  • Data: 2024-03-01 18:27:54
    Temat: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01/03/2024 15:08, io wrote:

    > A co za różnica jaki ustrój. Było, że niby nie chcą pracować a oni
    > właśnie chcą pracować a nie firmy zakładać by być prezesami i nie pracować.

    widać że nigdy firmy nie prowadziłeś skoro wydaje ci się, że jak się
    otworzy firmę to się jest prezesem i nie pracuje ;-))))
    też tak myślałem jako dzieciak (dlatego otworzyłem firmę ;), ale wiem,
    że nawet jakbym mógł teraz nie pracować, to bym tego nie zrobił (z
    resztą w planie mam wcześniejszą 'emeryturę', ale nie po to żeby nie
    pracować, a po to żebym nie musiał pracować i być niezależnym - ale tego
    się nie da osiągnąć pierdząc w stołek 8h dziennie)

    Ze mną firma w której byłem zatrudniony się nie dzieliła. Pracą się nie
    dzieliła. Byłem tam inżynierem i żyłem jak twój zmyślony prezes, widząc
    ile więcej mógłbym dla firmy zarobić gdybym pracował chociaż na 80%
    moich możliwości. Tyle że każdy miał na to wywalone i nie dało się tego
    naprawić.
    Dlatego też przeszedłem z powrotem na swoje (z powrotem bo kilkanaście
    lat przepracowałem na swoim, więc nauczony byłem, że w pracy się pracuje
    - dzięki temu widziałem ile zasobów jest marnowanych) - teraz jestem
    dyrektorem i mogę zapierdalać ile chcę, a czas wolny spędzać w domu, a
    nie udając że pracuję, bo po południu trzeba odbić kartę na zakładzie.

    Podsumowując - nie, oni nie chcą pracować. Oni chcą udawać że pracują i
    nie brać odpowiedzialności. Chcą mieć stabilne warunki, a to kosztuje. I
    w większości czasu to działa - pracodawca ma płacone za ryzyko
    utrzymania pracownika, pracownik w zamian za przywileje dostaje niższe
    wynagrodzenie. Ale co jakiś czas przychodzi kryzys i wymiata firmy,
    które tej nadwyżki nie odkładały (tyle w teorii, bo w praktyce jak
    napędzana jest taka inflacja, to i te które odkładały będą mieć szybciej
    problemy)

    Lukasz