eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 31. Data: 2011-04-15 06:04:25
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On Apr 14, 12:55 pm, Maciej Browarczyk
    <m...@N...org> wrote:
    > W dniu 2011-04-14 10:59, Przemek V pisze:
    >
    > > Ciekawe, e BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rz dowa sz stka) wysz o
    > > o wiele bardziej paliwo erne ni 525d (trzylitrowy, rz dowy,
    > > sze ciocylindrowy do adowany diesel) przy 180 km/h. Oba auta maj 204
    > > KM.
    >
    > Nie pomyli e si ? Nie wiem o kt rej 5 piszesz ale 523i to 2,5l R6
    > 170KM, 525d to 2,5l R6 163KM, 530d 3,0l R6 184 - 193KM w zale no ci od
    > rocznika. Przynajmniej tak to wygl da w 5 E39.
    > W E60 523i to 2,5l R6 177KM, 525d to 3,0l R6 197KM, 530d to 3,0l R6 23xKM.
    > Tak e Panie Przemku co kr cisz ;)


    F10 523i i 525d. Zakładam, że ta tabela z AŚ dotyczy współczesnych
    samochodów.
    Zobacz chociażby cennik na polskiej stronie BMW - masz pojemności i
    moc podane na pierwszej stronie.


  • 32. Data: 2011-04-15 08:40:42
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.04.2011 17:33, Kamil pisze:

    >> W Top Gearze było porównanie jazdy na torze Toyoty Prius a za nim
    >> Porsche.
    >> Toyota jechała na maksa a za nią trzymał się Porsche.
    >> Zgadnij który palił mniej ;)

    Akurat nie Porshe tylko "wypasione" ale zupełnie seryjne BMW.

    > Taaa.. w "programie naukowym" Top Gear słynący ze swojej miłości do
    > Priusa pokazywał coś na torze... Sounds legit!

    Prius generalnie jest bardziej gadżetem niż rozwiązaniem.

    Przede wszystkim żeby faktycznie zużywał mniej paliwa trzeba nim
    specjalnie jeździć - jak ktoś będzie jeździł "jak zwykle", może się
    bardzo zdziwić. Co gorsza jeśliby zastosować niektóre techniki
    prawidłowej jazdy Priusem do zwykłego samochodu - też zużycie paliwa
    zauważalnie spadnie.

    Co gorsza jest to pojazd bardzo skomplikowany materiałowo i w rezultacie
    jego produkcji i późniejszej utylizacji powstanie dużo więcej
    zanieczyszczeń i CO2, niż w przypadku bardziej klasycznego samochodu.


  • 33. Data: 2011-04-15 09:04:01
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko ć a downsizing
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 14 Kwi, 17:33, Kamil <k...@s...com> wrote:
    > On 14/04/2011 10:24, Agent wrote:
    >
    >
    >
    > >> I zaznaczyć przy jakiej prędkości/obciążeniu uturbione silniki
    > >> zaczynają jechać na doładowaniu a nie podciśnieniu, żeby było wiadomo
    > >> o ile wzrasta zużycie.
    >
    > > Turbo daje cały czas nadciśnienie.
    >
    > Pacz pan, mój wskaźnik doładowania co innego twierdzi.

    Mój też - w turbodieslu po odpowiednio szybkim wciśnięciu gazu przez
    moment jest podciśnienie :)

    Pozdrawiam !


  • 34. Data: 2011-04-15 10:18:37
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-15 06:04, Przemek V pisze:

    > F10 523i i 525d. Zakładam, że ta tabela z AŚ dotyczy współczesnych
    > samochodów.
    > Zobacz chociażby cennik na polskiej stronie BMW - masz pojemności i
    > moc podane na pierwszej stronie.

    A to przepraszam. Byłem pewien, że chodzi o E39/E60.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek


  • 35. Data: 2011-04-15 13:12:08
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-14 13:17, wit pisze:
    > J.F.<j...@p...onet.pl> wrote:
    >> No i chyba ze "nasz testowy kierowca, starajac sie jechac "tak jak
    >> wszyscy" srodkowym pasem osiagnal odpowiednio: ..."
    >
    > E tam. W zasadzie każdy z nas po jakimś czasie potrafi powiedzieć ile jego
    > samochód mniej więcej pali w mieście. Tu nie chodzi o aptekarstwo. Ale nie
    > upieram się, może to rzeczywiście ciężko oszacować (szczególnie po krótkim
    > okresie testowym).

    Tylko że ten sam samochód pali mi o litr-dwa więcej niż żonie.
    A różnica między dwoma dużymi miastami (ten sam kierowca) dochodzi do 2 litrów.
    Czyli w skrajnym przypadku pomiędzy "żona w miescie A" i "ja w mieście B"
    byłoby 3-4 litry różnicy. Np 9 vs 13 /100. Faktycznie nie aptekarstwo :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 36. Data: 2011-04-15 13:27:28
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
    > Tylko że ten sam samochód pali mi o litr-dwa więcej niż żonie.
    > A różnica między dwoma dużymi miastami (ten sam kierowca) dochodzi do 2 litrów.
    > Czyli w skrajnym przypadku pomiędzy "żona w miescie A" i "ja w mieście B"
    > byłoby 3-4 litry różnicy. Np 9 vs 13 /100. Faktycznie nie aptekarstwo :)

    Jednak średnie spalanie jakoś mierzą w takich gazetowych testach, więc mnie
    by interesowało takie zmierzenie tylko w mieście ;)

    wit


  • 37. Data: 2011-04-30 22:36:19
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Ostatnio jechałem z dwoma rowerami na haku tą samą trasą 200 km w tę i z powrotem.
    TAM 7,0l/100km, POWRÓT 10,0l/100km (wg komputera).
    Przy czym wracałem o 10km/h szybciej (generalnie tempomat), bo mi się spieszyło.
    Różnica zużycia paliwa 20-30% przy wzroście prędkości podróżnej o 10% mnie zszokowała
    :-o


    -----

    | Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje


  • 38. Data: 2011-04-30 22:53:17
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jakoś nie zauważyliśmy.


    -----

    | Opel mial dosc oszczedne silniki/samochody.


  • 39. Data: 2011-05-01 12:28:33
    Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>


    Mysle ze to nie tylko kwestia predkosci.
    Az takich roznic nie obserwuje.

    Rower zle zamocowany, wiatr, gora, a moze ci sie pomylily predkosci
    :-)

    On Sat, 30 Apr 2011 22:36:19 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    >Ostatnio jechałem z dwoma rowerami na haku tą samą trasą 200 km w tę i z powrotem.
    >TAM 7,0l/100km, POWRÓT 10,0l/100km (wg komputera).
    >Przy czym wracałem o 10km/h szybciej (generalnie tempomat), bo mi się spieszyło.
    >Różnica zużycia paliwa 20-30% przy wzroście prędkości podróżnej o 10% mnie
    zszokowała :-o
    >
    >
    >-----
    >
    >| Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: