  • 81. Data: 2010-11-20 00:52:10
    Temat: Re: Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2010 23:01:22 +0100, Tomasz Pyra wrote:

    >U nas ubezpieczyciel nie ma dostępu do takich danych.
    >Swoją drogą gdyby polscy ubezpieczyciele takie dane mieli, to ciekawe co
    >by wyszło - byłby to albo istotny argument za albo przeciw obecnemu
    >systemowi kontroli i karania kierowców.

    Ale policja ma takie dane. Juz dzis mozna by podac jak np wyglada
    rozklad ilosci punktow u sprawcow wypadkow :-)

    >System amerykański jest tu o tyle inny od naszego, że tam za śmierć czy
    >obrażenia ubezpieczyciel zapewne wypłaca dużo wyższe odszkodowania niż u
    >nas.
    >I tam poważne wypadki powodujące szkody w ludziach są dla
    >ubezpieczyciela większym problemem niż u nas, gdzie największe szkody to
    >boki na parkingach i zderzaki przez najechanie pod światłami.

    Powoli i u nas sie podnosi .. ale czy u nich na pewno zawsze sa
    wysokie ? Cos mi tak chodzi po glowie ze minimalna wymagana kwota
    ubezpieczenia nie jest wysoka, przynajmniej w niektorych stanach.
    50k$ ?

    J.

  • 82. Data: 2010-11-20 01:09:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-20 00:52, J.F. pisze:

    > Ale policja ma takie dane. Juz dzis mozna by podac jak np wyglada
    > rozklad ilosci punktow u sprawcow wypadkow :-)

    Może wolą nie ;)

    Też ciężko znaleźć dobry punkt odniesienie do porównania.
    Bo można obliczyć średnią ilość punktów u sprawców wypadku, tylko do
    czego to odnieść?
    Żeby się nie okazało że najlepsi kierowcy to ci, którzy po odebraniu
    dokumentu schowali go głęboko do szuflady :)

> [...]
    > wysokie ? Cos mi tak chodzi po glowie ze minimalna wymagana kwota
    > ubezpieczenia nie jest wysoka, przynajmniej w niektorych stanach.

    A to już nie wiem jak to tam wygląda.

    U nas w sumie też nie znam liczb, a jedynie jakieś tam historie z
    mediów, zazwyczaj mówiące że u nas trudno coś wyszarpać.
    Bo leczenie niby darmo z NFZ, renta z ZUS-u, wiec ubezpieczyciel sprawcy
    zapłaci za skasowane auto (minus wartość wraku) i na tym najchętniej by
    sprawę zakończył.
    A poszkodowany nie mając zdrowia ani środków na szarpanie się pewnie
    często odpuści.

    A jednak wypadki z ofiarami to rzadka sprawa. U ubezpieczyciela pewnie
    gdzieś znikają w stosie popękanych zderzaków.

  • 83. Data: 2010-11-20 13:24:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 23:01:22 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > System amerykański jest tu o tyle inny od naszego, że tam za śmierć czy
    > obrażenia ubezpieczyciel zapewne wypłaca dużo wyższe odszkodowania niż u
    > nas.

    Zalezy od stanu. Jednak tendencja jest taka, żeby karać za skutki, nie za
    potencjalne i wydumane zagrożenia (podkreślam - tendencja).

    --
    ___________ (R)

  • 84. Data: 2010-11-20 13:28:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 20 Nov 2010 00:52:10 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale policja ma takie dane. Juz dzis mozna by podac jak np wyglada
    > rozklad ilosci punktow u sprawcow wypadkow :-)

    Niestety, nie ma danych o przebiegu kierowcy...

    Dodaj jeszcze udział własny.

    --
    ___________ (R)

  • 85. Data: 2010-11-20 13:57:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Zalezy od stanu. Jednak tendencja jest taka, żeby karać za skutki, nie za
    > potencjalne i wydumane zagrożenia (podkreślam - tendencja).

    Jeszcze pytanie co należy zaliczyć do tych skutków.
    Bo jak komuś złamało nogę, to czy odszkodowanie mu się należy tylko za
    gips, czy też za to że go ta noga boli.

  • 86. Data: 2010-11-20 16:01:09
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2010-11-17 14:15, Samotnik pisze:

    > Nie, cztery lata temu miałem 30% zwyżki i w życiu by mi nie przyszło do
    > głowy, że te mroczne czasy powrócą :)

    Poważnie płaciłeś zwyżki? A ja myślałem że nie ma takich którzy płacą
    zwyżki... Przecież zawsze możesz przejść do nowego ubezpieczyciela i
    będziesz miał 0%, zawsze może podpisać umowę na dziadkiem i siebie jako
    współwłaściciela i może jeszcze będziesz mieć zniżki emerytalne...
    Jest tyle możliwości obchodzenia zwyżek że aż nie mogę uwierzyć że ktoś
    płaci więcej niż 0%...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 87. Data: 2010-11-20 16:03:10
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2010-11-17 19:39, Przemek V pisze:

    > Ja za 3.2 w Link4 mam jakoś poniżej 500 zł.

    Niech zgadnę Ferrari w LINK4? ;)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 88. Data: 2010-11-21 01:47:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 20 Nov 2010 13:57:53 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Jeszcze pytanie co należy zaliczyć do tych skutków.

    Na przykładzie prowadzenia po alkoholu - sa stany, gdzie samo prowadzenie
    po alkoholu nie jest penealizowane w żaden sposób. Za to za spowodowanie
    wypadku po kielichu powoduje 2 lata pierdla.

    --
    ___________ (R)

  • 89. Data: 2010-11-21 23:02:25
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości

    > Niech zgadnę Ferrari w LINK4? ;)

    No jakoś strasznie trudno domyślić się nie było ;)

  • 90. Data: 2010-11-21 23:38:42
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-21 23:02, Przemek V pisze:
    > No jakoś strasznie trudno domyślić się nie było ;)

    Myślałem że masz tam 3.4 v8 :)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com