  • Data: 2024-09-18 14:35:33
    Temat: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Sep 2024 13:00:38 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Gdybym potrzebował, to bym znalazł. Kiedyś czytałem. Nie zajmuję się
    > prowadzeniem działalności usługowej w Usenecie.

    > Po prostu w trosce o zdrowy rozsądek. Tak to odebrałem.

    Być może, ale trudniej w to uwierzyc.

    Zobacz - aż UE było trzeba, zeby ograniczyc odkurzacze do 700W :-)

    A jednoczesnie klienci chętnie kupują jakies bateryjne wynalazki po
    100-200W :-)

    > Na początku elektryfikacji lud był przekonany, że żarówki niszczą wzrok.
    > Bo za jasne. I mają zbyt jaskrawe, białe światło. Punktem odniesienia
    > była świeca i lampa naftowa z żółtawym światłem.

    Podsycane przez producentów świec, nafty i gazu ? :-)

    Goła żarówka istotnie "razi w oczy", ale jakaś drobna przesłona i nie
    razi - co każdy widzi. Nie wiem, jakie były te pierwsze żarówki.
    efektywnośc chyba kiepska, ale moc ?

    A jeszcze na planach filmowych były używane lampy łukowe - te były i
    za mocne, i niszczyły oczy UV. Może stąd legenda.

    > Tak samo my teraz
    > źle odbieramy zimne ledy, bo porównujemy ze światłem żarowym.

    Hm, głosy, że niebieska składowa, nawet w monitorach, jest szkodliwa,
    są. Na ile prawdziwe, to nie wiem :-)

    Z drugiej strony .. te modne 2700K są dla mnie za zółte.

    Z kolei 6000K - trupio blado-niebieskie.
    I nie mam pod ręką odniesienia, a przecież oczy to mają szeroki zakres
    adaptacji.

    Nawet 4000K niektóre są jakby zbyt niebieskie. Coś mi przeszkadza.

    > Kiedyś
    > faktycznie żarówka żarząca się od stu lat w amerykańskiej remizie mogła
    > być czymś akceptowalnym. To droga donikąd, trochę panówmarków nią dalej
    > podąża, ale to margines.

    Nawet te lepsze żarówki są nieakceptowalne pod względem wydajności.
    Powinni tego zabronić :-)

    > Wszystko na raz. Po prostu jeden z modeli eksploatacji, a jest ich wiele.
    > Ludzie często nie potrafią wybrać najlepszego dla siebie, bo wierzą
    > w reklamy. Kupią tanią drukarkę z mnóstwem bajerów, przeznaczoną do
    > okazjonalnych wydruków, używają na sposób burowy, a potem psioczą, że
    > im szybko łożysko padło i nie da się wymienić.

    Może tak być, ale i w biurach się teraz mało drukuje.

    Swego czasu HP podawał np "przeznaczona do wydruku do 500 stron
    miesięcznie".
    Sensu w tym nie widziałem za grosz ... az wpadłem, ze to oznacza
    gwarancje na 12 tys stron :-)

    Ale od dłuższego czasu HP już tego nie podaje ...

    J.