eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodya na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara › Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
  • Data: 2012-03-05 21:47:09
    Temat: Re: a na Białorusi paliwo po 2,13 a u nas drożeje mimo spadku dolara
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > Nie na temat. Jeszcze raz: twierdziles ze ludzie wyjezdzaja z panstw
    > gdzie jest sprawiedliwosc spoleczna do panstw gdzie jej nie ma.
    > Pytanie bylo proste: jakie konkretnie panstwa miales na mysli I na
    > jakich zrodlach sie oparles. Wiec nie opowiadaj bajek tylko odpowiedz
    > na pytanie.

    RP->USA, Kanada, Australia, czesc panstw UE

    > Nie manipuluj bo wyszlo zalosnie. Ludzie jada do USA bo szukaja
    > wiekszych zarobkow a nie dlatego ze cieszy ich braku opieki
    > spolecznej. Gdyby ludzie kierowali sie BRAKIEM opieki a nie WARUNKAMI
    > zycia to Szwedzi emigrowaliby do Etiopii.

    Ja zauwazam tylko, ze ludziom nie przeszkadza brak wpieprzania sie
    panstwa w decyzje o emeryturze. Albo inaczej - opieka spoleczna nie jest
    wystarczajaca zacheta do pozostania w kraju.

    > Wlasnie. "TEZ" a nie "TYLKO". Jakos poziom zycia w panstwach
    > skandynawskich jest wyzszy niz w Afryce. A nawet nie szukajac takich
    > drastycznych przykladow - w Australii jest duza emigracja z Malezji,
    > pomimo nizszych obciazen podatkowych w Malezji.

    Dla czesci ludnosci swiata motywacja do emigracji jest wlasnie opieka
    socjalna w krajach docelowych. Jak juz tych imigrantow jest duzo, to
    zwykle samochody robia sie latwopalne. Niedawny przyklad Francji to
    potwierdza. Jeszcze jeden argument przeciw nadmiernej pomocy socjalnej.
    Polacy na szczescie generalnie maja w dupie socjal, poprostu chca
    zarobic, godnie zyc. W wyborach kierunku emigracji to potwierdzaja, w
    wyborach innych niestety nie.

    > 2 Miliony? No wiec wlasnie mylisz. Ten artykul nie mowi o calej
    > polskiej emigracji tylko jakims jej wycinku.

    Czyli jest jeszcze wieksza?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa