eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 21. Data: 2011-04-14 12:14:25
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wit" <w...@m...aei.polsl.pl>
    > J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Jeden spali po miescie 8, drugi 15.
    >
    > Nie mówię, że byłby to wynik dokładny do 0.1 litra. Wiele rzeczy
    > opisywanych
    > jest dużo bardziej subiektywnie niż tego typu parametr, wystarczy
    > nawet
    > wielkość szacunkowa.

    Ale nie ma wartosci szacunkowej - taka moze byc rozbieznosc.

    No i chyba ze "nasz testowy kierowca, starajac sie jechac "tak jak
    wszyscy" srodkowym pasem osiagnal odpowiednio: ..."

    > Wolę taką informację niż, na przykład, że ma
    > elektrycznie otwierane okna - to sprawdzę w dowolnym katalogu.

    Spalanie tez sprawdzisz w dowolnym katalogu :-P

    J.


  • 22. Data: 2011-04-14 12:27:33
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    >>bo to bez sensu porównanie jest, rozumiem gdyby założyć kryterium np 80%
    >>Vmax,
    >
    > Tez bez sensu.

    na pewno bardziej adekwatne do możliwosci pojazdu ;-)

    > Podac dla 100, 130 i 160.
    >
    > Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje :-)

    a to swoją drogą,

    brat


  • 23. Data: 2011-04-14 12:29:12
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-04-14 08:53, *Agent* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    >>> 160 km/h a 180 km/h to jest spora różnica w oporach. Było w Top Gear
    >>> że nowe Bugatti Veyron aby uzyskać o ok 10 km lepszy wynik (coś lekko
    >>> ponad 410 km/h) musi mieć silnik już nie 1000 KM tylko 1200 KM.
    >>
    >>
    >> bo opór powietrza rośnie w kwadracie prędkości, wiec 10km/h przy
    >> 160km/h a 10km/h przy 400 robi sporą różnice.
    >>
    >>
    > No i dlatego to napisałem. Kolega Michał pisał że przy 160 km/h opel
    > pali mu 7l/100 km (w co i tak wątpię)

    Też wątpię :)
    Można jeździć oszczędnie, ale przy takich prędkościach to bym się 7
    l/100 km nie spodziewał.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 24. Data: 2011-04-14 12:55:21
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-14 10:59, Przemek V pisze:

    > Ciekawe, że BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rzędowa szóstka) wyszło
    > o wiele bardziej paliwożerne niż 525d (trzylitrowy, rzędowy,
    > sześciocylindrowy doładowany diesel) przy 180 km/h. Oba auta mają 204
    > KM.

    Nie pomyliłeś się? Nie wiem o której 5 piszesz ale 523i to 2,5l R6
    170KM, 525d to 2,5l R6 163KM, 530d 3,0l R6 184 - 193KM w zależności od
    rocznika. Przynajmniej tak to wygląda w 5 E39.
    W E60 523i to 2,5l R6 177KM, 525d to 3,0l R6 197KM, 530d to 3,0l R6 23xKM.
    Także Panie Przemku coś kręcisz ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek


  • 25. Data: 2011-04-14 13:17:49
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No i chyba ze "nasz testowy kierowca, starajac sie jechac "tak jak
    > wszyscy" srodkowym pasem osiagnal odpowiednio: ..."

    E tam. W zasadzie każdy z nas po jakimś czasie potrafi powiedzieć ile jego
    samochód mniej więcej pali w mieście. Tu nie chodzi o aptekarstwo. Ale nie
    upieram się, może to rzeczywiście ciężko oszacować (szczególnie po krótkim
    okresie testowym).

    > Spalanie tez sprawdzisz w dowolnym katalogu :-P

    Ale bardziej ufam katalogowym szybom ;)

    wit


  • 26. Data: 2011-04-14 17:33:01
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 14/04/2011 10:24, Agent wrote:
    >
    >>
    >> I zaznaczyć przy jakiej prędkości/obciążeniu uturbione silniki
    >> zaczynają jechać na doładowaniu a nie podciśnieniu, żeby było wiadomo
    >> o ile wzrasta zużycie.
    >
    > Turbo daje cały czas nadciśnienie.
    >

    Pacz pan, mój wskaźnik doładowania co innego twierdzi.




    --
    Pozdrawiam
    Kamil


  • 27. Data: 2011-04-14 17:33:58
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 13/04/2011 20:42, Jarzabek wrote:
    > W dniu 13.04.2011 21:15, Bugatti pisze:
    >> Witam
    >>
    >> Co prawda nie lubię AŚ ale to wydaję się ciekawe. Jak widać przeznaczony
    >> do mniejszego zużycia paliwa silnik TSI o małej pojemności ma sens dla
    >> mniejszych prędkości. 105 PS z takiej pojemności musiało pójść z dużej
    >> dawki paliwa, pompy 130 bar, (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można
    >> powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7
    >> zużywa mniej.
    >>
    >> http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/fil
    es/image/40.jpg
    >>
    >> Pozdr.
    >>
    > Takie porównanie to trochę z dupy.
    >
    > Mały silnik (o małe mocy) przy takiej prędkości będzie palił sporo bo to
    > jest jego szczyt możliwości i jazda jest z pełną mocą. Stary silnik 1.6
    > o mocy 105KM pewnie będzie palił podobnie niż 1.2.
    >
    > Lepsze by było porównanie przy prędkości 140KM.
    >
    > ps.
    >
    > W Top Gearze było porównanie jazdy na torze Toyoty Prius a za nim Porsche.
    > Toyota jechała na maksa a za nią trzymał się Porsche.
    > Zgadnij który palił mniej ;)


    Taaa.. w "programie naukowym" Top Gear słynący ze swojej miłości do
    Priusa pokazywał coś na torze... Sounds legit!





    --
    Pozdrawiam
    Kamil


  • 28. Data: 2011-04-14 21:44:29
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-14 11:24, Agent pisze:
    >
    >>
    >> I zaznaczyć przy jakiej prędkości/obciążeniu uturbione silniki
    >> zaczynają jechać na doładowaniu a nie podciśnieniu, żeby było wiadomo
    >> o ile wzrasta zużycie.
    >
    > Turbo daje cały czas nadciśnienie.

    LOL :D

    Jakoś u mnie jest inaczej.
    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 29. Data: 2011-04-14 22:48:05
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-04-14 12:55, Maciej Browarczyk pisze:
    > W dniu 2011-04-14 10:59, Przemek V pisze:
    >
    >> Ciekawe, że BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rzędowa szóstka) wyszło
    >> o wiele bardziej paliwożerne niż 525d (trzylitrowy, rzędowy,
    >> sześciocylindrowy doładowany diesel) przy 180 km/h. Oba auta mają 204
    >> KM.
    >
    > Nie pomyliłeś się? Nie wiem o której 5 piszesz ale 523i to 2,5l R6
    > 170KM, 525d to 2,5l R6 163KM, 530d 3,0l R6 184 - 193KM w zależności od
    > rocznika. Przynajmniej tak to wygląda w 5 E39.
    > W E60 523i to 2,5l R6 177KM, 525d to 3,0l R6 197KM, 530d to 3,0l R6 23xKM.
    > Także Panie Przemku coś kręcisz ;)
    >

    Przemek pisze o F10. O ile można wierzyć wikipedii, to ma całkowitą rację.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_F10

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 30. Data: 2011-04-14 23:12:33
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Opel mial dosc oszczedne silniki/samochody.
    >
    > 160 na liczniku moglo oznaczac 150 rzeczywiste, a do tego "jechalem
    > 160 a srednia wyszla 110" i moze jeszcze oponki nieco inne niz
    > standardowe i kolega wcale nie musi tak bardzo fantazjowac.
    >
    > Z drugiej strony - vectra ~2l benzyna potrafi spalic 14/100
    > autostradzie. No ale to byla niemiecka autostrada i nie wahalismy
    > sie jej uzyc zgodnie z przeznaczeniem :-)

    http://img2.netcarshow.com/Opel-Meriva_2006_1024x768
    _wallpaper_01.jpg

    To było dokładnie to auto, pożyczone pod lotniskiem w Lipsku bo się
    moje francuskie zrąbało i pojechało do pobliskiego mechanika.

    Coś co mnie rozbroiło to spalanie 3x mniejsze, ale fakt mi się
    mogło trochę wydawać że pędzę, po mieście były wogóle dziwne cyfry
    ala 4.7l/100, benzyna to była ale nie wiem jaka.
    V max koło 180km/h to miało więc pewnie coś koło 1.4/90koni i 3km
    zrobione jak odbierałem więc trzeba było dotrzeć ;)

    i nawet całkiem ok się prowadziło do około tych 150km/h.
    ale projekt fatalny od szyb mi się zegray odbijały itp.. w nocy.

    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: