  • 71. Data: 2010-11-19 21:40:18
    Temat: Re: Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-19 19:47:45 +0100, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> said:

    > Ale ubezpieczyciela nie interesuje jak (i czy w ogóle) ktoś jeździ,
    (i dalej już nie czytałem)

    A o czym piszę cały czas? ;>
    Właśnie o tym, że stosuje się fałszywą teorię o związku adresu
    właściciela pojazdu z generowaniem szkód.

    --
    Bydlę

  • 72. Data: 2010-11-19 21:55:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-19 21:40, Bydlę pisze:

    > (i dalej już nie czytałem)

    No to spadaj na drzewo i na przyszłość daruj sobie wypisywanie swoich
    "mądrości" w temacie którego nie rozumiesz.

  • 73. Data: 2010-11-19 22:48:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2010 21:40:18 +0100, Bydlę wrote:
> [...]

    W Polsce. Bo w USA ponoc po kazdym mandacie za predkosc masz zwyzke
    :-)

    >(i dalej już nie czytałem)
    >A o czym piszę cały czas? ;>
    >Właśnie o tym, że stosuje się fałszywą teorię o związku adresu
    >właściciela pojazdu z generowaniem szkód.

    Falszywa albo i nie. Statystyka cos pokazuje, ryzyko rosnie.

    J.

  • 74. Data: 2010-11-19 22:54:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Nov 2010 00:39:07 +0100, Tomasz Pyra wrote:

    >Zapewne tak właśnie jest że proces przebiega ciągle, tylko wtedy grupy
    >stają się mniejsze i wynik bardziej niedokładny.
    >Ogólnie więcej kombinowania - nie wiem np. jak wygląda sprawa ze strony
    >nadzoru ubezpieczeń który musi im akceptować cenniki może ilość progów
    >wiekowych jest ograniczona?

    Watpie. Watpie czy mieliby w ogole prawo - ustawa nic takiego nie
    mowi. Co prawda skoro musza akceptowac, to znaczy ze moga tez odmowic,
    ale uzasadnionemu wnioskowi nie powinni.

    Predzej bym pomyslal ze to ubezpieczyciel tak dobiera przedzialy, zeby
    zmaksymalizowac skladke a przed nadzorem wykazac ze jest odpowiednia
    :-)

    Chociaz .. w sumie to ten nadzor powinien tez zadbac zeby np 18 i 60
    latek mogl ubiezpieczyc pojazd a nie uslyszal "dla pana/i milion".

    J.

  • 75. Data: 2010-11-19 23:01:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-19 22:48, J.F. pisze:

    > W Polsce. Bo w USA ponoc po kazdym mandacie za predkosc masz zwyzke

    U nas ubezpieczyciel nie ma dostępu do takich danych.

    Swoją drogą gdyby polscy ubezpieczyciele takie dane mieli, to ciekawe co
    by wyszło - byłby to albo istotny argument za albo przeciw obecnemu
    systemowi kontroli i karania kierowców.

    System amerykański jest tu o tyle inny od naszego, że tam za śmierć czy
    obrażenia ubezpieczyciel zapewne wypłaca dużo wyższe odszkodowania niż u
    nas.
    I tam poważne wypadki powodujące szkody w ludziach są dla
    ubezpieczyciela większym problemem niż u nas, gdzie największe szkody to
    boki na parkingach i zderzaki przez najechanie pod światłami.

  • 76. Data: 2010-11-19 23:15:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-19 22:54, J.F. pisze:

    > Predzej bym pomyslal ze to ubezpieczyciel tak dobiera przedzialy, zeby
    > zmaksymalizowac skladke a przed nadzorem wykazac ze jest odpowiednia
    > :-)

    Prawdopodobnie o to chodzi - przynajmniej w przypadku pierwszego progu.

    Być może z wyliczeń ubezpieczyciela wychodzi tak wysoka składka dla
    zakresu 18-20 że nadzór by im tego nie zaakceptował.
    No i muszą poszerzyć zakres na tyle, żeby wyjść na swoje, a cenę trzymać
    na tyle wysoko, żeby nie stać się ulubionym ubezpieczycielem 18-to latków.

    I faktycznie wtedy cierpi na tym ktoś kto jest na górnej krawędzi tego
    zakresu. Tyle że to powinno być do wynegocjowania :)

  • 77. Data: 2010-11-19 23:28:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2010 23:15:02 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Prawdopodobnie o to chodzi - przynajmniej w przypadku pierwszego progu.
    >Być może z wyliczeń ubezpieczyciela wychodzi tak wysoka składka dla
    >zakresu 18-20 że nadzór by im tego nie zaakceptował.

    Oj, odnosnie tego wlasnie protestowalem - co znaczy "nie
    zaakceptowal"? Taka wysoka maja szkodowosc, jesli Komisja chce zeby
    ktos do nich doplacal, to niech sama sypnie groszem.

    Albo cos chachmeca ze statystykami zeby zawyzyc rzekome koszta, albo
    tez chachmeca, zeby ukryc wysokie koszty wlasne :-)

    J.

  • 78. Data: 2010-11-20 00:08:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-19 23:28, J.F. pisze:

    > Oj, odnosnie tego wlasnie protestowalem - co znaczy "nie
    > zaakceptowal"? Taka wysoka maja szkodowosc, jesli Komisja chce zeby
    > ktos do nich doplacal, to niech sama sypnie groszem.

    "Nie zaakceptował" znaczy że mamy socjalizm który wywalczył dla każdego
    prawo do wyłączenia odpowiedzialności cywilnej za praktycznie wszystkie
    rzeczy jakie można nawywijać za kierownicą.

    Jako że tych wywijających jest stosunkowo mało, to nadzór dba o to żeby
    czasem ich zbyt wysokie ceny nie zniechęciły do opłacania obowiązkowego OC.

    A różnica kto sypnie kasą jest taka, że obecnie płacą za to kierowcy
    (załóżmy że dobrowolnie, bo posiadanie samochodu niby nie jest obowiązkiem).
    Gdyby sypała komisja, to płaciliby za to wszyscy podatnicy - bo
    musiałoby to być finansowane z budżetu.
    Trudno powiedzieć co lepsze.

  • 79. Data: 2010-11-20 00:08:37
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-19 21:55:49 +0100, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> said:

    > No to spadaj na drzewo i na przyszłość daruj sobie wypisywanie swoich
    > "mądrości" w temacie którego nie rozumiesz.

    Popatrz - rozmawialiśmy normalnie, aż w końcu wyszedł z ciebie cham.
    Przykre.

    --
    Bydlę

  • 80. Data: 2010-11-20 00:18:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-20 00:08, Bydlę pisze:

    > Popatrz

    Pozwolę sobie błysnąć "bydlęcą" kulturą i "dalej już nie czytam".