  • Data: 2002-11-07 00:27:11
    Temat: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Od: "Jacek M." <j...@m...ik.lublin.pl (usun-to)> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc

    Jestem "szarym" userem sieci osiedlowej, około 80 userów, łącze ADSL 7/3
    Mb/s od LubMana.
    Nigdy nie używałem P2P.
    Moim zdaniem dajmy sobie spokój z tym kto do czego ma prawo a kto nie....
    Chodzi tylko o to, żeby umieć ze sobą żyć w miarę bezkonfliktowo - mam na
    myśli tych, którzy używają w sieci P2P i pozostałych. Problem z tym, że
    pożeracze pasma nie bardzo mają na to ochotę, bo są taaaaak strasznie
    niecierpliwi i nie będą czekać "nie wiadomo jak długo", aż im się zassie.
    To, że ja nie będę mógł w tym czasie (czytaj: poza godzinami 02:00 - 11:00)
    wysłać/odebrać poczty, niewiele ich obchodzi. Płacę tyle samo. Zużywam pasma
    _naprawdę_ mało i robię to nieczęsto! Oni mogliby zapewne zerknąć na nasze
    mrtg i zobaczyć, że najmniej będą przeszkadzać w nocy... ale po co, skoro w
    dzień / wieczorem jest wygodniej.

    > Na podstawie rozlicznych wypowiedzi tutaj i gdzie indziej. A poza tym,
    > reductio ad absurdum to bardzo fajna technika :-)
    > Żeby CO wszystkim działało? Jednego interesują przysłowiowe gołe baby i
    > jak mu słabo idzie playboy.com to pyszczy, drugi chce grać w quake z
    > pingiem 50 albo mniej, trzeci chce ściągać jakieś discopolo, czwarty nic
    > nie robi tylko newsy czyta... Na jakiej podstawie uznajesz, że ten
    > konkretny ma mieć dobrze i dlatego innemu trzeba zablokować?

    A chrzanisz. Nie wymagam taaaaakich pingów, jak mi się newsy będą wolno
    ładować, przeżyję.... ale jak co chwila zrywa mi połączenia z smtp czy
    popem, to chyba przesada? Co do ssh - aż żal o tym mówić.

    > A jak ci któyś zacznie co dzień inną dystrybucję linuxa wsysać, czym można
    > łądnie łącze przytkać, to zabronisz mu? A czym on się rózni od kolesia,
    > który zamiast 5 CD redhata ciągnie 5 filmów? Pytam o stronę techniczną
    > oczywiście.

    Ja ściągnąłem 5 CD redhata. I jeszcze ok. 60MB iso z dokumentacją. Ustawiłem
    w kliecie ftp ograniczenie transferu do 100kB/s i poszedłem spać. Ludziom
    (tym sześciu userom, którzy w nocy siedzieli <a jakże, jest i to na mrtg>),
    zostało jeszcze z 300kB/s wolnego pasma... Rano ustawiłem dławienie na
    20kB/s i poszedłem do pracy. Myślę, że nikt mi nic nie zarzuci? A swoje
    ściągnąłem.

    Zgoda w 100%. Gdybyż naszemu adminowi chcialo się tyle kombinować...

    > Z niektórych wypowiedzi tutaj można wysnuć wniosek, że i to za dużo.

    Bzdury. Skoro płacę tyle samo, chcę mieć _chociaż_ pocztę i www... a tu
    jakże często kupa :-(.

    A filmy... muzyka... programy... inne... jak ktoś coś ma, to udostępnia w
    LANie... i wszystko idzie po kabelku 100Mb/s... którego i tak nie zatkam, bo
    mam sieciówkę 10Mb/s.

    JM