    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żyroskop.
    Date: Sat, 12 Mar 2011 01:03:36 +0000 (UTC)

    Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> napisał(a):

    > zobacz stedicam
    >
    > Waldek

    Znam to. Niestety nie o to chodzi. W stedicamie amortyzacje przede wszystkim
    zapewnia człowiek poprzez swoją budowę. Wszystkie kości ma oddzielone od
    siebie amortyzatorami. Do tego ma inteligencję, nawet taki najgłupszy. Ma
    wbudowane żyroskopy, akcelerometry. Mechanizmy wykonawcze ma analogowe z
    precyzyjnym sprzeżeniem zwrotnym. Do tego ma bardzo przyzwoita jednostkę
    centralną zawiadujacą peryferiami. To co mam to żuraw. Zamiast haka ma na
    końcu kamerę. Z mechanicznym żyroskopem dzialą bardzo dobrze. Tak dobrze że
    mogłem odłaczyć system prostowodowy. Ale ten żyroskop który mam jest wielkości
    pudełka na buty nr 44 i waży dużo kilogramów. Nie bylo by to żadną pzreszkodą
    jak by na tym zlomie co go znalazlem z 25 lat temu teraz też było z 10 takich
    żyroskopów po 20 zlotych za sztuke. Nie dlatego ze od razu chcialbym produkcję
    seryjna kranów kamerowych robić ale żebym miał cześci zamienne. Znalazlem
    kilka zyroskopów elektroicznych ktore by pasowaly. Ceny od kilku tysiecy
    dolarow za sztuke. Najdroższe części calego ustrojstwa jakie zrobilem to kola.
    Po jakieś 60 zl za sztuke plącilem. Prawie calą reszta z przydasiów. Nie
    zależy mi na tym żeby na jutro stabilizację zrobić. Mogę ją zrobić za rok. Jak
    patzrę na Ginger stabilizowaną eleketronicznie to mi się oczy śmieją. I jeśli
    Ginger jest tańsza od dobrego żyroskopu i jest w niej podobno 5 żyroskopów to
    znaczy że niewiele one kosztują. Spytam na grupie o modelach może tam bedą coś
    wiedzieli.