  • Data: 2011-09-17 20:13:48
    Temat: Re: a może by tak SCSI?
    Od: "Robert Winkler" <n...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak sobie myślę żeby operacje dyskowe przyśpieszyć korzystając nie z SSD,
    > a ze starych komponentów SCSI. Dysk 36giga 15 tyś obrotów kosztuje 25zł.
    > kontroler raid 20zł. tylko ze te kontrolery mają jedno gniazdo w środku i
    > to jeszcze 68 pin, a dysk ma 80 pin. O co chodzi? ( z pinami, gniazdami i
    > tak niską ceną?)

    80-pinowy poza przesyłanirm danych odpowiada też za zasilanie dysku.
    Zawiera jeszcze kilka kokatkowych linii kontrolnych,
    na przykład 4 linie SCSI ID pozwalający określi które urządzenia jest przez
    niego podpięte.
    Można oczywiście kupić przejścówki pozwalające używać dysków 80-pinowych
    z kontrolerem mającym wyjście 68-pinowe.
    Jedno gniazdo też nie jest problemem
    bo na jednym kablu może pracować kilka dysków
    w niektórych kontrolerach nawet do 16.

    Sprawdź jeszcze wersje SCSI, tak aby kontroler mógł pracować z danym
    dyskiem,
    ja naliczyłem się 10 kolejnych wersji standardów
    --
    Pozdrawiam