eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodya na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara › Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
  • Data: 2012-03-05 22:02:19
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > Jeśli łączysz cenę dolara z tym kto rządzi w Polsce, to zdecydowanie
    > mózg Ci wtedy wyprali.

    Od czego zalezy cena waluty? (relacja np. $-zl)
    Pewnie od tego ilu i na jaka ilosc waluty sa chetni. Zgadza sie? Nie tak
    dawno temu obserwowalismy sile franka szwajcarskiego. Ludzie stracili
    zaufanie do innych walut i zaczeli kupowac franki. Tak?
    Jesli Grecja mialaby dalej swoje drachmy, czy co tam mieli, to zapewne
    ich waluta narodowa bylaby w wartosci papieru na ktorym bylaby
    drukowana. No moze przesadzam, ale mechanizm mniej wiecej tak wyglada.
    Tak, wiem sa jeszcze spekulacje i mozliwosc interwencji bankow centralnych.
    Wiecej mechanizmow zmian kursow walut nie znam.
    Czy zatem sila waluty zalezy bezposrednio od rzadu? Bezposrednio nie.
    Pomijajac interwencje oczywiscie, ale to doraznie.
    No ale cos sprawilo, ze nie tak dawno rynki wywindowaly cene franka, a
    na zlotowki sie nie rzucili. Czemu? (tylko pytam).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa