-
31. Data: 2011-04-15 06:04:25
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: Przemek V <p...@g...com>
On Apr 14, 12:55 pm, Maciej Browarczyk
<m...@N...org> wrote:
> W dniu 2011-04-14 10:59, Przemek V pisze:
>
> > Ciekawe, e BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rz dowa sz stka) wysz o
> > o wiele bardziej paliwo erne ni 525d (trzylitrowy, rz dowy,
> > sze ciocylindrowy do adowany diesel) przy 180 km/h. Oba auta maj 204
> > KM.
>
> Nie pomyli e si ? Nie wiem o kt rej 5 piszesz ale 523i to 2,5l R6
> 170KM, 525d to 2,5l R6 163KM, 530d 3,0l R6 184 - 193KM w zale no ci od
> rocznika. Przynajmniej tak to wygl da w 5 E39.
> W E60 523i to 2,5l R6 177KM, 525d to 3,0l R6 197KM, 530d to 3,0l R6 23xKM.
> Tak e Panie Przemku co kr cisz ;)
F10 523i i 525d. Zakładam, że ta tabela z AŚ dotyczy współczesnych
samochodów.
Zobacz chociażby cennik na polskiej stronie BMW - masz pojemności i
moc podane na pierwszej stronie.
-
32. Data: 2011-04-15 08:40:42
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 14.04.2011 17:33, Kamil pisze:
>> W Top Gearze było porównanie jazdy na torze Toyoty Prius a za nim
>> Porsche.
>> Toyota jechała na maksa a za nią trzymał się Porsche.
>> Zgadnij który palił mniej ;)
Akurat nie Porshe tylko "wypasione" ale zupełnie seryjne BMW.
> Taaa.. w "programie naukowym" Top Gear słynący ze swojej miłości do
> Priusa pokazywał coś na torze... Sounds legit!
Prius generalnie jest bardziej gadżetem niż rozwiązaniem.
Przede wszystkim żeby faktycznie zużywał mniej paliwa trzeba nim
specjalnie jeździć - jak ktoś będzie jeździł "jak zwykle", może się
bardzo zdziwić. Co gorsza jeśliby zastosować niektóre techniki
prawidłowej jazdy Priusem do zwykłego samochodu - też zużycie paliwa
zauważalnie spadnie.
Co gorsza jest to pojazd bardzo skomplikowany materiałowo i w rezultacie
jego produkcji i późniejszej utylizacji powstanie dużo więcej
zanieczyszczeń i CO2, niż w przypadku bardziej klasycznego samochodu.
-
33. Data: 2011-04-15 09:04:01
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko ć a downsizing
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On 14 Kwi, 17:33, Kamil <k...@s...com> wrote:
> On 14/04/2011 10:24, Agent wrote:
>
>
>
> >> I zaznaczyć przy jakiej prędkości/obciążeniu uturbione silniki
> >> zaczynają jechać na doładowaniu a nie podciśnieniu, żeby było wiadomo
> >> o ile wzrasta zużycie.
>
> > Turbo daje cały czas nadciśnienie.
>
> Pacz pan, mój wskaźnik doładowania co innego twierdzi.
Mój też - w turbodieslu po odpowiednio szybkim wciśnięciu gazu przez
moment jest podciśnienie :)
Pozdrawiam !
-
34. Data: 2011-04-15 10:18:37
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 2011-04-15 06:04, Przemek V pisze:
> F10 523i i 525d. Zakładam, że ta tabela z AŚ dotyczy współczesnych
> samochodów.
> Zobacz chociażby cennik na polskiej stronie BMW - masz pojemności i
> moc podane na pierwszej stronie.
A to przepraszam. Byłem pewien, że chodzi o E39/E60.
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
35. Data: 2011-04-15 13:12:08
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-04-14 13:17, wit pisze:
> J.F.<j...@p...onet.pl> wrote:
>> No i chyba ze "nasz testowy kierowca, starajac sie jechac "tak jak
>> wszyscy" srodkowym pasem osiagnal odpowiednio: ..."
>
> E tam. W zasadzie każdy z nas po jakimś czasie potrafi powiedzieć ile jego
> samochód mniej więcej pali w mieście. Tu nie chodzi o aptekarstwo. Ale nie
> upieram się, może to rzeczywiście ciężko oszacować (szczególnie po krótkim
> okresie testowym).
Tylko że ten sam samochód pali mi o litr-dwa więcej niż żonie.
A różnica między dwoma dużymi miastami (ten sam kierowca) dochodzi do 2 litrów.
Czyli w skrajnym przypadku pomiędzy "żona w miescie A" i "ja w mieście B"
byłoby 3-4 litry różnicy. Np 9 vs 13 /100. Faktycznie nie aptekarstwo :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
36. Data: 2011-04-15 13:27:28
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>
Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:
> Tylko że ten sam samochód pali mi o litr-dwa więcej niż żonie.
> A różnica między dwoma dużymi miastami (ten sam kierowca) dochodzi do 2 litrów.
> Czyli w skrajnym przypadku pomiędzy "żona w miescie A" i "ja w mieście B"
> byłoby 3-4 litry różnicy. Np 9 vs 13 /100. Faktycznie nie aptekarstwo :)
Jednak średnie spalanie jakoś mierzą w takich gazetowych testach, więc mnie
by interesowało takie zmierzenie tylko w mieście ;)
wit
-
37. Data: 2011-04-30 22:36:19
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>
Ostatnio jechałem z dwoma rowerami na haku tą samą trasą 200 km w tę i z powrotem.
TAM 7,0l/100km, POWRÓT 10,0l/100km (wg komputera).
Przy czym wracałem o 10km/h szybciej (generalnie tempomat), bo mi się spieszyło.
Różnica zużycia paliwa 20-30% przy wzroście prędkości podróżnej o 10% mnie zszokowała
:-o
-----
| Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje
-
38. Data: 2011-04-30 22:53:17
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>
Jakoś nie zauważyliśmy.
-----
| Opel mial dosc oszczedne silniki/samochody.
-
39. Data: 2011-05-01 12:28:33
Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
Mysle ze to nie tylko kwestia predkosci.
Az takich roznic nie obserwuje.
Rower zle zamocowany, wiatr, gora, a moze ci sie pomylily predkosci
:-)
On Sat, 30 Apr 2011 22:36:19 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
>Ostatnio jechałem z dwoma rowerami na haku tą samą trasą 200 km w tę i z powrotem.
>TAM 7,0l/100km, POWRÓT 10,0l/100km (wg komputera).
>Przy czym wracałem o 10km/h szybciej (generalnie tempomat), bo mi się spieszyło.
>Różnica zużycia paliwa 20-30% przy wzroście prędkości podróżnej o 10% mnie
zszokowała :-o
>
>
>-----
>
>| Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje