-
21. Data: 2011-04-14 12:14:25
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "wit" <w...@m...aei.polsl.pl>
> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Jeden spali po miescie 8, drugi 15.
>
> Nie mówię, że byłby to wynik dokładny do 0.1 litra. Wiele rzeczy
> opisywanych
> jest dużo bardziej subiektywnie niż tego typu parametr, wystarczy
> nawet
> wielkość szacunkowa.
Ale nie ma wartosci szacunkowej - taka moze byc rozbieznosc.
No i chyba ze "nasz testowy kierowca, starajac sie jechac "tak jak
wszyscy" srodkowym pasem osiagnal odpowiednio: ..."
> Wolę taką informację niż, na przykład, że ma
> elektrycznie otwierane okna - to sprawdzę w dowolnym katalogu.
Spalanie tez sprawdzisz w dowolnym katalogu :-P
J.
-
22. Data: 2011-04-14 12:27:33
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>>bo to bez sensu porównanie jest, rozumiem gdyby założyć kryterium np 80%
>>Vmax,
>
> Tez bez sensu.
na pewno bardziej adekwatne do możliwosci pojazdu ;-)
> Podac dla 100, 130 i 160.
>
> Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje :-)
a to swoją drogą,
brat
-
23. Data: 2011-04-14 12:29:12
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-04-14 08:53, *Agent* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>>> 160 km/h a 180 km/h to jest spora różnica w oporach. Było w Top Gear
>>> że nowe Bugatti Veyron aby uzyskać o ok 10 km lepszy wynik (coś lekko
>>> ponad 410 km/h) musi mieć silnik już nie 1000 KM tylko 1200 KM.
>>
>>
>> bo opór powietrza rośnie w kwadracie prędkości, wiec 10km/h przy
>> 160km/h a 10km/h przy 400 robi sporą różnice.
>>
>>
> No i dlatego to napisałem. Kolega Michał pisał że przy 160 km/h opel
> pali mu 7l/100 km (w co i tak wątpię)
Też wątpię :)
Można jeździć oszczędnie, ale przy takich prędkościach to bym się 7
l/100 km nie spodziewał.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
24. Data: 2011-04-14 12:55:21
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 2011-04-14 10:59, Przemek V pisze:
> Ciekawe, że BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rzędowa szóstka) wyszło
> o wiele bardziej paliwożerne niż 525d (trzylitrowy, rzędowy,
> sześciocylindrowy doładowany diesel) przy 180 km/h. Oba auta mają 204
> KM.
Nie pomyliłeś się? Nie wiem o której 5 piszesz ale 523i to 2,5l R6
170KM, 525d to 2,5l R6 163KM, 530d 3,0l R6 184 - 193KM w zależności od
rocznika. Przynajmniej tak to wygląda w 5 E39.
W E60 523i to 2,5l R6 177KM, 525d to 3,0l R6 197KM, 530d to 3,0l R6 23xKM.
Także Panie Przemku coś kręcisz ;)
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
25. Data: 2011-04-14 13:17:49
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> No i chyba ze "nasz testowy kierowca, starajac sie jechac "tak jak
> wszyscy" srodkowym pasem osiagnal odpowiednio: ..."
E tam. W zasadzie każdy z nas po jakimś czasie potrafi powiedzieć ile jego
samochód mniej więcej pali w mieście. Tu nie chodzi o aptekarstwo. Ale nie
upieram się, może to rzeczywiście ciężko oszacować (szczególnie po krótkim
okresie testowym).
> Spalanie tez sprawdzisz w dowolnym katalogu :-P
Ale bardziej ufam katalogowym szybom ;)
wit
-
26. Data: 2011-04-14 17:33:01
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Od: Kamil <k...@s...com>
On 14/04/2011 10:24, Agent wrote:
>
>>
>> I zaznaczyć przy jakiej prędkości/obciążeniu uturbione silniki
>> zaczynają jechać na doładowaniu a nie podciśnieniu, żeby było wiadomo
>> o ile wzrasta zużycie.
>
> Turbo daje cały czas nadciśnienie.
>
Pacz pan, mój wskaźnik doładowania co innego twierdzi.
--
Pozdrawiam
Kamil
-
27. Data: 2011-04-14 17:33:58
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: Kamil <k...@s...com>
On 13/04/2011 20:42, Jarzabek wrote:
> W dniu 13.04.2011 21:15, Bugatti pisze:
>> Witam
>>
>> Co prawda nie lubię AŚ ale to wydaję się ciekawe. Jak widać przeznaczony
>> do mniejszego zużycia paliwa silnik TSI o małej pojemności ma sens dla
>> mniejszych prędkości. 105 PS z takiej pojemności musiało pójść z dużej
>> dawki paliwa, pompy 130 bar, (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można
>> powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7
>> zużywa mniej.
>>
>> http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/fil
es/image/40.jpg
>>
>> Pozdr.
>>
> Takie porównanie to trochę z dupy.
>
> Mały silnik (o małe mocy) przy takiej prędkości będzie palił sporo bo to
> jest jego szczyt możliwości i jazda jest z pełną mocą. Stary silnik 1.6
> o mocy 105KM pewnie będzie palił podobnie niż 1.2.
>
> Lepsze by było porównanie przy prędkości 140KM.
>
> ps.
>
> W Top Gearze było porównanie jazdy na torze Toyoty Prius a za nim Porsche.
> Toyota jechała na maksa a za nią trzymał się Porsche.
> Zgadnij który palił mniej ;)
Taaa.. w "programie naukowym" Top Gear słynący ze swojej miłości do
Priusa pokazywał coś na torze... Sounds legit!
--
Pozdrawiam
Kamil
-
28. Data: 2011-04-14 21:44:29
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-04-14 11:24, Agent pisze:
>
>>
>> I zaznaczyć przy jakiej prędkości/obciążeniu uturbione silniki
>> zaczynają jechać na doładowaniu a nie podciśnieniu, żeby było wiadomo
>> o ile wzrasta zużycie.
>
> Turbo daje cały czas nadciśnienie.
LOL :D
Jakoś u mnie jest inaczej.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
29. Data: 2011-04-14 22:48:05
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-04-14 12:55, Maciej Browarczyk pisze:
> W dniu 2011-04-14 10:59, Przemek V pisze:
>
>> Ciekawe, że BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rzędowa szóstka) wyszło
>> o wiele bardziej paliwożerne niż 525d (trzylitrowy, rzędowy,
>> sześciocylindrowy doładowany diesel) przy 180 km/h. Oba auta mają 204
>> KM.
>
> Nie pomyliłeś się? Nie wiem o której 5 piszesz ale 523i to 2,5l R6
> 170KM, 525d to 2,5l R6 163KM, 530d 3,0l R6 184 - 193KM w zależności od
> rocznika. Przynajmniej tak to wygląda w 5 E39.
> W E60 523i to 2,5l R6 177KM, 525d to 3,0l R6 197KM, 530d to 3,0l R6 23xKM.
> Także Panie Przemku coś kręcisz ;)
>
Przemek pisze o F10. O ile można wierzyć wikipedii, to ma całkowitą rację.
http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_F10
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
30. Data: 2011-04-14 23:12:33
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
> Opel mial dosc oszczedne silniki/samochody.
>
> 160 na liczniku moglo oznaczac 150 rzeczywiste, a do tego "jechalem
> 160 a srednia wyszla 110" i moze jeszcze oponki nieco inne niz
> standardowe i kolega wcale nie musi tak bardzo fantazjowac.
>
> Z drugiej strony - vectra ~2l benzyna potrafi spalic 14/100
> autostradzie. No ale to byla niemiecka autostrada i nie wahalismy
> sie jej uzyc zgodnie z przeznaczeniem :-)
http://img2.netcarshow.com/Opel-Meriva_2006_1024x768
_wallpaper_01.jpg
To było dokładnie to auto, pożyczone pod lotniskiem w Lipsku bo się
moje francuskie zrąbało i pojechało do pobliskiego mechanika.
Coś co mnie rozbroiło to spalanie 3x mniejsze, ale fakt mi się
mogło trochę wydawać że pędzę, po mieście były wogóle dziwne cyfry
ala 4.7l/100, benzyna to była ale nie wiem jaka.
V max koło 180km/h to miało więc pewnie coś koło 1.4/90koni i 3km
zrobione jak odbierałem więc trzeba było dotrzeć ;)
i nawet całkiem ok się prowadziło do około tych 150km/h.
ale projekt fatalny od szyb mi się zegray odbijały itp.. w nocy.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/