  • Data: 2024-09-18 14:47:50
    Temat: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Sep 2024 12:52:52 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Podrabiana.

    > Tym łatwiej podrabiać. Wzorzec na miejscu.

    Może i tak, ale co potem?
    Sprowadzic parę tirów i zaoferować w małym hurcie, poza oficjalnymi
    kanałami ?

    > A podrabiana była PILA.

    Tylko ze zarówek Piły to ja od dawna nie kupowałem.

    > Dlaczego?

    Ale dlaczego się spodziewać, czy dlaczego się nie spodziewać ?

    > Skąd to przekonanie?

    Bo jakos tak za często się przepalały, a miałem je tylko w łazience,
    toalecie, przedpokoju ... to raczej nie było 1000h swiecenia.

    > I były. Za to za PRL zdarzały się takie z napisem "240V". Dziwiło
    > mnie to wtedy. Może odrzut z eksportu do UK?

    Może, ale tam inne gwinty, tzn bagnety.
    Baniek zrobili za dużo, domontowali polskie trzonki?
    Czy może to były żarówki 220-240V ?

    > To zgodne z normą.

    Ale o ile skraca żywot zarówki ? :-)

    A prawda - wcale nie skraca, bo żarówki zakazane :-)

    Ciekawe, jak sobie radzą te "wstrząsoodporne" z Heliosa ... powinny
    dobrze.
    Ale już ich chyba w sklepach nie ma - klienci się odzwyczaili?

    > W USA domy urządzone na jedno kopyto. Trudno sobie wyobrazić pokój
    > dziecięcy bez stojącej lampy. Dziecko ciągnie za kabel, lampa się
    > przewraca, upada, dywan płonie. Często spotykany motyw.

    Ale masz na myśli, ze swieci dalej?

    Z drugiej strony - to jeszcze trudniej przerobic na 220V, trzeba by
    nowe gniazdko, nową wtyczkę, nowe kable w scianie ..

    J.