  • 51. Data: 2010-11-18 11:35:13
    Temat: Re: Zwyżka za wiek w Allianz ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał
    > negocjuj, może się uda. nie spisuj od razu etj firmy na straty,
    > szczegolnei ze masz u nich historie

    Historie latwo sie drukuje i pokazuje w innej firmie.
    A takiej wydrukowanej nie mozna juz potem zapaskudzic drobna
    stluczka :-)

    J.

  • 52. Data: 2010-11-18 11:40:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-18 09:53, Bydlę pisze:

    > Popełniasz błąd, bo przyjmujesz (za firmami ubezpieczeniowymi), że adres
    > zamieszkania ma związek z miejscem powstania szkody.
    > A to jest nieprawda.
    >
    > Mieszkasz w Sosnowcu, ale jeździsz do pracy do Radzionkowa. Czyli ryzyko
    > wypadku w Sosnowcu jest najmniejsze.
    > Mieszkasz w Markach, ale jeździsz do pracy do Piaseczna. Czyli ryzyko
    > wypadku w Markach jest najmniejsze.
    > Mieszkasz w Szamotułach, ale do pracy jeździsz do Poznania. Czyli
    > ryryzko wypadku w Szamotułach jest najmniejsze.
    > (tłumaczyć dlaczego?)

    Ale nie jest ważne dlaczego tak się dzieje i czy koniecznie to jest
    sprawiedliwe.

    Istotne dla ubezpieczyciela jest to że jeżeli on sobie zdefiniował
    grupy, kierując się w zasadzie dowolnym kryterium i te grupy mają różną
    szkodowość (mierzoną jako stosunek wpływu ze składek do wydatków na
    szkody), to różnicuje się składki dla tych grup.
    Bez wnikania w to co "na oko się wydaje".

    Jednym kryterium jest miejsce zamieszkania i jak widać to wystarczy do
    stwierdzenia istotnych różnic w szkodowości.

    Mówić o błędzie ubezpieczyciela będzie można dopiero jak jego kryteria
    przestaną wykazywać różnice w szkodowości.

    Bo to dla ubezpieczyciela jest bez znaczenia czy jakiś jeden gość o
    którym wspomniałeś jest z Sosnowca i pracuje w Radzionkowie czy
    odwrotnie - ubezpieczyciel ma bardzo dużą bazę szkód i może sobie ma jej
    podstawie wyszukiwać korelacji między dowolnymi parametrami, które
    pozwalają a priori szacować szkodowość klientów.

  • 53. Data: 2010-11-18 11:45:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w

    > A ja bym to nazwal raczej tak: dobry pretekst aby brac o wiele
    > wiecej kasy za ubezpieczenie.

    A prawda zapewne lezy po srodku - z jednej strony statystyka, z
    drugiej przypadki takie jak Samotnika, z trzeciej - jak jest
    pretekst to mozna dowalic.

    Ciekawe ze Allianz zauwazyl te statystyke ... po pieciu latach ? No
    ale moze to niuans polskiego prawa - jesli ktos musi wyrazic zgode
    na zmiane cennika, to sie je robi rzadko ale juz grube.

    J.

  • 54. Data: 2010-11-18 11:46:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> napisał

    > Ja za 3.2 w Link4 mam jakoś poniżej 500 zł.

    Jestes zameldowany w Warszawie ?

    W moim przypadku L4 jakos nie potrafil przebic Allianz.

    J.

  • 55. Data: 2010-11-18 13:37:03
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-11-18 11:45, J.F. pisze:
> [...]
    > moze to niuans polskiego prawa - jesli ktos musi wyrazic zgode na zmiane
    > cennika, to sie je robi rzadko ale juz grube.

    A hestia zauwazyla cos innego i stworzyla you can drive i mlodzi jakos
    moga tam sie taniej ubezpieczyc.
    IMHO jak zwykle rozbija sie o pieniadze.
    Przeciez spoleczenstwo nie lykneloby tekstu, robimy zwyzke dla ludzi
    pomiedzy 30-50 rokiem zycia, bo powoduja najwiecej wypadkow ;P

    --
    Karolek

  • 56. Data: 2010-11-18 16:14:39
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-17 19:31, Lewis pisze:

    > A babcia pomyli gaz z hamulcem podczas parkowania i wjedzie w wózek z dzieckiem na
    chodniku... Nie ma zasady, za wiek powinna być zwyżka w momencie pierwszej szkody...
    > Podczas pierwszego ubezpieczenia każdy powinien startować od zera czy to 18latek
    czy 30latek czy 50 latek a nie jak poniżej 25lat to mu dowalimy 200% podstawowej....

    Ale cóż to znów za "powinien, powinna"? Bo co?

    TU ma tak kalkulować stawki jak, mu wychodzi optymalnie ze statystyk, czyli żeby
    zarobić,
    a przy tym być konkurencyjnym i nie tracić klienów. Krótko: ma maksymalizować zysk.

  • 57. Data: 2010-11-18 16:55:47
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-18 11:40:22 +0100, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> said:

    > Ale nie jest ważne dlaczego tak się dzieje i czy koniecznie to jest
    > sprawiedliwe.

    Jest ważne, bo w dyslusji stwierdziłeś, że mieszkańcy Sopotu czy
    Gdańska powodują wypadki.
    Otóż - nie, to nie mieszkańcy.
    To wypadki zdarzają się na terenie danego miasta, co w żaden sposób nie
    oznacza mieszkańca.
    :-)

    > Jednym kryterium jest miejsce zamieszkania i jak widać to wystarczy do
    > stwierdzenia istotnych różnic w szkodowości.

    I ponieważ taki debilny system powstał, to auto rejestruje się albo
    tam, gdzie zaproponuje leasigodawca, abo u rodziny.
    Czyli wypacza się ten rzekomo (słowa ubezpieczycieli) genialy patent
    bzdurnego ubezpieczania od odpowiedzialności *cywilnej* urządzenia i
    przypisywania adresowi właściciela zdolności do generowania wypadków.
    :-)

    > Mówić o błędzie ubezpieczyciela będzie można dopiero jak jego kryteria
    > przestaną wykazywać różnice w szkodowości.

    To nie błąd, a celowe działanie - wprawdzie bzdurne, ale tanie i
    pozwalające nie myśleć przy wycenie.

> [...]
    > jej podstawie wyszukiwać korelacji między dowolnymi parametrami, które
    > pozwalają a priori szacować szkodowość klientów.

    No. Grzebałem po wszelkich online ubezpieczalniach. Wszystkie
    wypytywały o bazyliony szczegółów i wszystkie wyliczały mi stawkę
    oderwaną od rzeczywistości, bo najważnieszym wręcz kryterium był adres
    właściciela...

    ...nie mający nic wspólnego z miejscami korzystania z pojazdu.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 58. Data: 2010-11-18 17:13:32
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-18 13:37:03 +0100, Karolek <d...@o...pl> said:

    > Przeciez spoleczenstwo nie lykneloby tekstu, robimy zwyzke dla ludzi
    > pomiedzy 30-50 rokiem zycia, bo powoduja najwiecej wypadkow ;P

    A podręcznik marketingu zabrania ustalenia normalnej stawki premiowania
    tych bezpiecznych.
    Ważna jest niska kwota w reklamie, stąd zwyżki.

    --
    Bydlę

  • 59. Data: 2010-11-18 22:15:33
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Nov 2010 23:02:26 +0100, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Allianz i tak jest dobry/dziwny/podejrzany, bo uzaleznia OC od marki
    >pojazdu.

    Nie tylko Alianz. Ale fakt, w Alianzie ubezpieczenie Renówki jest w
    tej chwili najbardziej opłacalne.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 60. Data: 2010-11-18 22:39:03
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    > Użytkownik "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna> napisał w

    > Jestes zameldowany w Warszawie ?

    Tak.

    > W moim przypadku L4 jakos nie potrafil przebic Allianz.

    Nie testowałem innych. Uznałem, że i tak dużo taniej nie ma szans być.