ty wyjezdzasz z odpowiedzia ze tak naprawde
    > danych nie ma i chodzi o wyjazd z PL do UK,IRL i USA. Co to ma
    > wspolnego z pierwsza wypowiedzia? Chcesz powiedziec ze np. pomoc
    > socjalna jest lepsza w Polsce i dlatego ludzie jada do UK?

    A co ma pomoc socjalna do sprawiedliwosci spolecznej? Sprawiedliwosc
    spoleczna objawia sie m.in. mysleniem w stylu "wszyscy mamy takie same
    zoladki, to powinnismy dostawac tyle samo zarcia". Ot chocby progresywna
    skala podatkowa, skladka na ZUS placona przez emerytow z dzialalnoscia
    gospodarcza, czy gnebienie posiadaczy samochodow. Ze sprawiedliwoscia
    bezprzymiotnikowa, czyli rownym traktowaniem ma to tyle wspolnego, co
    krzeslo elektryczne ze zwyklym krzeslem.
    Pomoc socjalna natomiast to ogolnie mowiac otoczenie opieka slabszych
    (chorych, dotknietych kleskami zywiolowymi itp).
    To calkowicie rozne sprawy.
    Ludzie wyjezdzaja do USA, gdzie nie maja praktycznie zadnej opieki
    socjalnej jesli pracuja na czarno, urlop maja w najlepszym razie 2
    tygodniowy, a mimo to USA stosuje wobec Polakow wizy, w odwrotna strone
    jakos tlumow Jankesow nie widze.

    > Ludzie nie emigruja
    > wybierajac panswta z mniejszymu czy wiekszymi obciazeniami socjalnymi
    > a raczej takie ktore zapewniaja wyzszy poziom zycia.

    Poziom zycia zalezy tez od obciazen socjalnych. Mnie np. po "reformie"
    Buzka przestalo byc stac na placenie skladek na ZUS i w efekcie na
    dzialalnosc gospodarcza. Dochody mam bardzo nieregularne. W dodatku
    czesc skladek, ktora trafila do OFE zostala zmarnowana, te instytucje
    nie tylko nie osiagnely zysku porownywalnego z pierwszym lepszym
    bankiem, ale poniosly straty. Ale to nie byl moj wybor.

    > Nie mylisz
    > przypadkiem calej emigracji z liczba ludzi ktorzy wyjechali do panstw
    > UE po przylaczeniu?

    Nie, nie myle, wyjazd do innego panstwa na stale to jest emigracja. Nie
    ma znaczenia czy jest to panstwo nalezace do UE, NAFTA, czy cegokolwiek
    innego.

    > Podasz zrodlo tych 2 milionow czy nie zauwazysz
    > pytania?

    Proszszsz:
    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/408022,na_emig
    racji_najwiecej_traci_wschodnia_polska.html

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa