  • Data: 2024-09-18 12:01:50
    Temat: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Sep 2024 10:42:55 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ludzie o słabej pamięci często są również wykluczeni cyfrowo
    > i ogólnie zagubieni w świecie, którego nie rozumieją. Takie
    > informacje najlepiej brać z rocznika statystycznego. Na przykład:
    >
    > https://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/oz_maly_rocznik
    _statystyczny_2010.pdf

    > 2000 2005 2008 2009
    > Żarówka zwykła, 60 W . . . . . 1,10 1,11 1,24 1,40
    > Energia elektryczna za 1 kWh . 0,30 0,42 0,50 0,56

    0.56 ... to chyba juz energia elektryczna wraz z opłatą sieciową.

    > W XX wieku były poniżej złotówki (albo poniżej 10 tysięcy przed
    > rokiem 1995).

    Tego to juz nie pamiętam, może i drożej.
    Za rok 2000 czy 2005 też nie dałbym głowy, ale może GUS dobrze zebrał
    dane.

    trochę przed tym zakazem żarówkowym skleroza mi podpowiada, ze
    istotnie były tanie, ale który to był rok.

    > Nie nie chcieli. Klęli na to otaczające dziadostwo. W końcu poszli
    > z kilofami i obalili komunę.

    Ale żarówki mieć chcieli. A nie było.
    Więc jak były, to przydałyby się trwałe.
    I władzy też powinno zależeć na trwałych, bo to jedno żądanie mniej.

    A prądu i tak też brakowało :-)

    > Blokował import z Europy?!

    A to dość prawdopodobne.
    Regulacje, gwinty (hm, czy nie powinni miec E27 ?), napięcia,
    cła, sankcje.

    No i internetu nie było, raczej sobie 10 żarówek nie sprowadzisz,
    100 tez nie, ale milion to pewnie się dało załatwić.

    J.