eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Zwarcie linii WN i wybuch opon
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 36

  • 11. Data: 2016-04-19 11:46:10
    Temat: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    >> Wysiadal.
    >
    > Ale po co? Każdy wie że opuszczanie pojazdu w takiej sytuacji jest
    > ryzykowne. Nie wspominając już o napięciu krokowym gdy przewody już
    > leżą na ziemi. Myślisz, że skąd się wzięło "Baczność" w ostrzeżeniach
    > o wys. nap.? :-)

    W tych ostrzeżeniach brakuje rzeczowej informacji żeby sp... w podskokach.

    --
    Jarek


  • 12. Data: 2016-04-19 13:01:34
    Temat: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.5843524128258283020@news.neostrada.pl
    ...
    > On Tue, 19 Apr 2016 10:31:27 +0200, "J.F." <j...@p...onet.pl>
    > wrote:
    >> Wysiadal.
    >
    > Ale po co? Każdy wie że opuszczanie pojazdu w takiej sytuacji jest
    > ryzykowne. Nie wspominając już o napięciu krokowym gdy przewody już leżą
    > na ziemi. Myślisz, że skąd się wzięło "Baczność" w ostrzeżeniach o wys.
    > nap.? :-)


    Może nie był po kursie SEP i nie miał wiedzy nt. wysokich napięć. Na kursach
    na prawo jazdy lub przewóz rzeczy chyba nie uczą zachowania w przypadku
    zderzenia z napowietrzną linią energetyczną.
    Może nie zdawał sobie sprawy, że dotknął przewodów częścią samochodu.
    Usłyszał huk i wysiadał zobaczyć co się stało z oponą.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 13. Data: 2016-04-19 13:12:44
    Temat: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-19 o 11:42, Marek pisze:
    > (...)Myślisz, że skąd się wzięło "Baczność" w ostrzeżeniach o wys.
    > nap.? :-)
    >

    Dawniej słowo "baczność" było synonimem dzisiejszego "uwaga". Można to
    zauważyć choćby w przedwojennych książkach technicznych i nie tylko.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 14. Data: 2016-04-19 13:38:53
    Temat: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Tue, 19 Apr 2016 10:31:27 +0200, "J.F."
    >> Wysiadal.
    >Ale po co? Każdy wie że opuszczanie pojazdu w takiej sytuacji jest
    >ryzykowne.

    Z opisu sadzac, przynajmniej jakiegos podobnego wypadku, to nie
    wiedzial co sie dzieje.
    Zadymilo gdzies spod auta, to wysiadl zobaczyc co.

    J.


  • 15. Data: 2016-04-19 14:57:13
    Temat: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>


    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnnhbvj2.209.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Pan Marek napisał:
    >
    >>> Wysiadal.
    >>
    >> Ale po co? Każdy wie że opuszczanie pojazdu w takiej sytuacji jest
    >> ryzykowne. Nie wspominając już o napięciu krokowym gdy przewody już
    >> leżą na ziemi. Myślisz, że skąd się wzięło "Baczność" w ostrzeżeniach
    >> o wys. nap.? :-)
    >
    > W tych ostrzeżeniach brakuje rzeczowej informacji żeby sp... w podskokach.

    Tylko, żebyś w tych podskokach, to zająca nie złapał :P

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu
    prestidigitatorów.


  • 16. Data: 2016-04-19 14:58:26
    Temat: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:571618cf$0$696$65785112@news.neostrada.pl...
    > Z opisu sadzac, przynajmniej jakiegos podobnego wypadku, to nie wiedzial
    > co sie dzieje.
    > Zadymilo gdzies spod auta, to wysiadl zobaczyc co.

    I teraz zaduma - zjarać się, czy dać się pokopać...?

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu
    prestidigitatorów.


  • 17. Data: 2016-04-19 20:26:59
    Temat: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2016 22:13:46 +0200, JaNus napisał:

    > Kiedyś widziałem w TV badanie wpływu trafienia piorunem w samochód
    > (uwaga!) z ludźmi w środku. Piorun wygenerowano laboratoryjnie, pirzgnął
    > z kilku metrów widowiskowo, w dach samochodu. Gdy opadł kurz z środka
    > wysiedli uśmiechnięci pasażerowie, opony nie doznały żadnego uszczerbku.
    > No ale iskra, nawet o wielokroć większym napięciu - to nie to samo co
    > przepływ ciągły (sekund kilka, naście? dziesiąt?)... Ale guma jednak
    > jest niezłym izolatorem? Choć przy 10^5 V to już da przepływ taki, który
    > szybko rozgrzeje kichy, powyżej tych kilkuset stopni...

    Prądy zwarcia jednofazowego na liniach 110kV potrafią osiągać wartość
    kilkunastu kA. W stosunku do pioruna niby niewiele, ale czas przepływu
    jest wielokrotnie dłuższy - nawet do jednej sekundy. Dla linii SN prąd
    doziemny nie przekracza wartości kilkuset A, lecz może płynąć przez
    bardzo długi czas.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066


  • 18. Data: 2016-04-21 20:45:36
    Temat: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: "PcmOl" <...@...com>


    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> wrote in message
    news:nf3kc5$aug$1@node1.news.atman.pl...
    > Marek napisał(a) :
    >> On Mon, 18 Apr 2016 22:21:38 +0200, "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >> wrote:
    >>> Nie taki belkocik chyba - inne zdarzenie
    >>> http://www.tvn24.pl/poznan,43/ciezarowka-zahaczyla-o
    -linie-sredniego-napiecia,608757.html
    >>> Opony teraz antyelektrostatyczne, przewodzace znaczy sie - i wybuchaja.
    >>
    >> Ale to nie tłumaczy śmierci kierowcy, co zrobił że przez niego (zamiast przez
    >> karoserię) popłynął prąd?
    >
    > Może wysiadał?

    Napisali: podczas rozładunku.
    Nie napisali: kierowca siedział w kabinie.


  • 19. Data: 2016-04-22 02:26:19
    Temat: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-04-18 o 23:04, PiteR pisze:
    > J.F. pisze tak:
    >
    >> http://www.tvn24.pl/poznan,43/ciezarowka-zahaczyla-o
    -linie-srednieg
    >> o-napiecia,608757.html
    >
    >
    > Mężczyzna zdołał puścić panel sterowania, co uchroniło go przed
    > natychmiastową śmiercią.
    >

    Swoją drogą, ciekawe, jakie było napięcie rażące, tzn. ile się odłożyło
    na oponach. Bo linia 15kV ma do ziemi 15kV/sqrt(3) = 8,66kV.

    Mnie kiedyś walnęło parę kV z pastucha elektrycznego w stadninie konnej.
    O żesz w mordę! Ze dwadzieścia minut dochodziłem do siebie. Potem się
    dowiedziałem, że te pastuchy na konie są szczególnie mocne, bo koń to
    wyjątkowo uparte zwierzę.


  • 20. Data: 2016-04-22 02:37:46
    Temat: Re: Zwarcie linii WN i wybuch opon
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-04-19 o 11:42, Marek pisze:
    > On Tue, 19 Apr 2016 10:31:27 +0200, "J.F."
    > <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Wysiadal.
    >
    > Ale po co? Każdy wie że opuszczanie pojazdu w takiej sytuacji jest
    > ryzykowne. Nie wspominając już o napięciu krokowym gdy przewody już leżą
    > na ziemi. Myślisz, że skąd się wzięło "Baczność" w ostrzeżeniach o wys.
    > nap.? :-)
    >
    Dlatego na przykład w trolejbusach cała ta strefa gdzie pasażerowie
    wsiadają i wysiadają musi być szczególnie izolowana: podłoga
    dielektryczna, poręcze pokryte izolatorem, wszystko jest testowane
    napięciem probierczym 3kV. Normalnie trolejbus jest zasilany 600V, a
    więc niskim napięciem.

    Natomiast jest to wyzwanie dla konstruktorów, bo trolejbus, normalnie
    metalowy, musi być urządzeniem II klasy ochronności, dlatego że nie da
    się zapewnić skutecznego uziemienia. Nie można dodać trzeciego troleja
    szorującego po przewodzie PE, ponieważ troleje za często lubią odpadać
    od przewodów trakcyjnych, a rozłączanie PE jest niedopuszczalne, w
    dodatku istnieje ryzyko, że trolej uziemiający mógłby, spadając z PE
    zahaczyć się o jeden z przewodów zasilających. Dlatego trolejbusy są
    urządzeniami II klasy, a ich sieć trakcyjna jest typu IT.

    Lepiej mają tramwaje, bo one zasadniczo nie spadają z szyn, więc można
    je zasilać w systemie TN-C, gdzie szyny robią za przewód powrotny i PE
    jednocześnie.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: